Marketing v sociálních sítích

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Studie: Data retention v ČR v praxi Petr Kučera Iuridicum Remedium, o. s.
Advertisements

Propagace a reklama na facebooku
Sociální sítě.
Přednáška č. 1 Úvod, Historie zpracování dat, Základní pojmy
1 Počítačové sítě Úvodní přednáška Cíl předmětu –seznámit se s principy datové komunikace –seznámit se s principy distribučních systémů –seznámit se s.
Internet - historie.
INTERNET.
Přínosy virtualizace a privátního cloudu
Historie počítačových sítí a jejich postupný vývoj
Přínosy a druhy počítačových sítí. Jednou z nejvýznamnějších technologií používaných v oblasti výpočetních systémů jsou již řadu let počítačové sítě.
HELPDESK Pomoc uživatelům s jejich IT problémy a zefektivnění práce servisních techniků.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
POSKYTOVATELÉ KNIHOVNICKO- INFORMAČNÍCH SLUŽEB A JEJICH PODPORA UŽIVATELE VE VYHLEDÁVÁNÍ INFORMACÍ APLIKOVANÁ PROSTŘEDNICTVÍM SOCIÁLNÍCH SÍTÍ Mgr. Zuzana.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: EU Název: Seznámení s internetem Autor:
Informatika - prezentace
Využití internetu a sociálních sítí v lesní pedagogice Jiří Dolejší
Internet.
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Základní služby Internetu
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Nebezpečí na Internetu
Využití sociálních sítí k rychlému přenosu informací Mgr. Jan Vetchý Mediální konzultant, společnost SOVA NET, s.r.o
Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy eDoceo Multiplatformní, řídící systém elektronického vzdělávání pro školy Tomáš Hrdonka.
SEKCE SDRUK PRO IT Souborný katalog SKAT a elektronické informační zdroje z dílny firmy LANius s.r.o. Ing. Jiří Šilha.
New Marketing Media Michal Pilík.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Sociální sítě.
Sociální sítě I Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Využívání služeb e-governmentu jednotlivci ISSS 2007, Hradec Králové Andrej.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_245 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: říjen.
1.1. Podpora prodeje TUTORIAL Ing. Vilém Kunz,Ph.D.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
MARKETINGOVÝ MIX.
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: leden.
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
Sociální sítě Štěpán Hýža.
Google Apps Martin Kotlík Brno, 12. květen 2015 Cloudová řešení 1.Cloudové řešení Apple 2.Cloudové řešení Microsoft 3.Cloudové řešení Google.
CO O FACEBOOKU (FB) NEVÍTE
Marketing v sociálních sítích Cíle a působení marketingu na internetu
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Petr Mikšovič CEO, SOVA NET, s.r.o. Význam on-line strategie v B2B.
V YUŽÍVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ Loučková, Hrabinová, Jurášková.
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
Elektronická pošta, zkráceně (zkráceně také mail) je způsob odesílání, doručování a přijímání zpráv přes elektronické komunikační systémy.
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 POČÍTAČE A INTERNET V ČESKÉ SPOLEČNOSTI DOMÁCNOSTI A JEDNOTLIVCI Využívání informačních.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
Internet. je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů.
 = jedná se o vzájemné propojení lokálních počítačových sítí pomocí vysokorychlostních datových spojů  vznikl spojením mnoha menších sítí  v každé.
Přátelství a internet Lenka Hlavatá. Skype Skype je konečně opravdu dokonalý nástroj pro telefonování po internetu. Umožňuje bezplatně telefonovat z jednoho.
Moderní informační systémy - úvod do teorie, druhy IS v cestovním ruchu.
On-line marketing a jeho možnosti Co uvidíte?  Význam on-line marketingu  Celkový pohled na internet  Sociální sítě  Vychytávky na internetu.
Inf Sociální sítě Facebook. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
EU peníze školám Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Inovace školství Šablona - název Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Internet Internet je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny.
Marketing v sociálních sítích Úvod do předmětu a internetového marketingu Ing. Pavel Rosenlacher
IKT SOCIÁLNÍ SÍTĚ Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Formy komunikace na internetu. 1. Elektronická pošta -  Jeden z nejstarších způsobů komunikace na internetu  - odděluje v ové adrese.
UŽIVATELÉ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ V ČR
Sociální Sítě Plhák Šumperk 5.B.
Internet - historie.
CHARAKTERISTIKA INTERNETU
VY_32_INOVACE_1_10_Internet
SOCIÁLNÍ SÍTĚ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Prezentace výzkumu Zbiroh 2018
Transkript prezentace:

Marketing v sociálních sítích Úvod do předmětu a internetového marketingu Ing. Pavel Rosenlacher pavel.rosenlacher@vsfs.cz 1

