ENS238 Zakládání firmy cvičení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Firma a jejich cíle.
Vize, Strategie, Cíle.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Nauka o podniku Seminář.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Vybrané metody analýzy
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Nauka o podniku Seminář  Antonín, Bedřich a Cyril spolu jednají o společenské smlouvě při zakládání s.r.o. Předpokládají, že Antonín vloží do společnosti.
Techniky projektového řízení
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Jak založit vlastní firmu?
ENS238 Zakládání firmy Ladislav Šiška konzultační hodiny dle dohody em.
Struktura podnikatelského plánu
Konference INOVACE JE ZÁKLAD VAŠÍ EXISTENCE Brno,
Začínáme podnikat aneb podnikatelský plán v praxi Lucie Vaigertová Střední škola KNIH, o.p.s.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Strategie sociálního začleňování na období let 2012 – 2020 Příspěvek ke konferenci "Sociálně vyloučené lokality - vznik, rizika, možnosti řešení"
Model struktury strategického managementu
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategie.
Marketingový plán podniku
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Marketing neziskových organizací
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Lokální strategie rozvoje základního vzdělávání ORP Otrokovice
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

ENS238 Zakládání firmy cvičení

Podnikání §2 odst. 1 z.č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, v platném znění (dále „ObchZ“): „Podnikáním se rozumí soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosažení zisku.“ forma podnikání: fyzická osoba - např. na základě živnostenského oprávnění, nebo podle zvláštních předpisů (svobodná povolání) obchodní společnosti – zejména kapitálové (jejich struktura a základní úprava jednání a rozhodování ObchZ, rovněž živnostenské oprávnění apod. jako fyzické osoby)

Strategie podnikání

Strategická mapa

Mapa strategie, BSC, Iniciativy

Podnikatelský plán Hlavní komunikační nástroj směrem k investorům a stakeholderům obecně Struktura (dle Srpová: Podnikatelský plán, 2007, s. 11) : Shrnutí Profesní a osobní údaje o podnikateli Popis podnikatelské příležitosti Majetkoprávní vztahy Postavení na trhu, konkurence, marketing, způsob prodeje Technicko-technologická část projektu, materiálové a energetické vstupy Finanční plán – očekávané zisky, příjmy/výdaje, majetek a jeho financování Předpoklady úspěchu vs. rizika projektu

Příklad úvah předcházejících tvorbě podnikatelského plánu Projekt jazykové školy

Situační analýza cílem vyhodnotit naši výchozí pozici základní pohledy: vnitřní prostředí silné stránky (Strengths) slabé stránky (Weaknesses) vnější prostředí příležitosti (Opportunities) hrozby (Threats)

SWOT analýza Příležitosti oživování ekonomiky vč. zahraničních trhů JŠ jen zprostředkovací agentury mající malý zájem o lektory rozdíly v kvalitě, min. zohlednění kvalifikace lektora (rodilí/nerodilí) koncentrace JŠ do centra e-learning jen za příplatek Silné stránky pravá chvíle pro postupné budování pozice JŠ pro „snaživé“ studenty servis lektorům a jejich týmům standardizace základních částí výuky okrajové části Brna – JŠ ve Vaší čtvrti, u Vašeho domova e-learning standardní součástí Hrozby krize bude mít tvar W => pokles počtu studentů velké JŠ posílí svou pozici akvizicí menších JŠ a jejich klientů konkurenční JŠ dotáhnou, co dosud zanedbávaly zajeté JŠ dosáhnou na dotační programy a strukturální fondy Slabé stránky neznámá JŠ bez historie, referencí malý tým lektorů nezvládající velké zakázky malé finanční zdroje pronajaté prostory

Vlastní podnikání = cesta, jak zužitkovat aktuální situaci Poslání Uděláme vše pro každého, kdo chce učinit z angličtiny běžnou součást svého života, a to prostřednictvím: výuky opřené o výběr toho nejefektivnějšího z dostupných moderních výukových metod, našich kvalifikovaných a zkušených lektorů, kteří jsou motivováni (vč. spravedlivého podílu na odměně za výuku) k neustálému sebezlepšování, k týmové práci a ke spolupráci s klientem,, podpory výuky moderními IT technologiemi e-learningu. Vize Do pěti let se probojovat mezi významné JŠ na brněnském trhu, která splňují kritéria pro vstup do Asociace jazykových škol a agentur ČR, resp. dokonce i do Asociace jazykových škol. Strategie kroky, jak realizovat poslání a vizi naznačena dále na strategické mapě

Zisk,resp. vydělat na fixní náklady Zvyšovat počet klientů Minimalizovat fixní náklady Poskytovat kvalitní výuku Probouzet zájem klientů o AJ Časová dostupnost kurzů Standardizované části výuky Neustálá zpětná vazba Správné zařazení klienta do úrovně Získávání a udržení lektorů Segmentace klientů Vlastní materiály a jejich rozvoj Rozřazovací testy Dokonalá admin. podpora Papírové materiály Funkční e-learning Podpora zvyšování kvalifikace lektorů Pravidelné konference lektorů Anglický klub Knihovnička aktuálních zdrojů Legenda perspektiv strategické mapy: Finance Zákazníci Vnitřní procesy Učení se a růst

Finanční plán k realizaci strategie nutné zdroje: časový harmonogram lidé (lektoři, administrátoři) technika (prostory, vybavení učeben) informace (učebnice, nahrávky, ...) časový harmonogram jeho projevem: jednorázové výdaje příjmy a výdaje během chodu financování z vlastních zdrojů