aktuální problémy současného světa PRŮŘEZOVÁ TÉMATA - aktuální problémy současného světa
ROLE PT V ŠVP jsou propojujícím prvkem mezi tím, co si žáci během studia osvojili pomáhají rozvíjet klíčové kompetence žáka mají osobnostní a výchovný charakter pomáhají rozvíjet osobnost žáka v oblasti postojů a hodnot
STRUKTURA PT V RVP G charakteristika PT (poslání daného PT) vztah PT ke vzdělávacím oblastem (konkrétní propojení s VO) přínos PT k rozvoji osobnosti žáka (klíčové kompetence, k jejichž rozvoji PT přispívá) tematické okruhy PT (vždy několik částí s doporučeným obsahem)
PAMATUJME, ŽE: do vzdělávání musí být zařazena všechna PT se všemi jejich tematickými okruhy PT se realizují v libovolných ročnících studia povinně je absolvují všichni žáci k realizaci je možné využít disponibilní časové dotace aktivity žáků související s realizací PT mohou být hodnoceny i jinak než klasifikací
PRŮŘEZOVÁ TÉMATA RVP ZV RVP G Osobnostní a sociální výchova Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Multikulturní výchova Environmentální výchova Mediální výchova Výchova demokratického občana RVP G Osobnostní a sociální výchova Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech Multikulturní výchova Environmentální výchova Mediální výchova
POSTUP PRACÍ NA ZAŘAZENÍ PRŮŘEZOVÝCH TÉMAT DO ŠVP
KROK podrobné studium průřezových témat na úrovni užšího týmu a předsedů velkých předmětových komisí konzultace v malých předmětových komisích a specifikace požadavků na průřezová témata
DVĚ ÚROVNĚ PRŮŘEZOVÝCH TÉMAT na celoškolní úrovni v rámci předmětu nebo velké Pk
POŽADAVKY NA PRŮŘEZOVÁ TÉMATA musí být realizovatelná v podmínkách školy musí je absolvovat v průběhu studia každý žák tematické okruhy dohodnuté na úrovni školy jsou závazná pro jednotlivé předměty
MOŽNOSTI ZAČLENĚNÍ PT DO VZDĚLÁVÁNÍ vytvoření samostatného předmětu integrace do předmětu projekt jiná forma stacionář
SAMOSTATNÝ PŘEDMĚT
Průřezové téma Tematické okruhy průřezových témat Námět činnosti Vyučovací předmět Forma realizace Cílové skupiny Environmentální výchova ekosystémy základní podmínky života lidské aktivity a problémy životního prostředí vztah člověka k prostředí zpracováno podle tématických okruhů průřezového tématu environmentální výchova podle RVP ZV Ev Samostatný vyučovací předmět Environmentální výchova Kvarta Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
INTEGRACE DO PŘEDMĚTU
Průřezové téma Tematické okruhy průřezových témat Námět činnosti Vyučovací předmět Forma realizace Cílové skupiny Výchova demokratického občana • občanská společnost a škola význam aktivního zapojení žáků do žákovských rad a parlamentu Ov Integrace Prima občan, občanská společnost a stát formy participace občanů v politickém životě principy demokracie jako formy vlády a způsobu rozhodování listina základních práv a svobod parlamentní, krajské a komunální volby ústava jako základní zákon země Tercie Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
PROJEKT
Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov Průřezové téma Tématické okruhy průřezový temat Námět činnosti Vyučovací předmět Forma realizace Cílové skupiny Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech objevujeme Evropu a svět Den Evropy, život Evropanů a styl života, vzdělání mladých Evropanů CJ (A, N, Fr) Projekt Den Evropy (Europa - Eureka) Tercie Evropa a svět nás zajímá zvyky a tradice národů Evropy Kvarta Gymnázium Ladislava Jaroše Holešov
Přírodovědný stacionář Jiné formy stacionář Přírodovědný stacionář
DĚKUJI ZA POZORNOST Mgr.Blažena Kubíčková kubickova@gymhol.cz