Základní větné členy Shoda přísudku s podmětem 6. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SKLADBA PŘEDMĚT.
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Procvičujeme větné členy 2
Podmět (Po) - opakování
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na shodu podmětu s přísudkem. Žáci si procvičí učivo na několika cvičeních. Vzdělávací oblast:
Větné členy.
Doplněk Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ3r0112 Název sady:
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Přísudek (Př) - druhy Přísudek, jehož základem je sloveso s plným významem, je přísudek slovesný – Přs. Přísudek může být vyjádřen také jménem (podstatným.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Větné členy Opakujeme.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÝ EKVIVALENT
Hrátky s češtinou.
Procvičujeme větné členy 1 Český jazyk 2. stupeň Eva Beranová, Základní škola, Čapkova 126, Klatovy VY_32_INOVACE_11_Procvičujeme větné členy 1 1.
DOPLNĚK Mgr. Michal oblouk.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Větné členy PŘÍSUDEK.
Přísudek.
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Základní větné členy: PODMĚT a PŘÍSUDEK Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
Co je to několikanásobný podmět?. Několikanásobný podmět je vyjádřen několika souřadnými výrazy. Jednotlivé členy několikanásobného podmětu oddělujeme.
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Elektronické učební materiály – I. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Martina Durinová i i y y DRUHY PODMĚTU.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
Co je to několikanásobný podmět?
ŠKOPKOVÁ HELENA, ZŠ HORNÍ SLAVKOV, NÁDRAŽNÍ 683
OB – VVP- HUM – PAV - CJL – M –
VY_32_Inovace_6.3.7 AZ kvíz tvarosloví Český jazyk 7. ročník
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
PODMĚT.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.14 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.14_pridavna_jmena Název:
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Větný ekvivalent VY_32_INOVACE_54_Vetny ekvivalent
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Autor: Mgr. Eva Kotounová
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
Základní větné členy - podmět
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJ8_02
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Přídavná jména přivlastňovací
Základní větné členy – přísudek
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Základní větné členy Shoda přísudku s podmětem 6. ročník

Přísudek je nejčastěji vyjádřen : Slovesem Podstatným jménem Příslovcem Přídavným jménem

Ve které větě je přísudek jmenný se sponou ? Já tomu vůbec nerozumím. To je můj malý bratr. Kniha leží na zadní polici. Zůstaneš tu se mnou ?

Kde není přísudek jmenný se sponou ? Boty jsou rozlepené. Jirka se stal mým sousedem. Co se tu stalo ? Ten film není zajímavý.

Najdi, kde je přísudek slovesný : Proč se na něj zlobíte ? Zima tu bývá dlouhá. Stal jsem se vítězem soutěže. Petr byl velmi protivný.

Na podmět se ptáme otázkou : Koho, co ? Kým, čím? Komu, čemu ? Kdo, co ?

Kde je podmět vyjádřený slovesem ? Hoši se dostavili poslední. Oni se vás na to neptali. Kouřit je velmi nezdravé.

Ve které větě je nevyjádřený podmět ? Obě dívky se vesele smály. Vy nám ale vůbec nerozumíte. Děláte si legraci ? Dva z vás nepojedou.

Najdi několikanásobný podmět : Šli jsme tam úplně všichni. Mě i jeho pozvali. Leden i únor jsou studené měsíce.

Najdi chybnou variantu : Tam vzadu hnízdily sýkorky. Oni to dobře zvládly. Psi dováděli za plotem. Knihy se brzy roztrhaly.

Co je správně ? Housata se batolily po dvoře. Housata se batolila po dvoře. Housata se batolili po dvoře.

Několikanásobný podmět - co je dobře ? Pes i obě kočky spaly venku. Kočka a koťata spali venku. Kotě i štěně spaly venku.

Umíš chytáky? Najdi správnou větu : Děcka běhaly v parku. Sněhuláci roztáli. Spálili se mi uši. Oči mě boleli už večer.

A co tohle ? Co bys napsal ? Foglarovi Hoši od Bobří řeky se mi líbili. Foglarovi Hoši od Bobří řeky se mi líbily.