Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku
Vývoj Očekávání Skutečnost Přínos Cesty Problémy
Průlom v komunikaci Problém, o kterém se nehovoří, není. Kdo upozorňuje na problémy, může za ně. Kdo se ptá, přiznává chybu a je slaboch. Vy si dělejte ŠVP a já si budu v klidu učit.... Mýty: Dobrá, pro ně (inspekci) to udělám. Udělám to pro vás, ale stejně nevím, k čemu mi to bude. Vím o problémech a rád bych společně s vámi našel řešení.
Rozcestí RVP ŠVP vlastní tvorba opis ČAS trpělivost nadšení proměny klimatu „učitel“
učitelžák problém Změna pohledu bezproblémovost obliba je nejdůležitější problém je na straně žáka vidíme-li problémy, je to dobře cíle, výstupy atd. si určujeme my nejde o přehození výhybky
Změny ve výuce Je náplň hodiny zaměřena k tomu, co chci skutečně žáky naučit? Jak vím, že jsem je to naučil? Naučil jsem je to já, a nebo si to nastudovali sami? Co si odnesou děti z mé hodiny? Souvisí spolu učení a ověřování tak, že něco učím a něco pak ověřuji? A nebo vím, co chci ověřit, a děti to vědí také, a podle toho učím? ...
Rozvoj klíčových kompetencí Co vlastně v našich žácích zůstává z toho, co je učíme? Jaké postoje si odnášejí do života? A jsou záměrně nebo jen intuitivně rozvíjeny? Naučím vás to, protože to někdo bude potřebovat na VŠ. Chci ve vás rozvinout vaše schopnosti, abyste se v dnešní době uplatnili.
Komunikace mezi učiteli výchovné a vzdělávací strategie školní výstupy... tvorba osnov učební osnovy v ŠVP učitel... KOMUNIKACE v jednom předmětu X mezi předměty průřezová témata
CÍL - SMĚR - CESTA Děkuji za pozornost. Jdeme k cíli?