1 Sektorová dohoda pro chemii „Dorost pro chemický průmysl“ Setkání zástupců škol a podniků v oblasti chemického průmyslu 10. 6. 2015 Ladislav Novák ředitel.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Hodnocení ředitelů škol zřizovaných Pardubickým krajem
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Představení zajímavých projektů OPVK
Doc. Dr. Ing. Miloš Kvarčák Návrhy na dlouhodobý záměr FBI
Výuka chemie na ZŠ ve spolupráci se SŠ Mgr. Klára Helanová.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Společenská odpovědnost Responsible Care a SQAS 25. – Křtiny.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
1 INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Dobré zkušenosti s partnery z aplikační sféry INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Dobré zkušenosti s partnery z aplikační.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
Rozvoj kvalifikované pracovní síly v ČR. Obsah prezentace Představení Agentury CzechInvest Regionální kanceláře Aktivity pro podporu rozvoje kvalifikované.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
S POLUPRÁCE SE SOCIÁLNÍMI PARTNERY OTROKOVICE,
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
Evropská dimenze odborného vzdělávání Helena Úlovcová Helena Úlovcová Otrokovice 6. – Konference projektu UNIV 2 KRAJE.
Spolupráce se zaměstnavateli v oblasti vzdělávání Pardubickém kraji Mgr. Bc. Jana Smetanová Členka Rady Pardubického kraje pro rozvoj lidských zdrojů,
1 Výsledek sběru dat monitorujících úrovně certifikace škol v oblasti systému řízení Dotazníkové šetření realizované v rámci projektu - Kvalitní management.
ČESKÉ INOVAČNÍ PARTNERSTVÍ Jaromír Volf.  sdružuje 68 zájmových společností a 5 regionálních Domů techniky, které pokrývají většinu oborů dle číselníku.
Odborné vzdělávání a Evropa Helena Úlovcová
Regionální inovační struktura Karlovarského kraje Brno URBIS 2010.
1 RESPONSIBLE CARE Projekt „Adaptabilita a posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu ČR“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Nástroje daňových úlev
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY VZDĚLÁVÁNÍ PRO PRAXI … PRAXE PRO VZDĚLÁVÁNÍ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY Vladimír.
10. krajské setkání metodiků Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
1 RESPONSIBLE CARE Odpovědné podnikání v chemii, Adaptabilita chemického průmyslu, projekt esf Svaz chemického průmyslu České republiky Ing. Ladislav Špaček,
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Projekt: „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“
1 RESPONSIBLE CARE 20 let TRINS Ladislav Špaček Svaz chemického průmyslu ČR Výroční zasedání TRINS Praha
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
NEZAMĚSTNANOST ABSOLVENTŮ A POTŘEBY ZAMĚSTNAVATELŮ NA PRACOVNÍM TRHU Mgr. Martin Úlovec.
Krajský Akční Plán rozvoje vzdělávání 11. prosince 2015.
ZŠ DĚČÍN 1 Kariérové poradenství na základní škole.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
HLAVNÍ CÍL PROJEKTU Zlepšit podmínky pro výuku strojírenských oborů.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní učení Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ V JIHOMORAVSKÉM KRAJI
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Nový model tvorby trhu práce budovaný partnerstvím zaměstnavatelů – škol a jejich zřizovatelů a úřadů práce Ing. Jiří Herodes.
Práce s nadanými žáky ZŠ a SŠ ve výuce přírodovědných předmětů
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Společenská odpovědnost a školy
Tematická setkávání a práce v minitýmech
Podpora škol v rámci realizace dalšího vzdělávání v JMK
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Polytechnické vzdělávání v praxi
Statutární město Ostrava
Krajský metodický kabinet NÁBYTKÁŘSTVÍ A DŘEVAŘSTVÍ
Výsledky dotazníkovÝCH šetření
Setkání kariérových poradců
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Vítejte na třetí místní konferenci
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Kariérové poradenství a podnikavost
Systémové řešení – Motivace a vzdělávání pedagogů aktivita Společně na trhu práce CZ /0.0/0.0/16_034/
Transkript prezentace:

1 Sektorová dohoda pro chemii „Dorost pro chemický průmysl“ Setkání zástupců škol a podniků v oblasti chemického průmyslu Ladislav Novák ředitel SCHP ČR, předseda NTP SusChem

2 … celosvětová iniciativa chemického průmyslu … … SQAS je Responsible Care v dopravě …

3 Základní principy RC soustavně zlepšovat znalosti v oblasti životního prostředí, zdraví a bezpečnosti a výkon našich technologií, procesů a výrobků po dobu jejich životního cyklu, a tak zabránit poškozování lidí a životního prostředí efektivně využívat zdroje a minimalizovat vznik odpadů otevřeně informovat o výkonech, úspěších a nedostatcích naslouchat lidem, angažovat je a pracovat s nimi; porozumět jejich obavám a očekávání a zohledňovat je spolupracovat s vládami a organizacemi na vývoji a implementaci účinných předpisů a standardů a plnit je, nebo je překonávat poskytovat pomoc a poradenství při zavádění odpovědného zacházení s chemikáliemi všem, kteří s nimi zacházejí a užívají je

