Vzdálenosti v tělesech

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Advertisements

autor: RNDr. Jiří Kocourek
Kružnice Sečná rovina je kolmá k ose kuželové plochy.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Množiny bodů dané vlastnosti
Volné rovnoběžné promítání – průsečík přímky tělesem
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
KUŽELOSEČKY 4. Hyperbola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
VY_32_INOVACE_33-16 XVI. Metrické úlohy.
 př. 3 Je dán vektor u=(2;-4) a bod M[3;9]. Na ose x najdi bod N tak, aby vektor MN byl s vektorem u rovnoběžný. výsledek postup řešení.
VY_32_INOVACE_KGE.4.55 Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Tematický celek: Konstruktivní geometrie 4.ročníku Cílová skupina:
Kuželosečky Autor: Mgr. Alena Tichá.
STEREOMETRIE metrické vlastnosti
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Jehlan povrch a objem.
 př. 5 výsledek postup řešení Zjistěte, zda body A[3;-1], B[-1;5], C[2;-4] leží v přímce.
Hyperbola Hyperbola je množina bodů v rovině, které mají od dvou daných různých bodů F1, F2 , které nazýváme ohniska, konstantní absolutní hodnotu rozdílu.
 př. 4 výsledek postup řešení Zjistěte, zda jsou vektory a, b, c lineárně závislé. a=(1;2;3), b=(3;0;1), c=(-1;4;5)
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
1) Určete odchylku přímek AC a CC´
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
VY_32_INOVACE_33-19 XIX. Konstrukce těles.
 př. 1 Jsou dány body A[4;-1], B[-2;3], C[7;8]. Vypočítej souřadnice bodu D rovnoběžníku ABCD. výsledek postup řešení.
Toto těleso se nazývá… kužel trojúhelník jehlan
Seminář z fyziky GRAVITAČNÍ POLE (úlohy) Kateřina Králová, 8.A Gymnázium Rumburk 2013.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Vzdálenost bodu od přímky Autor: Mgr. Svatava Sekerková.
Elipsa VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
Diferenciální geometrie křivek
Pravoúhlá soustava souřadnic v rovině
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Parametrické vyjádření přímky v prostoru
ELIPSA vzniká jako řez kužele rovinou, která není rovnoběžná s podstavou kužele a zároveň podstavu neprotíná.
PARABOLA Parabola je množina bodů v rovině, které mají od pevného bodu – ohniska F a pevné přímky d (F = d) stejné vzdálenosti. Přímka d se nazývá řídící.
PARABOLA Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Grafické řešení soustavy dvou rovnic o dvou neznámých II.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAT_NO_2_13.
Polohové úlohy 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Pythagorova věta.
Březen 2015 Gymnázium Rumburk
Střed horní podstavy; (hlavní) vrchol
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Vzdálenost rovnoběžných přímek a rovin Autor: Mgr.
VY_32_INOVACE_33-15 XV. Rovnoběžné roviny.
 př. 2 Jsou dány vektory u=(4;-1;2), v=(0;5;6), w=(s;t;5). Určete souřadnice s, t vektoru w, jestliže víte, že vektor w je kolmý k vektoru u i k vektoru.
Desetiminutovka 3 567g=. kg..g 5 000: 500= 3 568m=.km...m : 5 000= 3 563l=. hl...l : 100= 128 min=. h. min =
Vektory Mgr. Alena Tichá. x y Narýsujte libovolné dva vektory se souřadnicemi (-2;3)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
XVIII. Opakování Základní úlohy MP
Vektorová metoda Červen 2015 Gymnázium Rumburk
Parametrické vyjádření přímky v rovině
Řezy v axonometrii Duben 2015.
Vzdálenost 2 bodů v rovině a v prostoru Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
KUŽELOSEČKY 3. Parabola Autor: RNDr. Jiří Kocourek.
Repetitorium z matematiky Podzim 2012 Ivana Medková
Možnosti využití stavebnice v matematických disciplínách posloupnosti, kombinatorika, pravděpodobnost a analytická geometrie v prostoru Autorem materiálu.
Goniometrické funkce Využití goniometrických funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického.
VY_12_INOVACE_Pel_III_17 Jehlan Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
Využití goniometrických funkcí
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Gymnázium B. Němcové Hradec Králové
Vzájemná poloha přímek v rovině – procvičování 2
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí Matematika 3. ročník
Matematika Parabola.
Procvičování – analytická geometrie v rovině
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Upravila R.Baštářová.
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Tělesa NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_301_Tělesa Téma: Geometrie.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_19_Tělesa
Analytický geometrie kvadratických útvarů
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Analytická geometrie kvadratických útvarů
Transkript prezentace:

Vzdálenosti v tělesech Vektorová metoda Červen 2015 Gymnázium Rumburk

Souřadnice vrcholů kvádru a=5 cm; b=7 cm; c=12 cm A [ 5; 0; 0] ; E[5; 0; 12] B [ 5; 7; 0] ; F[5; 7; 12] C [ 0; 7; 0] ; G[0; 7; 12] D [ 0; 0; 0] ; H[0; 0; 12] K [ 0; 7; 6]

Triviální úlohy

Triviální úlohy

Úloha: Vzdálenost dvou bodů

Úloha: Vzdálenost bodu od roviny

Souřadnice vrcholů jehlanu a=6 cm; b=8 cm; v=15 cm 1.způsob: A [ 6; 0; 0 ] ; B [ 6; 8; 0 ] ; C [ 0; 8; 0 ] ; D [ 0; 0; 0 ] ; V [ 3; 4; 15 ]

Úloha: Vzdálenost přímky od roviny