Předmět: Podnikový a personální management

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Předmět a prameny pracovního práva
Personální řízení a jeho úloha v podniku
Motivace 1.úvodní pojmy 2. pracovní motivace 3. stimulace
Základy managementu Firemní kultura Ing. Ivana Pražanová
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Podnikatelské organizace (firmy, podniky, popř. jejich dílčí části) tvoří součást sociálně ekonomické struktury společnosti. Z tohoto hlediska je pro.
Pro úspěch práce manažera a jím vedeného kolektivu je důležité i to, v jakém prostředí společně pracují, co je spojuje, jaké hodnoty a cíle sdílejí, jaká.
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů.
Policie ČR partner dalších orgánů státu a samosprávy Senát Parlamentu ČR Ing. Jaroslav Salivar 1. náměstek ministra vnitra.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Veřejná správa – úvod.
Pracovní vztahy.
Výrobek a jeho životní cyklus
Corporate identity Vítám Vás na přednášce.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Firemní kultura - změna motivační strategie
1 Etika podnikání Společenská odpovědnost organizací Ing. Jaroslav Prachař – výkonný ředitel, Korektní podnikání, o.s CEBRE – Kam směřuje Společenská.
Tento projekt je financován z prostředků Evropské unie Hodnota partnerství SROP 3.3.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Systém managementu jakosti QMS
Nástroje komunikačního mixu. Komunikační politika v územním marketingu Podstatou komunikační politiky je: prosazování produktu obce na trhu a vůči cílovým.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Společenská odpovědnost organizací
Marketingové prostředí
(komentovaný přehled)
Zdravá škola.
Prosperita organizace
Profesní etika JUDr. Maxim Tomoszek.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Vzor titulní strany: Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Každý nový snímek musí mít logo a název projektu včetně čísla!!! Rozložení.
Nákupní chování spotřebitele
Marketingové prostředí obce
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
Etický kodex Komory auditorů
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
PÉČE O PRACOVNÍKY.
Společenská odpovědnost firem Ing. Silvia Aguilar Bobadilla VŠE-Kostelecké horky
FIREMNÍ KULTURA.
H u m a n r e s o u r c e s OD a implikace do oblasti HR - řízení lidských zdrojů Michaela Vojtková.
Kupní chování a EU.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Personální strategie mezinárodní firmy
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
ETICKÝ KODEX Klastru sociálních inovací a podniků - SINEC.
N ÁSTROJE ZVYŠOVÁNÍ KVALITY ŘÍZENÍ ÚŘADU Společenská odpovědnost úřadu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
FIREMNÍ SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST SKUPINY ČEZ 5. prosince 2014 JUDr. Michaela Chaloupková, M B A člen představenstva ČEZ, a. s.
Předmět: STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Téma 10: Společenská odpovědnost organizace VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s. Fakulta ekonomických studií.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Ekonomika malých a středních podniků
Komunikační a prezentační dovednosti / C2b
Společenská odpovědnost a školy
Společensky odpovědné podnikání
ÚLOHA STÁTU VE ZDRAVOTNÍ POLITICE
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Obecně o veřejné správě
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Zpracovala Ing. Lenka Hřibová, říjen 2017
Systém managementu 4.
Proč by se měl podnik chovat na trhu eticky?
Transkript prezentace:

Předmět: Podnikový a personální management VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s. školící středisko Kladno katedra řízení podniku a podnikové ekonomiky Předmět: Podnikový a personální management Téma 5: IDENTITA, ETIKA, SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST ORGANIZACE

KOMPONENTY IDENTITY A IMAGE ORGANIZACE odklon od přímých dispozic, příkazů a nařízení, více se využívá „řízení vlivem“, řízení podle cílů, nelze pominout úlohu lidí ani sociálního klimatu, využívání „měkkých“ prvků řízení = tvorba image Identita organizace design kultura chování komunikace produkt Image organizace