Garant: Ing. Pavel Rosenlacher Počet hodin za semestr: 12 přednášek Informace o předmětu Typ předmětu: povinný Garant: Ing. Pavel Rosenlacher Počet hodin za semestr: 12 přednášek Ukončení předmětu: Počet kreditů: 5 Přednášky = docházka nepovinná Zkouška Písemný test 70%+ = úspěšně složená zkouška 60-70% = ústní přezkoušení Pod 60% = uvidíme se znovu Konzultační hodiny pro studenty v Mostě: Každé pondělí od 10:30 do 11:30 a od 17:15 do 17:45 pro studenty v Praze Každá středa od 15:30 do 16:00 (Estonská), na Smíchově od 12 hodin Pro studenty v Kladně Pátky 7.11. od 18:45; 21.11. od 17:00 2.

Úvod do předmětu a internetového marketingu Osnova předmětu Úvod do předmětu a internetového marketingu Cíle a působení marketingu na internetu Reklama na internetu Web z pohledu obsahového marketingu SEO a SEM Marketing v PPC systémech Webová analytika Social media marketing – Facebook Social media marketing – monitoring sociálních sítí Další formy komunikace Online marketing Propojení s integrovanou marketingovou komunikací 3.

Povinná literatura SEDLÁČEK, Jiří. E-komerce, internetový a mobil marketing od A do Z. 1. vyd. Praha: BEN – technická literatura, 2006, 351 s. ISBN 978-80-730-0195-0. FOX,V. Marketing ve věku společnosti Google. Využijte ve svém byznysu plný potenciál on-line vyhledávání. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3357-6. 4.

Další literatura BECK, Alexander. Google AdWords. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. ISBN 978-80-247-2898-8. Sterne,J. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3340-8. KAUSHIK, A. Web analytics: an hour a day. 6th ed. Indianapolis, Ind: Sybex, 2007. ISBN 04-701-3065-2. KURG, S. Nenuťte uživatele přemýšlet“. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010, 165s. ISBN 978-80-251-2923-4. BEDNÁŘ, V. Marketing na sociálních sítích. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010, 197s. ISBN 978-80-251-3320-0. 5.

Co si představíte pod pojmem „marketing v sociálních sítích“? Co umožnilo jeho rozvoj? 6.

Definice sociálních médií „vše, co umožňuje komukoli komunikovat s kýmkoliv – jinými slovy, uživatelsky generovaný obsah distribuovaný snadno přístupnými internetovými nástroji“ (Sterne, 2011). „sociální média jsou online média, kde je obsah (spolu)vytvářen a sdílen uživateli“ (Janouch, 2010) Interaktivní médium umožňující vytvářet, publikovat a přejímat online sdělení mezi uživateli systému Vyjádřit svou zkušenost s produktem, firmou Zapojit se do veřejné diskuze Sdílení médií Komunikovat… 7.

Definice sociálních médií Sociální média se nepřetržitě mění tím, jak přibývá obsah a funkce Sociální média umožňují interaktivitu – obousměrnou komunikaci firmy a zákazníka Užívání sociálních médií je ovlivněno také psychologickými a sociologickými aspekty Jsou často vnímána jako místa „kolektivní moudrosti“, kde názor vytvořený na určitý produkt je vždy pravdivý… Představují důvěryhodnější médium v porovnání s klasickými médii Sdružení do komunit 8.

Důvody účasti v komunitě Z jakých důvodů si myslíte, že se nejčastěji lidé „sdružují do komunit“ na sociální síti? 9.

Psychologické a sociologické aspekty Proč chceš být součástí komunity? 10.

Katalog hlavních sociálních médií Prostor pro vkládání otázek nebo názorů Firmy mohou mít vlastní diskuzní prostor a konverzaci sledovat Diskuzní fóra a skupiny Prostor pro hlas zákazníků a jejich spokojenost s produkty Amazon, Bazarvoice Přehledy a stránky s názory Částečně či zcela otevřené komunity Sem spadají také hry v sociálních sítích Sociální sítě Možnost vyjádření svého názoru „do světa“ Firmy používají k propagaci svých názorů Blogy Zprávy ve velikosti cca 140 znaků Twitter Mikroblogy Ukládání a sdílení multimédií online Youtube, Flickr atd. Sdílení médií 11.

Katalog hlavních sociálních médií Zdál se vám předchozí seznam málo obsáhlý? 12.

Média zařazují zajímavé názory do reportáží… 13.

Pojďme si marketing v sociálních sítích uvést v širším kontextu… Marketing v sociálních sítích v kontextu Pojďme si marketing v sociálních sítích uvést v širším kontextu… 14.

