AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Advertisements

Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Pedagogika jako věda (vědecká disciplína)
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Vzdělávání a jeho kategorie
Pedagogika volného času (VČ)
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Gramotnost: definice pojmu
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
Struktura výuky.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
OBECNÁ DIDAKTIKA – DIDAKTIKA JAKO VĚDA, JEJÍ PŘEDMĚT, VÝVOJ DIDAKTIKY, ŠKOLNÍ DIDAKTIKA JAKO SUBSYSTÉM OBECNÉ DIDAKTIKY.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Celoživotní.
DIDAKTIKA EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Pedagogika jako věda Její předmět, cíle, metody, postavení v rámci společenských věd, jednotlivé disciplíny, základní pojmy.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 3. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
K URIKULUM - OBSAH VZDĚLÁNÍ Školní pedagogika Jaro 2009 H. Filová, kat. pedagogiky PdF MU.
Teorie a metodika výchovy 2. lekce Základní pojmy Hodnoty ve výchově
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako doplňující výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
S OCIALIZACE DO PROFESE UČITELE Školní pedagogika Podzimní semestr 2014 Petra Černochová, Anna-Marie Malíková.
Pedagogická komunikace
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
Postavení pedagogiky mezi vědami
Pedagogická diagnostika
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Školní kurikulum Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_19.
Psychologické disciplíny II. Část Aplikované. Jedná se o obory, které zkoumají určitou konkrétní oblast lidské činnosti z psychologických aspektů Jedná.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Pedagogika předmět disciplíny výzkum metody. předmět Pedagogiky = výchova (záměrné působení na rozvoj jedince) výchova = celoživotní proces rozvoj jedince.
Didaktika přírodopisu 1 Přednáška Úvodní informace, Didaktika přírodopisu jako věda a její historie Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Didaktické zásady edukačního procesu
Pedagogické disciplíny
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Úvod do ekonomiky školství, vzdělávání a trh práce
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Univerzita Jana Amose Komenského Praha
Obecná didaktika ÚVOD.
4. Pedagogika sportu v systému věd
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Pedagogika jako vědecká disciplína
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Edukátor Profese učitele
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Kurikulum: obsah školní edukace
ŠKOLNÍ PEDAGOGIKA ZÁKLADY PEDAGOGIKY DPS002 PS 2017
Prvky edukačního procesu
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. a 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA: Didaktika, vzdělávání OBECNÁ DIDAKTIKA VY-32-INOVACE-PED- 207

Didaktika – pedagogická disciplína zabývající se teorií vzdělávání a vyučování řeší cíle a obsah vzdělávání a vyučování zabývá se didaktickými principy a vyučovacími metodami organizací vyučování a jeho plánováním hodnocením a vyhodnocováním výchovně vzdělávacích procesů

z řeckého didaskein = vyučovat průkopník Jan Ámos Komenský – Velká didaktika ( 1657 ) a) teorie, jež se zabývá obecně kterýmikoli edukačními procesy b) obecná teorie o procesech učení a vyučování ve školním edukačním prostředí didaktika se zabývá: co a k jakým účelům se vyučuje jak se to vyučuje

Speciální didaktika DIDAKTIKY SPECIÁLNÍ DIDAKTIKY OBECNÁ DIDAKTIKA PŘEDMĚTOVÉ DIDAKTIKY OBOROVÉ DIDAKTIKY DIDAKTIKY DRUHŮ A STUPŇŮ ŠKOL

předmětová didaktika – vztahuje se k jednotlivému vyučovacímu předmětu (např. didaktika angličtiny, didaktika chemie apod.) oborová didaktika – teorie o vzdělávání týkající se skupiny předmětů, určitých širších oblastí teorie a praxe didaktiky druhů a stupňů školy – teorie o vzdělávání v jednotlivých úrovních vzdělávacího systému (např. didaktika předškolní výchovy, didaktika základní školy apod.) !!Oborové a předmětové didaktiky jsou vědeckými disciplínami!!

VZDĚLÁVÁNÍ proces cílevědomé a záměrné činnosti zaměřené na pozitivní celostní rozvoj člověka cílem je prohlubování a kultivování citů, hodnot a postojů člověka, jeho osobních vlastností zajišťuje vzdělání (výsledek), které člověk získává prostřednictvím institucí vzdělání = kapitál, výsledek vzdělávání je historicky podmíněné (v každé době jiné možnosti a cíle)

Druhy vzdělávání: formální – zaměřeno na rozvíjení myšlenkových operací, dovedností, metod poznání materiální – velká kvanta poznatků ! je třeba mít oba druhy vzdělávání !

jiné rozdělení: všeobecné – poskytuje systematické poznání, dovednosti, rozvíjí systematicky osobnost odborné – poskytuje systematické vědomosti a dovednosti, které jsou potřebné pro určité oblasti pracovní činnosti, zaměřené k výkonu určité kvalifikace práce

faktory působící na proces vzdělávání: Geografické podmínky a demografické prostředí Ekonomické prostředí Výchovně vzdělávací proces Sociální a kulturní prostředí Politické prostředí

???? 1) Jakým způsobem ovlivňuje výchovu a vzdělávání prostředí, ve kterém žijeme? 2) Jaká je souvislost mezi ekonomickým prostředím a kvalitou výchovy a vzdělávání? 3) Jakým způsobem ovlivňuje výchovně vzdělávací proces politické prostředí dané země? 4) Popište sociální prostředí, ve kterém žijete a uveďte, jakým způsobem ovlivňuje vaše vzdělávání.

POUŽITÉ ZDROJE: KALHOUS, Z. a OBST, O.: Školní didaktika. 1.vyd. Praha: Portál, s. ISBN X ČÁBALOVÁ, D.: Pedagogika. 1.vyd. Praha: Grada, s. ISBN PRŮCHA, J.: Moderní pedagogika. 1.vyd. Praha: Portál, s. ISBN PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J.: Pedagogický slovník. 2.vyd. Praha: Portál, s. ISBN Obrázková galerie Microsoft PowerPoint 2003