ORGANIZAČNÍ, FIREMNÍ DESIGN Představuje sladěné, často jednoznačně určené: nasazení vizuálních, nebo zvukových atributů = logo organizace Užívaný druh písma Firemní barvy jiné firemní symboly

KULTURA ORGANIZACE komplex vzorů, postojů hodnot, norem, a nepsaných zákonů hodnot, norem, zvyků a obyčejů, mýtů rituálů a ceremonií základních přesvědčení a mínění, pořádků a pravidel Jsou určující pro chování, jednání a vystupování všech členů organizace

CHOVÁNÍ ORGANIZACE jako jako Dominantní úloha zde přísluší manažerům způsob chování a jednání zaměstnanců organizace navzájem a vůči okolí reakce organizace na podněty zákazníků (občanů), dodavatelů, státní správy Dominantní úloha zde přísluší manažerům

KOMUNIKACE ORGANIZACE Představuje zpřístupnění pravdivých informací Interním subjektům Externím subjektům aby byla příznivě vnímána a přijímána Nelze připustit dlouhodobé „rozevírání nůžek“ mezi tím co o sobě organizace sděluje a tím, co doopravdy je.

Za předpokladu standardní funkce PRODUKT ORGANIZACE Je chápán jako: vnější styl, tvar, barevné provedení produktu či obalu podoba ochranné známky Za předpokladu standardní funkce výrobku nebo služby.

ASPEKTY IDENTITY ORGANIZACE Vnitřní aspekt Vnější aspekt materiální nemateriální materiální nemateriální Produkt organizace Vztah zaměstnanců externím subjektům, Vybavení pracoviště Navozené sociální klima Úroveň sociálních zařízení Vnější vzhled: vstup do firmy, fasády budov, úprava před budovou, jednotné uspo- řádání, oblečení osob Styl řízení Přístupy komunikační politiky Úprava vnitřních prostor Postoje managementu ve vypjatých situacích Styl reklamy Charitativní činnost Přístup při obsazování funkcí, povyšování

K U L T U R A O R G A N I Z A C E Je odrazem lidských dispozic, myšlení a chování lidí v organizaci Je produktem minulých činností, ale také omezujícím faktorem činností budoucích Působí na lidské vědomí i podvědomí a v obojím se také projevuje. Je extrémně setrvačná, velice těžko a dlouho se mění. Je kvalitativní veličinou, kterou nelze exaktně vyjádřit nebo kvantifikovat. Je sdílená, ne dohadovaná. Její změnu nelze nařídit nebo dohodnout. Je strukturovaná, a přitom je sama součástí kultur vyšších řádů, např. kultury oboru, regionální či národní kultury.

V N Í M A T E L N É A T R I B U T Y Symboly: Styl oblékání: logo organizace, prapor obce, města uspořádání vrátnice či recepce, podoba vestibulu správní budovy, vybavení jídelny, možnosti občerstvení, vybavení sociálních zařízení Styl oblékání: barevné odlišení pracovních oděvů jednotlivých provozů, profesí, požadavky na oblečení manažerů, povinnost viditelného nošení jmenovek, fotografií resp. návštěvních lístků Styl komunikace: oslovování, uspořádání kanceláří (otevřené, uzavřené), vybavení komunikační technikou, počítači, připojením na internet, intranet Firemní rituály: oslavy výročí založení organizace, firmy, udělování firemních vyznamenání a cen, pozornosti k významným životním jubileím

Zažité zásady se projevují ve vztahu: P R A V I D L A J E D N Á N Í sociální normy a standardy jednání, zásady, pravidla vyjádření ideologie organizace, firmy Zažité zásady se projevují ve vztahu: K zákazníkům = chování k zákazníkovi jako prioritní osobě v činnosti organizace K zaměstnancům = vnímání ostatních zaměstnanců jako spolupracovníků, „jsme na jedné lodi“ Ke konkurenci = korektní nebo agresivní přístup K podnikatelským zásadám = dodržování závazků a smluv, seriózní přístup ke kvalitě, spolehlivost dodávek K riziku = přehlížení či respektování rizika v každé situaci a činnosti organizace, firmy

