Narušený vývoj řeči strukturní a systémové narušení jedné či většího počtu oblastí vývoje řeči (osvojování mateřského jazyka) vzhledem k chronologickému.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MUDr. Martin Kučera Mgr. Kateřina Fritzlová
Advertisements

Diagnostika SPU.
SPECIFICKÉ PORUCHY UČENÍ
Speciální péče na naší škole
Narušená komunikační schopnost PaedDr
VY_32_INOVACE_2B8 Psychická deprivace
DĚTI NA CESTĚ Zdravotní, psychické a sociální důsledky náhradní péče
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra psychologie
Audiologická vyšetření u poruchy vývoje řeči
Vliv náhradních forem péče na vývoj a život dítěte
Narušená komunikační schopnost
Výchova mládeže s více vadami
Přednáška: Mgr. Alena Skotáková, Ph.D.
Logopedie Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Horáčkova 1095/1 Praha4.  Jsme speciální mateřská škola se speciálně pedagogickým centrem.  Poskytujeme péči dětem se speciálními vzdělávacími potřebami,
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Downův a Edwardsův syndrom
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
EMOCIONÁLNÍ PORUCHY V DĚTSTVÍ A DOSPÍVÁNÍ ODLIŠNOSTI V MENTÁLNÍM VÝVOJI A VE VÝVOJI PSYCHICKÉM – PERVAZIVNÍ VÝVOJOVÉ PORUCHY.
Příčiny SPU.
Poruchy vývoje řeči z materiálu Audio- Fon centra. P. Weberová 6. celostátní odborná konference audiologických sester
PŘÍPRAVNÉ TŘÍDY ZÁKLADNÍCH ŠKOL v Městské části Praha 9
Alternativní a augmentativní komunikace
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
Dyslálie – nejčastější narušení komunikační schopnosti
Logopedická třída MOTÝLCI
Speciálně pedagogická diagnostika logopedická
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
Specifické poruchy školních dovedností
Diagnostika a reedukace
Diagnostika a reedukace. Garantem diagnostiky jsou  Pedagogicko-psychologické poradny  Speciálně pedagogická centra.
PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.
Vliv poruch plynulosti řeči, zejména breptavosti, na fungování rodiny
Symptomatické poruchy řeči u dětí s mentálním postižením
Vývojová dysfázie.
centrální porucha zpracování řečového signálu
DYSLEXIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Pro pedagogy mateřských a základních škol
Základy speciální pedagogiky
Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013.
ADHD PORUCHA POZORNOSTI S HYPERAKTIVITOU
K OMUNIKACE - DIAGNOSTIKA Zimní semestr. K OMUNIKACE Znamená výměnu informací, tj. předávání, zpracování a předávání informací Zahrnuje nejen komunikaci.
SYMPTOMATICKÉ PORUCHY ŘEČI podklady. SYMPTOMATICKÉ PORUCHY ŘEČI narušení komunikační schopnosti provázející jiné, dominantní postižení, nemoc, poruchu.
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
Deprivace a subdeprivace Vypracovala: Monika Arsenjevová Datum: 6. října 2012 Datum: 6. října 2012.
Učení podmiňováním Učení pokusem a omylem Učení programováním
ODKLAD POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
Dopad minimální a lehké sluchové vady na děti. The Impact of Minimal and Mild Hearing Loss on Children Anne Marie Tharpe Nashville, Tennessee, USA.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Specifické poruchy učení Specifické poruchy učení Pedagogika a psychologie Pedagogika a psychologie Mgr.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMentální.
Beakra  1. význam správné řeči  2. fyziologický a sociální základ výslovnosti  3. nesprávná a vadná výslovnost  4. příčiny a výskyt v populaci.
Školní zralost Bc. Lenka Hufová 2016.
PORUCHY ŘEČI V DĚTSKÉM VĚKU
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
DMO dětská mozková obrna
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Základní škola a Praktická škola, Jičín
Vyšetření sluchu u nejmenších dětí
Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Pedie Co mají společné?.
DMO (dětská mozková obrna)
Logopedie Zdravotnický obor, zabývající se fyziologií a patologií mezilidské komunikace (rozvoj různých forem komunikace, výzkum, diagnostika, terapie,
Diagnostika dítěte předškolního věku II.
Základní pojmy speciální pedagogiky
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Narušená komunikační schopnost
Vývoj dítěte od narození do 6 let
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Narušený vývoj řeči strukturní a systémové narušení jedné či většího počtu oblastí vývoje řeči (osvojování mateřského jazyka) vzhledem k chronologickému věku dítěte systémově ovlivňuje psychický vývoj dítěte

Poruchy vývoje řeči dle Sováka vývoj opožděný vývoj omezený vývoj přerušený vývoj překotný (předčasný) vývoj nesprávný (scestný)

Poruchy vývoje řeči do 1 roku fyziologická nemluvnost pokud se řeč nevyvíjí do konce 2 – 3 roku – prodloužená fyziologická nemluvnost pokud dítě nemluví, nebo mluvní projev není na takové úrovni, jaká odpovídá věku dítěte – opožděný vývoj řeči

Opožděný vývoj řeči prostý na podkladě sluchových vad na podkladě mentálního defektu na podkladě anomálií mluvidel při poruchách CNS

Příčiny vzniku opožděného vývoje řeči nepodnětné prostředí disproporce mezi požadavky kladenými na dítě a jeho možnostmi citová karence nedostatek mluvních podnětů

Příčiny vzniku opožděného vývoje řeči nedostatky zrakové a sluchové percepce perinatální problémy, nedonošenost dědičné vlivy nadužívání masmédií

Odborná vyšetření: foniatrické ORL psychologické neurologické oční psychiatrické

Na co je třeba se zaměřit u dítěte s OVŘ?

Spolupráci s rodinou – vytvoření podnětného prostření

Kvalitní řečový vzor

Rozvoj slovní zásoby

Rozvoj sluchové percepce

Rozvoj zrakové percepce

Rozvoj motoriky