1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EFT – na emoce zaměřená terapie
Advertisements

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
Vůle, motivace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov09 Autor Mgr.
POTŘEBY, HODNOTY, ZÁJMY Mgr. Michal Oblouk.
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Etika v podnikání Business Ethics
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
TEORETICKÉ OTÁZKY BEZPEČNOSTI
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.
Životní způsob, životní styl, volný čas a zdraví
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
PSYCHICKÉ JEVY.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY © Spurný, O ČEM TO BUDE?  PROČ  PROČ SOCIÁLNÍ SKUPINY, JEJICH VÝZNAM PRO JEDINCE, PRO PRAXI?  JAK  JAK ČLENÍME SOCIÁLNÍ.
Veřejnost – dav - masa Eliška Jungová, IKSŽ, FSV UK LS 2007/08.
Emoce (city).
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
PSYCHOLOGIE Ψ. Obsah  CO JE TO PSYCHOLOGIE CO JE TO PSYCHOLOGIE  Psychologie zkoumá Psychologie zkoumá  Proč se zabýváme psychologií? Proč se zabýváme.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Proces vnímání v komunikaci
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Marketingové prostředí
Sociálně patologické jevy
Volební preference a jejich místo ve výzkumu veřejného mínění
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Psychologie II Sociální psychologie
12. října  z řeckého filein – milovat / sofia – moudrost  touhu po vědění, které by obsáhlo celou skutečnost a vyjevilo člověku smysl jeho života,
Pedagogicko-etická podstata morální kreativizace osobnosti
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Teorie motivace Adéla Furiková.
Hodnoty a normy Svatava Navrátilová. Hodnoty – vědy technické, přírodní, ekonomické, humanitní, sociální v sociálních vědách: jedincem, skupinou, společností.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
IDEOLOGIE A STÁT I. IDEOLOGIEANTISEMITISMUSNACIONALISMUS.
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
SOCIÁLNÍ STRUKTURA, STRATIFIKACE A MOBILITA
Psychologické aspekty zdraví
1.1. Charakteristiky různých stránek VM dr.Ján Mišovič, CSc
Předmět sociologie Určení sociologie: Věda společenská a behaviorální Empirická sociologie Empirická sociologie Sociální jevy a formy vztahů Sociální jevy.
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Právo jako normativní systém, základní pojmy
Zákony učení.
Výchova jako proces zpracovala: Kateryna Foinetská.
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
Seberegulační vlastnosti osobnosti
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Mgr.Michal Vičar Emoce.
Vnější a vnitřní kontrola
Sociologie pro SPP/SPR/VPL
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Sociologie pro SPP/SPR
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
MOTIVACE.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Hodnoty, normy Konformismus, deviace
Prvky edukačního procesu
POLITOLOGIE ÚVOD POLITIKA X POLITOLOGIE STÁT A JEHO FUNKCE FORMY STÁTU.
SOCIÁLNĚ PSYCHOLOGICKÁ PODMÍNĚNOST
Transkript prezentace:

1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc

2.2. r Formování VM Cíl předmětu Získat teoretické a praktické znalosti z oblasti formování veřejného mínění Orientovat se v základních oblastech názorových struktur české populace.

3.3. r Formování VM Literatura Povinná Povinná : Mišovič, J. A kol: Od A do Z ve výzkumech veřejného mínění. Divišov. Orego. 2010Doporučená: Kunštát, D (ed). České veřejné mínění: výzkum a teoretické souvislosti.SOU AV ČR. Praha Krejčí, J. a kol. Kvalita výzkumů volebních preferenci. SOU AV ČR. Praha. 2004

4.4. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření Úvod Pojmy a kategorie související s podstatou veřejného mínění Schéma faktorů formujících veřejné mínění Schéma faktorů “zkreslujících” veřejné mínění.

5.5. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření POTŘEBA Je a) stav organismu, b) stav psychiky a dále je to a) motivující síla b) vnitřní tenze nějak spojená s motivací.

6.6. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření ZÁJEM Se obecně chápe jako motiv, nebo jako zvláštní případ snahy.Souvisí s mobilizací pozornosti, s citovým vztahem, se snahovou tendencí.

7.7. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření HODNOTY Je možné chápat jako komplexní významy. Určují a vyjadřují významy různých objektů, činností, možností pro nás, pro naší aktivní orientaci.

8.8. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření HODNOCENÍ Svou podstatou racionální proces.Není ale lhostejné morálnímu vědomí. Adekvátními city při vzniku hodnocení jsou především morální city.

9.9. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření TRADICE Přetrvávající vzory chování redukující nejistoty v chování.Je to jeden ze způsobů orientace kolektivního jednání.

10. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření NORMA Obecně verbalizované pravidlo, jež mají jednající se svém chování respektovat a které se pro ně pokládá za závazné.

11. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření POSTOJ Postojem individua k nějaké věci rozumíme jeho predispozici zřetelně vůči této věci jednat,vnímat, myslit a cítit. Postoje jsou intencionální. tj. vztahují se k něčemu, mají směr a intenzitu.

12. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření NÁZOR Názor je vyjádřením vztahu, stanoviska k určitému jevu, obvykle verbalizovaně. Jde o pojem velmi blízký mínění.

13. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření MÍNĚNÍ Subjektivní úsudek, domněnka, který může a nemusí být vyslovený a může a nemusí být podložený vlastním hodnocením.

14. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření JEDNÁNÍ Je chápáno jako plánovitá činnost odehrávající se mezi lidmi, většinou časově omezená

15. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření Chování Jde o reakci jednotlivce nebo skupiny, o dlouhodobé konání nebo činnost. Má určité trvání, může se opakovat.

16. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření EMOCE Celkový subjektivní způsob reakce individua na obsah jeho prožitku. Odráží vztah daného individua k působícím vnitřním nebo vnějším podnětům.

17. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření Schéma vlivu faktorů formujících mínění PODMÍNKY ekonomické, sociální, politické VLIVY biologické, geografické, psychologické, kulturní

18. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření Působení: tradic,norem, morálky, společenského klimatu, sdělovacích prostředků, lidí kolem sebe, vlastních zkušeností POSTOJE JEDNÁNÍ HODNOTY MÍNĚNÍ, NÁZORY

19. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření Schéma faktorů “zkreslujících” veřejné mínění OBJEKTIVNÍ REALITA svět kolem nás odraz skutečného světa v hlavách lidí Skutečné mínění proces vytváření názorů

20. r Podstata veřejného mínění a okolnosti jeho utváření Vyjádřené mínění výzkumný proces ZJIŠTĚNÉ MÍNĚNÍ