Elektronický vs. Online marketing? Internetový marketing Zahrnuje veškeré marketingové aktivity, které jsou uskutečňovány na internetu Někdy je označován také jako i-marketing anebo web marketing Online marketing Rozšiřující pojem internetového marketingu Představuje marketing, který je prováděn přes mobilní telefony či podobná zařízení a sociální média Pojem internetový marketing neznamená pojem online marketing, byť tyto rozdíly se stále zmenšují… Mobil je dnes „malý běžný počítač“ s připojením na internet… 15.

Definice elektronického marketingu Elektronický marketing Označován také jako e-marketing Zahrnuje veškerý marketing prováděný elektronicky (ne klasický marketing), tzn. Internetový marketing Online marketing Databázové systémy Jaká je nejvyužívanější složka e-marketingu? Elektronický marketing Internetový marketing Online marketing 16.

Definice elektronického marketingu e-business Součást elektronického marketingu Obchodní aktivita, která probíhá prostřednictvím informačních technologií a zahrnuje digitální online komunikaci, online výzkum a online marketing Online reklama V užším pojetí se jedná o internetovou reklamu V širším pojetí představuje veškerou elektronickou komunikaci prostřednictvím elektronických kanálů Mobilní reklama Internetová reklama 17.

Proč vznikl elektronický marketing? Kde se vzal internetový marketing? Důvody vzniku elektronického marketingu Proč vznikl elektronický marketing? Kde se vzal internetový marketing? Co přispělo k jeho širšímu rozvoji? 18.

Internet jako celek nikomu nepatří „Internetový marketing je tady proto, že je tady internet“ (Janouch, 2010). Internet = „veřejná celosvětová decentralizovaná síť či propojení dílčích sítí“ (Sedláček, 2006). Internet jako celek nikomu nepatří ISOC: Internet Society World Wide Web Consortium IAB: Internet Architecture Board Velmi často se na fungování internetu podílejí také dobrovolníci Neplést internet, extranet a intranet! 19.

Hlavní etapy vývoje internetu 30. léta Vznik a počáteční vývoj počítačů Stavební prvky pro budoucí internet Počátky internetu Institucionalizace a rozvoj Počátky komercionalizace Druhá etapa komerčního využití internetu Současnost 20.

Stručná historie internetu Vznik a vývoj PC 30. léta Koncepce prvních PC Stavební prvky pro internet 1960 - 1961 Idea terminálů, první systém 1964 PC IBM, rezervace letenek 2. pol. 60. let IBM buduje sítě, má 100 poboček Počátky internetu 11/1969 Síť ARPANET, vznik internetu 1972 Vzniká e-mail 1983 ARPANET pro veřejnost 1989 WWW Počátky komercionalizace internetu 1994 První bannery Skutečné počátky marketingu na internetu lze pozorovat na konci 90. let Počáteční omezení – přístup na internet Na přelomu tisíciletí firmy využívají web, online reklamu, multimédia Elektronický marketing je dnes významnější než klasický 21.

Vývoj internetu v ČR Období Fáze Charakteristika 1991-1995 Akademická Internet připojen do akademické sféry Komerční aktivity se ještě nerealizují Význam pro další rozvoj 1996-1999 Popularizace Vznikají první webové stránky Firmy začínají prezentovat na webu Postupně se uplatňuje ve státní správě, v domácnostech pomaleji Marketing na internetu zatím „oddělen“ od tradičního 1999 až nyní Integrace Modernizace firemních prezentací Integrace elektronického marketingu do marketingového mixu Sociální sítě Mobilní marketing 22.

Několik číselných údajů o internetu 2000 250 milionů uživatelů 2003 600 milionů uživatelů 2005 900 milionů uživatelů 2006 Přes miliardu uživatelů Rok 2009 1,7 miliardy uživatelů celosvětově 6,5 milionů v České republice 110 milionů aktivním domén 1 bilion unikátních URL Významné médium 23.

Penetrace internetu celosvětově 24.

Počet internetových uživatelů v ČR Trend má převážně rostoucí tendenci 25.

Další užitečné informace o internetu Monitoringem užívání webu se zabývá NetMonitor Užívání internetu lze snadněji „měřit“ V roce 2013 bylo 69% české populace uživatelem internetu (výchozí hodnota 9,4 milionů obyvatel) Poměr obou pohlaví se liší s minimálními rozdíly, avšak ve věku 55+ podíl mužů výrazně roste Nejčastější vzdělání uživatelů je středoškolské 90% penetrace u populace do 24 let 26.

Aktivity Čechů na internetu Češi se pomalu začínají „žít“ světem 1 a 0… 27.

Co přináší internet marketingu? Přínosy internetu pro marketing Co přináší internet marketingu? V čem je elektronický marketing lepší než „offline“ marketing? 28.

