Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STRATEGIE VIZE Kam chceme dojít? Kde jsme? Co umíme?
Advertisements

KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
Vize, Strategie, Cíle.
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Historické etapy vývoje managementu
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Činnost veřejné správy
Firma a nejistota Aplikace rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty na firmu Teorie firmy.
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Strategická mezera a její analýza s ohledem na nutnost změny strategie
Předmět: Řízení podniku 1
Koncepce marketingového řízení
Management podniku a jeho činnosti
Management - plánování
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Prosperita organizace
Komplexní produktivní údržba (TPM)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Poradenství v obecném řízení
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
ÚVOD, MANAGEMENT, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
ČESKÁ ZEMĚDĚLSKÁ UNIVERZITA V PRAZE
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
Plánování a rozhodování v organizaci
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluFunkce.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategický marketing
STRATEGIE ČIŽP Rob Bakx
Strategie regionu, obce
Organizace výroby Organizace a řízení výroby
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Ing. Veronika Dostálková MBA
Management a řízení hotelu
Strategický marketing
Ekonomika malých a středních podniků
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
DALŠÍ KROKY V OBLASTI RACIONALIZACE SÍTĚ ŠKOL
Transkript prezentace:

Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník Plánovací proces Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník

Plánování Plánování je jednou z nejdůležitějších činností manažera Jde o formulaci cílů a cest k jejich dosažení Výsledkem je plán, který by měl informovat o tom, čeho chceme dosáhnout a jakým způsobem -Určení budoucího stavu -Pomocí plánování se vymezují cíle a strategie, jimiž lze cílů dosáhnout na základě všech dostupných alternativ -Plánování by mělo zabezpečovat i postupnou korekci a konkretizaci cílů. Mělo by hledat a vyhodnocovat alternativní cesty k jejich dosažení -Při plánování vycházíme z platné organizační struktury, organizačního řádu a stanovených technologických postupů.

Druhy plánování Z hlediska času Dlouhodobé plánování Střednědobé Krátkodobé Z hlediska rozhodování Strategické plánování Taktické plánování Operativní plánování

Strategické plánování výchozím rozhodováním v organizaci navazuje na strategické cíle, má dlouhodobý charakter komplexní přístup k organizaci jako celku v podmínkách nejistoty realizováno na vrcholové úrovni řízení podniku (TOP MANAŽEŘI) odpovídá mu strategické komplexní plánování na úrovní celé organizace Strategická vize-naše představa o budoucnosti, je odpovědí na otázku co chceme. Strategie-dlouhodobá koncepce rozvoje, určuje cíle podniku, činnosti a zdroje pro dosažení těchto cílů. -vychází z podrobného zkoumání vnitřního a vnější prostředí podniku. Je v rukou top manažerů a má dlouhodobý charakter. Na základě zjištěných informací vyhodnocuje silné a slabé stránky podniku. Toto plánování je podkladem pro plánování taktické. Zabývá se hlavními podnikovými cíly jako je například předmět a rozsah podnikání.

Taktické plánování směřuje k uskutečnění strategických cílů dochází ke specifikaci a konkretizaci cílů a prostředků k jejich dosažení nebo je zaměřené na řešení určitého problému -Uskutečňuje se na úrovni středního managementu. Má za úkol vytvořit podmínky pro splnění cílů, které stanoví strategické plánování. Od strategického plánování se odvíjí a zároveň je podkladem pro plánování operativní. Časový horizont tohoto plánování je střednědobý a zabývá se především specifickými cíly, např. zajištěním financování a zdrojů k dosažení vytyčených cílů.

Operativní plánování vychází z taktického plánování a z konkrétních podmínek a zdrojů krátkodobý charakter dotváření rozhodnutí pro procesy provozní odpovídají mu operativní plány operativní plán výroby -Je prováděno manažery první linie a má krátkodobý charakter. Navazuje na taktické plánování a zabývá se krátkodobými cíli, kterých je zapotřebí dosáhnout ke splnění cílů dlouhodobých. Zabezpečuje plynulou činnost podniku v jeho jednotlivých složkách. Tyto plány jsou časově omezeny, představují například kalkulace nákladů, rozpis služeb zaměstnanců, plán zásobování….

Postup plánovacího procesu P l á n o v á n í

Analýza situace ve firmě a jejím okolí Zajistit dokonalé informace Kvalitní podklady Provedení SWOT / STEP analýz Zjištění silných a slabých stránek podniku, potřeb a příležitostí. Zjištění společenských, technologických, ekonomických a politicko-právních faktorů.

Základní typy cílů strategické - dlouhodobé, abstraktní operativní – zpravidla na období 1 roku postavení na trhu inovace rentabilita produktivita materiálové a finanční zdroje výkonnost a odpovědnost (manažerů, pracovníků) sociální odpovědnost operační – konkrétní, dané stávajícím časovým okamžikem

Tvorba strategie podniku Strategie - soubor způsobu a prostředků k využítí zdrojů a naplění stanovených cílů Přístupy: Zvnitřku-ven – orchanizace s technickými schpnostmi + fyzické vybavení Zvnějšku-dovnitř - vnitřní adaptace podniku Shora-dolů – plánování vnitřní skupinou Zdola-nahoru – na plánování se podílejí pracovníci na různých stupních

Určování a vyhodnocování alternativních postupů Vzít v úvahu další možné postupy, vyhodnotit jejich případnou „uskutečnitelnost“ Alternativní postupy se zpravidla využívají, když kontrola odhalí závažné problémy v plánu

Vytvoření samotného plánu Písemná / elektronická podoba Podrobnost, rozsáhlost Kompletní informace o zdrojích, časovém plánu, určení odpovědností osob za plnění stanovených cílů Na úrovni operativního řízení mohou vznikat plány i v ústní podobě vyjadřující myšlenkový záměr – např. domluvou při pracovní poradě.

Sestavení rozpočtu Poslední fáze plánování. Informace o finanční náročnosti dosažených cílů, o finančním vývoji při plnění plánu. Základ pro plán financování.

Děkujeme za pozornost

Zdroje: Teorie řízení- prof. Ing. Jan Hron, DrSc.,dr.h.c. – ČZU,PEF Credit Praha 2002 Jak zlepšit podnikové plánování – Jiří Vejdělek, Grada Publishing, 1999 http://www.fce.vutbr.cz/veda/dk2003texty/pdf/5-2/np/chovanec.pdf http://maturita.plamicz.info/9%20management.htm http://modernirizeni.ihned.cz/