Nastavení animace, jednoduchý pohyb VY_32_INOVACE_Mul4a0203Mgr. Jiří Mlnařík
Když máme vytvořený základ animace v režimu návrhu (green man), je načase pokusit se o jednoduchou animaci pohybem. Přepeme do animačního módu Pohyb je možné přidělit jednotlivému objektu skupině objektů (encapsulate). Skupiny vytváříme výběrem potřebných vrstev v okně vrstev a příkazem „Encapsulate“. Synfig studio – jednoduchá animace
Nejdříve vybereme objekt, který chceme animovat Pak na časové ose vybereme čas, ve kterém má být UKONČEN stav (posun) objektu Nakonec posuneme objekt na požadované místo Tuto operaci podle potřeby opakujeme Náhled animace můžeme kdykoliv přehrát pomocí ovladače animace. Animace– jednoduchý objekt
Jakákoliv animační činnost se okamžitě zobrazí v okně Timetrack u příslušného parametru. Tady vidíme, že v případě vybraného objektu Star došlo ke změně Origin (pozice). Jednotlivé změnové body můžeme vybrat, modifikovat, posouvat či rušit. Je také možné provést řadu parametrických změn samotné animace, k těm se dostaneme později. Animace– jednoduchý objekt
V případě skupiny objektů je situace obdobná, jen je potřeba před provedením změny v okně vrstev (Layers) klepnout na zapouzdřený objekt a zvolit „Select All Child Layers“. Pak dostane skupina sdružený bod pro pohyb všemi vrstvami (objekty) současně. Jinak bychom pohybovali jen jedním aktuálně vybraným objektem. Animace – skupina objektů
Stejně jako můžeme měnit pozici objektu ve scéně, můžeme měnit také další vlastnosti. Příkladem může být východ slunce. Objekt „obloha“ změní barvu z černé na modrou, objekt „slunce“ se bude pohybovat a současně změní barvu z oranžové na žlutou. Změny jiných vlastností než pozice měníme v panelu vlastností. Animace – změna vlastností
Pro prezentaci jsme už vytvořili strom a pomocí práce s křivkami jsme doplnili jablko. Projekt teď v režimu animace upravte tak, aby jablko spadlo na zem a cestou změnilo barvu. Úkol
Vlastní snímky, screenshoty Synfig Studio Synfig Studio – freewarový software pro tvorbu animací Zdroje