Konstantní náklady na využívání Obousměrnost komunikace Zpětná vazba Vlastnosti internetu Základní vlastnosti Problémy a omezení Nadnárodní síť Konstantní náklady na využívání Obousměrnost komunikace Zpětná vazba Personalizace Integrace dalších médií Všudypřítomnost Nerovnoměrné pokrytí Byť záleží na měřítku pohledu Cena internetu a přenosové kapacity Sociálně psychologická dimenze Ochrana soukromí? 29.

Přínosy internetu pro marketing Výhody internetového marketingu oproti offline marketingu: V monitorování a měření Umožňuje vyšší komplexnost Dostupnost 365 dní v roce Možnost individuálního přístupu Dynamický obsah Diferencovaná a masová kastomizace (customizace) Elektronický marketing nenutí zákazníka kupovat, ale snaží se přimět zákazníka, aby se SÁM ozval 30.

Hlavní cíle elektronického marketingu Sell Prodávat Využít internet k prodeji produktů Serve Sloužit Použít internet tak, aby sloužil zákazníkům Speak Komunikovat Využít internet ke komunikaci se zákazníkem Save Spořit Snižovat náklady díky internetu Sizzle „Syčet“ = být slyšet Přispět k budování image značky díky internetu 31.

Elektronická pošta – e-mail Nejstarší službou internetu „otec mailu“ je Ray Tomlinson z firmy Bolt, Beranek a Newman Jako první dokázal přenést soubory z jednoho PC do druhého Zavedl @ Umožňuje určit příjemce mailu a síť Masivnější rozvoj i do oblasti marketingu v 90. letech V současnosti je jedním z prvních nástrojů, který nová firma používá V roce 1976 poslala královna Alžběta II první mail! 32.

Několik číselných údajů k e-mailu V roce 2001 bylo za 1 den posláno 31 miliard mailů V roce 2008 toto stouplo na 170 miliard 2 miliony mailů za vteřinu 2010 dosáhl 300 miliard za den Až 9 z 10 mailů může být nevyžádaných Snížila legislativa V roce 2009 byly náklady na likvidaci spamu v poště vyčísleny na 712 dolarů ročně Jak to spočítali? Na světě je přes 3 miliardy mailových adres… 33.

V současnosti nejpoužívanější je internetový marketing Krátké shrnutí Rozlišujeme elektronický marketing, internetový marketing a online marketing V současnosti nejpoužívanější je internetový marketing Elektronický marketing vychází z rozvoje IT technologií, internetu Internet je dnes téměř „všudypřítomný“, v ČR cca 6,5 milionu uživatelů – významné médium Internet má jak své výhody, tak i nevýhody… Hlavní cíle elektronického marketingu = 5S Elektronický marketing se promítá do marketingového mixu 34.

Kdy vznikly sociální sítě? K jakým účelům původně sloužily? Vznik sociálních sítí Kdy vznikly sociální sítě? K jakým účelům původně sloužily? 35.

Na konci 90. let se objevují první pokusy o sociální sítě Vznik sociálních sítí ARPANET byl již zmíněn Byť původně byl určen pro vojenské použití Na konci 90. let se objevují první pokusy o sociální sítě Classmates.com Sixdegrees Novodobá historie se odehrává až v 21. století Friendster (2002) Vytvořena kanadským programátorem Jonathan Abrams Známá především v jihovýchodní Asii V roce 2011 byla přetransformována na platformu sociálních her MySpace (srpen 2003) Sídlo v Californii, autoři: Chris DeWolfe, Tom Anderson Mutace ve 14 jazycích Facebook (únor 2004) Mark Zuckerberg a Eduardo Saverin pro Harvard University Později převzaly další univerzity Přeložena do více než 60 jazyků 36.

Vývoj sociálních sítí 37.

Kolik lidí v ČR využívá Facebook? Využití sociálních sítí v ČR Kolik lidí v ČR využívá Facebook? Která síť je podle vás nejpoužívanější v ČR? Jak se čísla budou dále vyvíjet? 38.

Využití sociálních sítí ve světě a v ČR 39.

TOP 10 firem dle počtu fanoušků Sociální sítě v ČR TOP 10 firem dle počtu fanoušků 40.

Návštěvy webu firem ze sociálních sítí Sociální sítě v ČR Návštěvy webu firem ze sociálních sítí 41.

První dodnes fungující síť je Friendster z roku 2002 Krátké shrnutí „sociální média jsou online média, kde je obsah (spolu)vytvářen a sdílen uživateli“ Užívání sociálních médií je ovlivněno také psychologickými a sociologickými aspekty První dodnes fungující síť je Friendster z roku 2002 Ve světě Facebook využívá přes miliardu lidí, v ČR ho využívá 3,8 milionu. 42.

Úvod do předmětu a internetového marketingu Děkuji za pozornost Ing. Pavel Rosenlacher 43.