Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík."— Transkript prezentace:

1 Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík

2 V následujícím materiálu se zaměříme na reálně vypadající pozadí animace. Jak jsme si už ověřili dříve, drobný pohyb je v celkovém vyznění animace výhodou. Jak vytvořit oblohu? Obloha je ve své podstatě tvořena většinou postupně se zesvětlující nebo ztmavující jednolitou barvou (slunce je blízko obzoru nebo spíš v nadhlavníku) a různě se pohybujícími mraky. Slunce samotné si dovolíme v tomto kurzu vypustit, protože vzájemná interakce slunce a mraků je opticky (a tedy i graficky) velmi náročná záležitost. Synfig studio – obloha

3 Základem musí být přechod – nejjednodušší je využití vrstvy typu „Lineární gradient“. Podle své představivosti nastavte barevný přechod. Všimněte si, že s trochou dobré vůle bychom teď mohli místo oblohy vytvářet scénu podvodní Pozadí oblohy

4 Jako mraky použijeme „noise gradient“ (přechod definovaný šumem. Abyste mohli vložit novou vrstvu, může se stát, že budete muset dočasně „zneviditelnit“ oblohu. Barvy opět zvolte – zde pro jasnou oblohu necháme obě části gradientu bílé, jen u jedné ze stran snížíme alpha (průhlednost na nulu). Mraky

5 Změna tvaru Jak dostat na oblohu pohyb? Oblaka se dynamicky tvarově mění a jsou hnána větrem. Obojí je poměrně snadno řešitelné: Tvarová změna: Přímo v nastavení Noise Gradient vrstvy můžeme nastavit Animation Speed – rychlost změny šumu.

6 Co se týká pohybu mraků po obloze, můžeme si snadno pomoci nám už známou vrstvou typu Translate, která se ovšem v případě celoplošných speciálních vrstev (jako je naše Noise Gradient vrstva) chová odlišně. Neposouvá totiž vrstvu, ale zdánlivě posouvá obsah, který je „větší“ než vlastní vrstva. Vložíme tedy vrstvu Translate, už známým způsobem převedeme vlastnost Origin na Linear (chceme lineární změnu) a vzniklou vlastnost Slope pak na Composite (chceme nastavovat každý směr pohybu zvlášť). Stačí pak podle potřeby nastavit pohyb v osách X a Y... Pohyb větrem

7 Postupnou změnu můžete pozorovat na několika screenshotech už naanimovaného nebe, snímaný interval je cca 1,5s....a mraky letí

8  Pro některou ze svých předešlých prezentací vytvořte animovanou oblohu. Úkol

9 Vlastní snímky, screenshoty Synfig Studio Synfig Studio – freewarový software pro tvorbu animací Zdroje


Stáhnout ppt "Pokročilé – prostředí 1 VY_32_INOVACE_Mul4a0218Mgr. Jiří Mlnařík."

Podobné prezentace


Reklamy Google