1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Environmentální výchova pro základní školu
Advertisements

Učební plán. Rámcový učební plán rámcový učební plán uvádí vzdělávací obory, ze kterých škola vytváří ve školním učebním plánu vyučovací předměty rámcový.
PT – obecná charakteristika
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Systém kurikulárních dokumentů
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Soubor vědomostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot Kompetence potřebuje každý jedinec pro své osobní naplnění a rozvoj, pro.
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
1. TVORBA STUDIJNÍHO ZAMĚŘENÍ Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího zaměření popsaného v RVP ZUV Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek Studijní.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Taneční a pohybová výchova
Finanční gramotnost v počátečním vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy RNDr. Jindřich Kitzberger náměstek ministra.
Úprava RVP ZV 2013 Matematika
Pedagogika 9 Příprava katechety a učitele náboženství
RVP ZUV: VZDĚLÁVACÍ OBSAH UM. OBORŮ
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání
InspIS ŠVP pro ZV, SV.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Vybrané problémy českého vzdělávání v cestovním ruchu Jiří Šíp Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Studijní zaměření Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího obsahu popsaného v RVP ZUV. Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek. Studijní zaměření.
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
KURIKULÁRNÍ DOKUMENTY I
Zahájení tvorby ŠVP co nás čeká co je základem kurikulární reformy základní přístup sestavení pracovních týmů časový harmonogram.
Výzkumný ústav pedagogický v Praze PhDr. Jaroslav Jeřábek, CSc. Rámcové vzdělávací programy jako cesta zkvalitňování vzdělávání v ČR.
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Průřezová témata.
SLAVNOSTNÍ UKONČENÍ PROJEKTU. MODERNIZACE VZDĚLÁVÁNÍ – ŠANCE LEPŠÍHO PRACOVNÍHO UPLATNĚNÍ CZ.1.07/1.2.33/
Průřezová témata klíčových kompetencí
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
JAK TVOŘÍME UČEBNÍ TEXTY PRO ŠVP NA ZŠ LIBEREC, LESNÍ
Příprava na vyučovací hodinu a její vyhodnocení
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
aktuální problémy současného světa
Část Tvorba školních vzdělávacích programů Pedagogická fakulta UK Praha, PaedDr. Jan Tupý (VÚP) Výroční odborná konference 2006.
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Kurikulární rozpracování učebního tématu (od vzdělávacího programu k vyučovací hodině) Seminární práce 2. roč.
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. KISK FF MU Brno Seminář Olomouc, 4. listopad 2015 Knihovníci a tajemství kurikula aneb RVP, KK a ŠVP.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Školní kurikulum Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program.
Komparace ŠVP gymnázií Zkušenosti z praxe ČŠI Zpracovala PhDr. Renáta Ševčíková Brno, 17. června 2010.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Zkušenosti z tvorby ŠVP PhDr. Maria Bezchlebová NÚOV Září 2008.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
Tělesná výchova v rámcovém vzdělávacím programu Klára ročková
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Transkript prezentace:

1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha

2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích oborů jednotlivé předměty - totožné s oborem - zahrnující více celých oborů najednou (integrace) - zahrnující kromě jednoho oboru i další části jiných oborů (integrace témat) - zahrnující pouze část oboru (obor lze rozdělit na více předmětů) - …

3 Struktura učebních osnov  název předmětu  charakteristika vyučovacího předmětu  vzdělávací obsah vyučovacího předmětu

4 Charakteristika vyučovacího předmětu 1. obsahové, časové a organizační vymezení předmětu  z jakých vzd. oborů, příp. průřezových témat je předmět utvořen  upřednostňované formy realizace  časové dotace, ročníky  příp. kde se předmět realizuje, zda se žáci dělí do skupin apod.

5 Charakteristika vyučovacího předmětu 2. výchovné a vzdělávací strategie společně upřednostňované postupy, metody a formy práce (příp. aktivity, příležitosti, pravidla), které povedou v daném předmětu k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí žáků  jsou rozpracovávány na úrovni vyučovacího předmětu a vycházejí z výchovných a vzdělávacích strategií popisovaných na úrovni školy  jsou formulovány ke každé klíčové kompetenci zvlášť, nebo mohou být formulovány k více kompetencím najednou  jsou ve výuce uplatňovány všemi učiteli daného vyučovacího předmětu

6 Výchovné a vzdělávací strategie Důležitý rozdíl:  strategie jsou postupy – jak, pomocí jakých prostředků… chce učitel rozvíjet klíčové kompetence žáků  strategie nejsou cíle, rozpracované klíčové kompetence nebo očekávané výstupy – co chceme u žáků rozvíjet

7 Vzdělávací obsah předmětu  distribuce očekávaných výstupů do ročníků nebo delších časových úseků  výběr a přiřazení učiva  tematické okruhy průřezových témat (propojené s výstupy/učivem), konkretizace činností a námětů výuky  příp. mezipředmětové souvislosti, poznámky

8 Nejběžnější způsob zpracování – tabulace Název vyučovacího předmětu ročník Výstupy předmětu Výstupy rozpracované a zformulované pro daný ročník, popřípadě delší časový úsek - na základě distribuce a rozpracování očekávaných výstupů z RVP GV Učivo předmětu Učivo začleněné do ročníku a rozpracované ve vazbě na dané výstupy Konkretizované tematické okruhy realizovaného průřezového tématu Název tematického okruhu, náměty, činnosti, případně další rozpracování Další údaje, např.: přesahy a vazby, poznámky atp. Vyjádření vztahů a vazeb k dalším předmětům a projektům

9 Další zásady při rozpracování vzdělávacího obsahu  při formulování výstupů se užívají „aktivní slovesa“ – (žák) jmenuje, uvede, popíše, vysvětlí, zhodnotí, porovná…  osnování do delších časových úseků – v tomto případě musí být minimálně jedna z položek (učivo, nebo očekávané výstupy) distribuovány do ročníků