E T I K A O R G A N I Z A C E Charakteristika: žádoucí nežádoucí univerzální morálka, kterou organizace, firma přijímá a dodržuje; řada symptomů, které charakterizují žádoucí či nežádoucí chování, jako je: žádoucí nežádoucí Zneužívání mezer ve smluvních vztazích. Dodržování či obcházení zákonů, Spoléhání na nepružnost soudů. Budování vzájemné důvěry Dodržování smluvních závazků a termínů Porušování platební disciplíny, placení daní Pozitivní vztah k zaměstnancům Porušování zásad ochrany životního Prostředí.

ETICKÉ CHOVÁNÍ MANAŽERA Vlastnosti osobnosti: věrohodnost, poctivost, smysl pro čestné jednání Zájem na rozvoji a prosperitě řízené organizace před osobními zájmy manažera Nestrannost ve vztahu ke spoluzaměstnancům Zachování důvěryhodnosti Dodržování slibů

SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST ORGANIZACE (Corporate Social Responsibility – C.S.R) je kontinuální závazek podniků chovat se eticky a přispívat k ekonomickému růstu a zároveň se zasazovat o zlepšování kvality života zaměstnanců a jejich rodin, stejně jako lokální komunity a společnosti jako celku. To znamená, že: zákazník (občan) musí mít důvěru v kvalitu nabízených služeb a produktů a také v to, že organizace se řídí vhodnými etickými kodexy; ze strany organizace se dostane každému zaměstnanci řady projevů péče, včetně nabídky dalšího profesního vzdělávání; organizace respektuje potřeby ekologické ochrany regionu, kde působí; účelně spolupracuje s neziskovými organizacemi; organizace je schopna optimálně zhodnotit vložené investiční prostředky při respektování všech právních předpisů a závazků, které vyplývají z jejich společenských vazeb; Představitelé orgánů státní správy i regionální samosprávy musí být schopni přesvědčit širší veřejnost – občany, že jim jde o další pozitivní rozvoj státu a regionu, ve kterém působí.

SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST ORGANIZACE s p o l e č n é c í l e Existence jednotných cílů, sdělených a sdílených všemi články organizace: způsob, jak se strategie dalšího rozvoje organizace, firmy, podniku sestavuje, zda strategii sestavuje pouze vrcholový management a potom je zaměstnancům vyhlášena jako závazná, jak jsou uplatňovány formy podílu zaměstnanců na rozhodování a řízení organizace, buď na jistotu Celková orientace organizace. Její vedení je ochotno se orientovat: nebo riskovat

SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST ORGANIZACE Vztah k zákazníkovi (občanovi): garance bezvadnosti, bezpečnosti, zdravotní nezávadnost výrobků a služeb, nepoužívání klamavé reklamy, neposkytování úplatků Vztah k zaměstnancům: posilování důvěry, BOZP dodržování ustanovení kolektivní smlouvy Očekávání organizace vůči zaměstnancům: zachování služebního tajemství, nepřípustnost sebemenších podvodů, preferování osobních zájmů, nezneužívání služebního postavení, ochrana životního prostředí Vztah k dodavatelům (partnerům): respektování kriterií výběrových řízení, platební disciplína

K samostatnému studiu: Které základní faktory určují identitu organizace? Jaké lze charakterizovat materiální a nemateriální dimenze identity organizace a její vnitřní a vnější projevy? Co chápeme pod pojmem kultura organizace? Vyjmenujte a charakterizujte hierarchické roviny podnikové kultury. Jak lze vyjádřit základní rysy podnikové kultury? Co je obsahem pojmu etika v managementu? Uveďte příklady symptomů, pomocí nichž lze analyzovat podnikovou kulturu.