Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005."— Transkript prezentace:

1 METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada metodických listů: KABINET ANGLICKÉHO JAZYKA Název metodického listu: Speaking

2 SPEAKING Productive skills – dovednosti, které žáci vytvářejí – produkují mluvením, nebo psaním

3 Co je to SPEAKING V první řadě – komunikace
Předávání informací mezi účastníky Komunikativní dovednosti = Speaking Skills Komunikace = „Information Gap“ – získávání a doplňování informací

4 Structure – používání gramatických a mluvnických struktur
STRUKTURA Structure – používání gramatických a mluvnických struktur Function – funkce jazyka – např. žádost, dovolení Register – závisí na tom, s kým hovoříme, např. podřízený, přítel, etc. Exponent – závisí na použití registeru – dle toho vybíráme vazby (what about…, will you…) Parahrasing – coping speaking problems – jak překonáváme a řešíme komunikační problémy

5 Co by žáci měli umět (podle úrovně A2 – B2)
Být schopni otevřené komunikace Pokračovat v komunikaci i po přerušení či zastavení hovoru Bez větších potíží měnit námět hovoru Vyjadřovat souhlasné i nesouhlasné odpovědi na dotazy a vyjadřovat své názory

6 Co by žáci měli umět (podle úrovně A2 – B2)
Využívat různé konverzační strategie Žádost Položit otázku, nebo na otázku odpovědět Vysvětlení problému Popis situace Vyjádření souhlasného a nesouhlasného názoru

7 Co by žáci měli umět (podle úrovně A2 – B2)
Využít slovní zásobu na požadované úrovni Použít přímou a nepřímou řeč Umět komentovat i nepřímo vyjádřené myšlenky (hidden meanings) Umět: začít a ukončit hovor účastnit se hovoru řídit hovor

8 Další komunikační dovednosti
Nebát se komunikace s případnými chybami Mluvit nahlas Používat jazyk dle situace, v níž se hovor nachází Důraz klást na perfektní výslovnost (zamezit tak omylům) Komunikativní dovednosti procvičovat na předem stanovených tématech

9 Další komunikační dovednosti
komunikativní dovednosti procvičovat postupně – STEP BY STEP popis obrázku dialog situační rozhovor monolog postupně žáky motivovat k vyjadřování svého názoru, souhlasu, nesouhlasu, protikladu apod.

10 ZÁVĚREM Cílem strategie výuky komunikativních dovedností je sebevědomý samostatný projev žáka ve všech běžných situacích. Největší m problémem českých žáků je strach z chybné komunikace – často se proto hovorům vyhýbají.


Stáhnout ppt "METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/02.0005."

Podobné prezentace


Reklamy Google