Petr Machala. Kolik to stojí peněz? Hodinová mzda.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Zásoby podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Příklady způsobu stanovení ceny
Způsoby stanovení ceny
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Petr Benda Název materiálu: Daně – opakování I Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO.OA
Integrovaná střední škola, Hodonín, Lipová alej 21, Hodonín
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Ing. Jana Korytárová, Ph.D.
Cena v pojetí marketingu
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
VÝNOSY, NÁKLADY, VÝSLEDEK HOSPODAŘENÍ
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Příprava výrobního procesu Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A6 AutorIng. Marie Grygarová Období vytvořeníříjen 2012.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
MARKETING Co je marketing? 5 P Marketingový přístup stanovení ceny
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Nákup materiálu.
Cena a cenová politika. množství peněz, které musíme na trhu zaplatit za výrobek nebo službu a je to jediný nástroj z 4P, který přináší příjmymnožství.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
MĚŘENÍ VÝSLEDKU HOSPODAŘENÍ
Petr Machala. Každá věc má mít svou cenu. Arabské přísloví Cena za 1…… 39 Kč + Cena za 2…… 72 Kč Co zákazník o ceně neví? Je to tak výhodné?
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Autor: Ing.Holenda Jiří
Odbyt Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_MZDA_S.P.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tvorba ceny Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Petr Machala. Jak byste naložili s poslední tisícovkou? nájem za bydlení Mám poslední tisícovku…
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1151Ročník:4. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Hospodářský výsledek, daň z příjmu a účetní závěrka Téma:
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název školy:SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět:Finanční gramotnost Tematický.
Kalkulace - učitel.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
PRODEJNÍ CENA, SLEVA NA ZBOŽÍ PRODEJNÍ CENA - je určována tím, kolik je zákazník ochoten vydat ( jakou užitnou hodnotu přisuzuje výrobku či službě),
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Pracovní list Kalkulace neúplných nákladů. Příklad 1: Firma vyrábí kabelky –spotřeba materiálu je 415 Kč/ks, mzdy 275 Kč/ks, ostatní variabilní náklady.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK PODNIKU
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová
Stanovení ceny v marketingu
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Střední průmyslová škola elektrotechnická a informačních technologií Brno Číslo a název projektu: CZ.1.07/1.5.00/ – Investice do vzdělání nesou.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku.
Průzkum trhu. Průzkum trhu Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu Význam Předpoklad úspěchu podniku = dobrá znalost trhu.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Ing. Veronika Dostálková MBA
ÚČTOVÁNÍ VÝROBKŮ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
MAJETEK PODNIKU Kateřina dušáková.
Manažerské účetnictví a řízení po linii výrobků, prací a služeb
Transkript prezentace:

Petr Machala

Kolik to stojí peněz? Hodinová mzda

provede se kalkulace Jak se tvoří cena zboží a služeb? Cena = náklady + zisk + daň Daň ze mzdy: 15% DPH: a)základní 21% b)snížená 15% Zisk – kladný výsledek hospodaření, opakem je ztráta Náklady - vynaložené na vstupu do výroby, na vlastní výkony, k zajištění výroby

Smažený sýr: 150g (1 kg 30% Eidam Kč) 24 Kč 200g vařený brambor (1 kg - 16 Kč) 3 Kč Tatatarská omáčka (100 ml sáček) 13 Kč Celkem: 40 Kč + náklady na energii a práci Prodejní cena: 65 Kč Jak snížit náklady? Jak se tvoří cena jídla v restauraci?

a) nákladový Jaké přístupy rozlišujeme při stanovení ceny? Dřevěný stůl: Přímé náklady – materiál + práce – Kč Nepřímé náklady – odpisy zařízení dílny – 500 Kč - služby dodavatelů – 300 Kč Zisk – (10% z celkových nákladů) Kč Cena bez DPH – Kč Cena s DPH (21%) – Kč

b) marketingový cena podle poptávky zákazníka na trhu (průzkum trhu) cena podle cen konkurence(spočítá se průměr konkurenčních cen) oba přístupy se kombinují Konkurence ho prodává za Kč, jak to mám udělat? Mám jít pod výrobní náklady?

a) místo prodeje (atraktivita místa, bohatost kraje…) b) zákazník (slevy – věrnostní, množstevní…) c) období (sezóna, denní doba…) d) způsob placení (okamžité, na fakturu…) e) stáří zboží f) výprodej Jak je možné, že máme odlišné ceny stejného zboží? VÝPRODEJ JEDINEČNÁ AKCE Dnes vše za dvacku…

* ČECHOVÁ, Jarmila, Otto MÜNCH, Jana MACHÁČKOVÁ a Petr KLÍNSKÝ. Ekonomika pro gymnázia. Praha: Eduko, ISBN * [online]. [cit ]. Dostupné z: %A1_om%C3%A1%C4%8Dka%2C_obloha.jpg/800px- Sma%C5%BEen%C3%BD_s%C3%BDr%2C_hranolky%2C_tatarsk%C3%A1_om%C3%A1%C4%8Dka%2C_obloha.jpg * [online]. [cit ]. Dostupné z: