Úvod do studia- 3. seminář Definice tématu Robert Zbíral.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora meziobecní spolupráce
Advertisements

Odborný text: základy Judikáty a jejich struktura
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Textová média v DV AR 2013/2014.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Úvod do studia - 4. seminář
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
Úvod do studia- 1. tutorial
Mgr. Michal Oblouk. nejjednodušší podává fakta (co se kdy a kde stalo nebo stane) údaje jsou řazeny v místních či časových sledech nebo abecedním způsobem.
POSTUP PSANÍ ZPRÁVY. CÍL (Proč zprávu píšete ?) -1 POSKYTNUTÍ INFORMACÍ : spojeno s prezentací nějakých faktů nebo vysvětlením příkladů či konkrétních.
IVIG 2005 Informační vzdělávání a informační gramotnost v teorii a praxi vzdělávacích institucí Projekt online systému podpory informačního vzděláván v.
Management a rozvoj obcí
PPíšeme vědecký článek. Jaký článek – domácí úkol o dvou brožurách o jaderné fyzice a zkušenostech z jejich použití (ověření použitelnosti, expertní posouzení)
Volba tématu, výzkumné otázky, osnova Úvod do studia.
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ Vyhledávání zdrojů ZP. P RÁCE S LITERATUROU - DP neprobíhá ve vakuu – nutné zařadit znalosti, poznatky do širšího kontextu existujícího.
Chyby v psaní seminárních prací
Úvod do studia- 3. seminář Definice tématu Robert Zbíral.
Odborný styl PaedDr. Hana Vítová Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝU.
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
Úvod do studia.
Diplomový seminář pro studenty ITaM B. Miniberger LS 2013.
Specifikace cíle práce. Pravidlo č. 1  Odborný text musí mít jasně stanovený a formulovaný cíl výzkumu = cíl práce.  Cíl práce formulujeme jako výzkumnou.
Úvod do studia- 7. seminář Elektronické informační databáze Robert Zbíral.
Komparativní metoda/metody v politologii
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
Písemná práce z CJL.
Diplomový seminář I – 3. hodina Kontrola domácích úkolů – Úvod do DP 2. Návrh výzkumu: Cíle výzkumné práce a formulace výzkumných otázek.
Úvod do psychologie PhDr. David Kuneš, Ph.D
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Úvod do studia Strategie vyhledávání zdrojů Robert Zbíral.
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Projektový cyklus, analýza SWOT
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Ústavní systémy vybraných zemí světa 1. přednáška – Úvod; úvod do komparatistiky; Polsko, Slovensko.
Úvod do studia- 3. seminář Definice tématu Robert Zbíral.
Úvod do studia- 3. seminář
JUDr. Jana Jurníková, Ph.D. doc. JUDr. Soňa Skulová, Ph.D.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Úvod do studia Základní informace o předmětu Robert Zbíral Maxim Tomoszek.
Jak napsat zprávu z praxe
doc. JUDr. Soňa Skulová, Ph.D.
Masarykova univerzita Filozofická fakulta Ústav hudební vědy US_34a / Proseminář PhDr. Dagmar Koudelková (s použitím podkladů od PhDr. Kristýny.
11. Výběr tématu odborného textu, bakalářská práce
Seminář MD ČR, Alena Heinišová Ekonomické hodnocení investičních akcí na SŽDC, s.o.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Odborné právní texty: základy, druhy, vyhledávání Úvod do studia, seminář č. 9.
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
V Ě CNÁ LITERATURA FORMY V Ě CNÉ LITERATURY MGR. MICHAL OBLOUK.
Definice tématu II Robert Zbíral
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Veřejná politika Garant kursu a přednášející:
SLOHOVÉ POSTUPY A ÚTVARY
Úvod do odborného stylu pro studenty s poruchami učení
Obecná didaktika ÚVOD.
Seminář 4 – struktura odborného textu
Vzor individuální prezentace
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
6. Seminář Jaroslav Biolek Podzim 2013
Seminář 1 – Téma a úvod odborného textu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Vzor individuální prezentace
Funkční styl odborný.
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Esej Definice druh úvahy na odborné téma. Nebývá rozsáhlá, je psána většinou s estetickým záměrem. Od úvahy se liší tím, že zobecňuje a syntetizuje poznatky.
Transkript prezentace:

Úvod do studia- 3. seminář Definice tématu Robert Zbíral

Varianty odborného textu podle druhu: monografie, článek, recenze, esej, polemika, recenzní esej, konzultace, kvalifikační práce, seminárka atd. podle charakteru: –analytické: cílem rozebrat problém nestranný postup, představení různých pohledů ne pouhý přehled, ale kritické hodnocení faktů, rozebírání různých postojů, konfrontace z analýzy nová řešení –normativní: cílem obhájit předem zvolený názor chybí neutralita –popisné shromáždění informací o problému neočekává se kritické zhodnocení odborným textem jen výjimečně

Účel písemné práce cílem není něco popsat!!! –nepředáváme obecně známé informace –analýza, kritický pohled, hodnocení stavu vědecky pojmout určitý (netriviální) problém –ideálně: přispět ke stavu vědění –akceptovatelné: kompilát, ale: zpracování širokého spektra dostupné literatury logická a srozumitelná struktura textu vysoká informativní hodnota klíč: soustředit se na zvolené téma!!!

Téma: checklist tzv. predeterminanty –zadané téma?:ANO / NE –určení práce?druh textu –délka práce?:X slov / stran subjektivní skutečnosti –chci být nejlepší?ANO / NE –chci začínat od nuly?ANO / NE –mám nějakou zvláštní znalost?ANO / NE –zkušenosti s psaním?ANO/ NE –kolik mám času?X dnů –mohu s někým konzultovat?ANO / NE –najdu potřebné zdroje?ANO / NE

Obecná vs specifická témata obecné: Ústava ČR v proměnách času –výhody něco o tom vím / dokážu si představit, o co jde snadnější fáze přípravy a začátku psaní spousta zdrojů, lehce dohledatelných specifické: Vliv odkazu ústavy ČSR z roku 1920 při přípravě nové ústavy ČR –výhody lze přijít s něčím novým menší hrozba zahlcení autora snazší přistoupit k analýze vztah délky a vymezení tématu pozor na tzv. nezpracovatelná témata –dvě varování viz učebnice –superspecifická: např. „Odvolatelnost poslanců v ČR“

Jak zúžit téma (a neztratit se)? tematicky –kdo co činí, souvislosti, vrstvy –např. Ústavní soud soudci, judikatura, aparát, funkce atd. časově –zachovat logiku výběru i členění –pozor na přítomnost a budoucnost (lépe se vyvarovat) geografické: dle množství případů –jeden subjekt: případová studie (Správa konkurzní podstaty v ČR) –dva subjekty: komparace (Správa konkurzní podstaty v ČR a SR) –více podobných zemí: komparace vysvětlující odlišnosti (Správa konkurzní podstaty v ČR, SR a Maďarsku) –více rozdílných zemí: komparace vysvětlující stejný vývoj (Správa konkurzní podstaty v Rusku, Japonsku a Nigérii) –široké spektrum subjektů: kvantitativní metody (Správa konkurzní podstaty v zemích WTO)