Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz."— Transkript prezentace:

1 PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz

2 Platba za proklik: nový a stále zajímavý druh reklamy  Platíte teprve za přivedeného uživatele – zákazníka, ne za shlédnutí  Kontextová reklama: 1) ve výsledcích vyhledávání, 2) v obsahu  Nenásilná, relevantní a efektivní  Spojení PPC a kontextové reklamy násobí výhody obou konceptů, oba pojmy se však často zaměňují

3 Minislovníček  PPA (Pay per action): vyšší efektivita, platba za akci  CPC (Cost per click): cena za proklik, může se lišit podle kvality inzerátu.  CTR (Click through rate): míra prokliku  Konverze: návštěvník dělá to, kvůli čemu jsme do reklamy investovali  Konverzní poměr: konverze / všichni návštěvníci  Klíčové slovo (keyword): slova při vyhledávání, na která se reklama zobrazí

4 Jak to všechno začalo?  90. léta: webové vyhledávače začínaly, dominovala AltaVista, nízká relevance výsledků  Bill Grosby a jeho vize řešení spamu ve vyhledávání: někdo musí platit. Kdo?  1998: GoTo.com a Overture  Problém: neodlišené placené výsledky  Google: zůstaneme čistí  Overture velmi úspěšná, široká syndikace s velkými weby

5 Jak to všechno pokračovalo  Vyhledávání se z popelky stávalo zlatým dolem – PPC fungovalo (a funguje).  Co potřebuje vyhledávač pro jeho vytěžení? 1) Dostatečnou návštěvnost, 2) kvalitní organické výsledky, 3) PPC systém  Kdo něco z toho neměl, nakupoval  2000: Google AdWords  2003: Yahoo kupuje Overture za 1,63 mld. dolarů

6 Kam to všechno vedlo  První verze AdWords pracovala s CPM (cena za tisíc prokliků)  Nepříliš dobrý model, Overture stále kralovalo – mělo aukční princip  2002: AdWords s aukčním modelem a „relevancí“ placených výsledků – zohlednění míry prokliku  AdWords v ČR od roku 2004  2002: Etarget  2006: Microsoft AdCenter, do té doby na MSN Overture

7 PPC v Česku  Etarget: vyhledávání i obsah (využívá technologii Jyxa)  2004: bbKontext  2005: AdFox  2006: Sklik  Obvyklé dilema portálů: bude nám PPC brát z koláče přednostních výpisů?  PPC má stále růst před sebou (Sklik na Seznamu generuje < 10 % tržeb).

8

9

10 Co vám může PPC přinést  Zpětná vazba v marketingové komunikaci  Transparentní  Efektivní  Dostupná  Férová Zadavatel Médium - zprostředkovatel Příjemce - uživatel

11 Proč to zkusit?  Ideální pro produktový marketing  Branding spíše omezeně  Nízké náklady (při dobře řízené kampani)  Oslovení zákazníků, kteří hledají vaše služby  Kontextová reklama je uživateli dobře přijímána  Snadné otestování výhod PPC – začít můžete hned a s minimálním vkladem  Důležité je kampaň sledovat a řídit  Budoucnost: personalizace, mobilní obsah,...

12 Děkuji za pozornost Otázky, připomínky, opravy...


Stáhnout ppt "PPC Cílená, měřitelná a efektivní reklama Aleš Miklík, Lupa.cz."

Podobné prezentace


Reklamy Google