INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE JAK SE NAUČIT ROZUMĚT ROZHOVORŮM INTERAKCE ZÁSADY EFEKTIVNÍ KOMUNIKACE KOMUNIKACE KONFLIKTNÍ ROZHOVOR PROCES POSTUP, STRUKTURA PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE E- mail rozhovorc e KRITICKÝ ROZHOVOR
PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE NEVERBÁLNÍ PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE VERBÁLNÍ OBSAH KOMUNIKACE UČITEL ŽÁK METODY PODMÍNKY VYUČOVÁNÍ CÍLE DIDAKTICKÉ PROSTŘEDKY
KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logicKÉM sledu vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně písemně i ústně naslouchá promluvám druhých lidí, porozumí jim, vhodně reaguje účinně se zapojuje do diskuse obhajuje svůj názor vhodně argumentuje rozumí různým typům textů a záznamů, obrazových materiálů, gest, jin. komunikačních prostředků, reaguje na ně tvořivě je využívá ke svému rozvoji, aktivnímu zapojení do společenského dění využívá informační a komunikační prostředky pro komunikaci s okolním světem využívá komunikativní dovednosti k vytváření vztahů k soužití, spolupráci
1. otázka 2. odpověď 3. reflexe VERBÁLNÍ KOMUNIKACE postup/struktura výukový rozhovor heuristický rozhovor žákovský rozhovor dialog řízený rozhovor debata beseda motivační, expoziční, fixační/opakovací/, diagnostický 1. otázka 2. odpověď 3. reflexe zjišťovací Celá věta? procesu učení otevřená dosažení cíle Ucelená myšlenka motivace zavřená vědomosti expozice dovednosti Jazyková správnost konvergentní/divergentní fixace postoje hodnoty hodnocení na pozorování aplikace Umět klást otázky problémová Neúplná na posouzení situace otázka rozhodovací Nevhodné otázky: Řetězová, sugestivní, nejasná