4 Seite 4 RESPONSIBLE CARE národních asociací a více než 200 globálních firem

5 Střední odborné školy, SCHP ČR a Responsible Care Responsible Care vzniklo v roce 1985 v Kanadě 1994 přistoupilo SCHP ČR, jako 23. národní asociace 1996 prvních 8 nositelů práva užívat logo Responsible Care v ČR 2008 do Seznamu partnerů Responsible Care zapsána SPŠCH Pardubice, jako první SŠ – 5 SŠ je členy SCHP ČR – MSŠCH Praha, SPŠCH Pardubice a Brno, ISŠ Valašské Meziříčí a Gymnázium a SOŠ Ústí nad Labem – první čtyři mají právo užívat logo RC

6 2014/ ročník soutěže – Určeno pro žáky 8. a 9. tříd základních škol – Účast v jednotlivých ročnících: 3 000/ 7 000/ žáků – Regionální spolupráce podniků a středních odborných škol – Pořadateli jsou střední a odborné chemické školy, UP FCHT – Aktuálně pokryto celé území ČR – SCHP ČR je generálním partnerem soutěže – Hledáme nejlepšího Mladého chemika ČR Mladého chemika ČR

7 2015

Úkoly SD Dorost pro chemický průmysl Úkoly SD Dorost pro chemický průmysl 1. Podpora odborného školství v oblasti chemie 2. Propagace chemie na základních školách 3. Popularizace chemie formou prvotního seznámení v předškolních třídách mateřských škol 4. Chemie včera, dnes a zítra 8

9 Národní dohoda o řešení klíčových problémů v oblasti rozvoje lidských zdrojů 1.Podpora technického vzdělávání 2.Kariérové poradenství 3.Zvýšení kvality a rozsahu odborné přípravy na pracovišti: praxe, stáže, mobility 4.Další profesní vzdělávání – rekvalifikace 5.Národní soustava povolání/Národní soustava kvalifikací 6.Centra celoživotního učení nosných oborů včetně nízkokapacitních oborů s nadregionálním významem 7.Poradní sbor pro rozvoj lidských zdrojů 8.Řízená ekonomická migrace

10 Regionální dohody - 5 Ústecký kraj – chemický průmysl Pardubický kraj – chemický průmysl Zlínský kraj – pryž a plasty Plzeňský kraj – plasty Kraj Vysočina - plasty

1. Podpora odborného školství v oblasti chemie 1.1. Připravovat a realizovat soutěž Mladý chemik (soutěžní akce pro žáky 8. a 9. tříd ZŠ) na regionální a celostátní úrovni 1.2. Pořádat exkurze do chemických, odpadářských a recyklačních podniků pro žáky chemických škol 1.3. Realizovat odborné praxe (stáže) v podnicích 1.4. Využívat laboratoří vysokých škol pro podporu výuky chemie na středních školách 1.5. Stabilizovat a rozvíjet spolupráci se středními odbornými školami zaměřenými na výuku chemických oborů 1.6. Vyhodnotit přípravu v učňovských chemických oborech a navrhnout úpravy ŠVP 1.7. Organizovat přednášky a besedy k šíření zkušeností z oblasti přepravy chemických látek a informací o vlastnostech chemických látek dosažitelných na internetu 1.8. Rozvíjet spolupráci se školami s chemickým zamněřením v oblasti chemie a recyklace 11

2. Propagace chemie na základních školách 2.1. Zapojit žáky základních škol do soutěže Mladý chemik 2.2. Pořádat exkurze žáků ZŠ na středních školách s chemickými obory 2.3. Organizovat projektové dny, chemické olympiády, kroužky a další aktivity pro žáky ZŠ s využitím laboratorního vybavení středních škol 2.4. Propagovat a rozšiřovat využití laboratorní soupravy firmy Lach-Ner a produktů dalších na ZŠ 2.5. Pořádat dny otevřených dveří na středních chemických školách a v chemických či recyklačních podnicích 12

Popularizace chemie formou prvotního seznámení v předškolních třídách mateřských škol 3.1 Vytipovat vhodné mateřské školy 3.2. Pořádat v mateřských školách akce, kde budou předváděny jednoduché pokusy a předměty každodenního života 13

Chemie včera, dnes a zítra 4.1. Organizovat přednášky a prezentace o historii chemie v ČR s vyzdvižením daného regionu pro žáky ZŠ a SŠ s účastí odborných škol a společností chemického průmyslu daného regionu 4.2. Seznámit široku veřejnost s významnými osobnostmi v oblasti chemie 4.3. Využít dokumentární pořady ČT k popularizaci chemie a osobností s ní spojených 4.4. Popularizovat příklady dobré praxe z chemických a recyklačních firem 4.5. Popularizovat příklady dobré praxe ze škol se zaměřením na chemii a recyklaci 4.6. Zabezpečovat reporting o plnění sektorové dohody 4.7. Využívat a propagovat celosvětovou iniciativu chemického průmyslu Responsible Care, založenou v roce 1985 a plnit její principy. 14

15 CHP ČR Rubeška 393/ Praha Děkuji