INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klíčové kompetence Kompetence k učení Kompetence k řešení problémů Kompetence komunikativní Kompetence sociální a personální Kompetence.
Advertisements

Co se mají žáci ve škole naučit ? Doplňující pedagogické studium pro učitele Mgr. K. Starý.
Výukové metody a jejich uplatnění ve výuce dějepisu
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Týmová práce v družstvech v Projektu Já, občan
Škola porozumění a bezpečí
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Převádění jednotek rychlosti - fyzika Chalupníková Rita - ZŠ Slatiňany Metodické pokyny pro učitele Předmět: fyzika Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A1.
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Rozlišení rovinných útvarů a těles - matematika Jaroslava Broumová - ZŠ Školní Nové Město nad Metují, Metodické pokyny pro učitele Předmět:
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Didaktické testy doc. Mgr. Antonín Staněk, Ph.D.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
(komentovaný přehled)
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
Výběr adekvátních vyučovacích metod při fixaci a kontrole znalostí v rámci ekonomického vzdělávání ©prof. Ing. Ondřej Asztalos,CSc.
Metody pedagogické diagnostiky
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
Míchání barev - výtvarná výchova Mgr. Milena Coufalová - ZŠ Sv
Kritické myšlení - základní vymezení, ukázková lekce
Kritické myšlení Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2010.
Průřezová témata klíčových kompetencí
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Základní socioekonomické údaje o Spojených státech amerických (basic socioeconomic fact about The United States of America). - zeměpis Mgr. Ivo Dedek.
III. ročník – ošetřovatelství – prezenční III. ročník – ošetřovatelství. kombinované 259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky.
259 Vybrané kapitoly z didaktiky 195 Vybrané kapitoly z didaktiky
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
VÝUKOVÉ METODY Přehled.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
VYUČOVACÍ PROCE S A JEHO FÁZE
Učitel by měl mít vlastnosti:  Pracovní – svědomitost, důslednost, vztah a láska k dětem  Intelektuální – tvořivé myšlení, logičnost, konkrétnost 
Jitka Bláhová, Univerzita Hradec Králové
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
Zásady efektivní komunikace
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Didaktika přírodopisu 2
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Didaktika geografie.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
DIDAKTIKA FYZIKY I. 7 Fyzikální učebnice
Didaktické metody Androdidaktika.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Structures, tunnels - zeměpis Růžena Dryeová - ZŠ SNP HRADEC KRÁLOVÉ Metodické pokyny pro učitele Předmět: zeměpis Jazyk: AJ Jazyková úroveň: A2 Rok: 2010.
KOMPETENCE PRO ŽIVOT versus KLÍČOVÉ KOMPETENCE. Kompetence pro život Soubor vědomostí, dovedností a postojů. To co chce zaměstnavatel od zaměstnance (tedy.
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE TĚLESNÁ VÝCHOVA Cvičení na stanovištích Gymnázium Česká Lípa Vyučující: PhDr. Radek Častulík Expert: Mgr. Šárka Maleňáková.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Rvp ZV / na konci základního vzdělávání/ = cíl vzdělávání = vybavit všechny žáky souborem KK, připravit je na další vzdělávání a.
Název: VY_32_INOVACE_VVP_9A_10F Škola:
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej
Didaktické metody Androdidaktika.
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE JAK SE NAUČIT ROZUMĚT ROZHOVORŮM INTERAKCE ZÁSADY EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE KOMUNIKACE KONFLIKTNÍ ROZHOVOR PROCES POSTUP, STRUKTURA PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE E- mail rozhovorc e KRITICKÝ ROZHOVOR

PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE NEVERBÁLNÍ PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE VERBÁLNÍ OBSAH KOMUNIKACE UČITEL ŽÁK METODY PODMÍNKY VYUČOVÁNÍ CÍLE DIDAKTICKÉ PROSTŘEDKY

KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v  logicKÉM sledu  vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně písemně i ústně naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně reaguje účinně se zapojuje do diskuse obhajuje svůj názor vhodně argumentuje rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových materiálů, gest, jin. komunikačních prostředků, reaguje na ně tvořivě je využívá ke svému rozvoji, aktivnímu zapojení do společenského dění využívá informační a komunikační prostředky pro komunikaci s okolním světem   využívá komunikativní dovednosti k vytváření vztahů k soužití, spolupráci

1. otázka 2. odpověď 3. reflexe VERBÁLNÍ KOMUNIKACE postup/struktura výukový rozhovor heuristický rozhovor žákovský rozhovor dialog řízený rozhovor debata beseda motivační, expoziční, fixační/opakovací/, diagnostický 1. otázka 2. odpověď 3. reflexe zjišťovací Celá věta? procesu učení otevřená dosažení cíle Ucelená myšlenka motivace zavřená vědomosti expozice dovednosti Jazyková správnost konvergentní/divergentní fixace postoje hodnoty hodnocení na pozorování aplikace Umět klást otázky problémová Neúplná na posouzení situace otázka rozhodovací Nevhodné otázky: Řetězová, sugestivní, nejasná