Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bořivoj Brdička – Zájem o poznání poznámky pro Kulatý stůl SKAV ovlivněné orientací na vzdělávací technologie 1.Co udělat proto, aby škola byla.
Advertisements

Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
PT – obecná charakteristika
OSV jako samostatný předmět Mgr. Jana Trojanová koordinátorka tvorby ŠVP Gymnázium INTEGRA BRNO.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
Výhody & nevýhody tvorby Projektu podpory zdraví vzhledem k tvorbě Školního vzdělávacího programu Tomáš Blaha SZÚ Praha 2005.
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Systém kurikulárních dokumentů
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE
Taneční a pohybová výchova
Naše zvolená průřezová témata
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
Integrace na pilotních školách Zkušenosti z Gymnázia v Rumburku Gymnázia Jana Keplera v Praze.
RVP ZUV: VZDĚLÁVACÍ OBSAH UM. OBORŮ
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání
Výchovné a vzdělávací strategie
Klíčové kompetence - u nás Jak jsme se s KK poprali –(1) (2) (3) Jaké problémy se objevily –(1) (2) Jak budeme s KK pracovat dál.
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
Výstupy z Úvodního semináře
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Hodnocení průběhu a výsledků pedagogického procesu ve škole změny vyplývající z RVP RNDr. Jiří Kuhn Gymnázium Nymburk.
Základní škola Svitavy
Výzkumný ústav pedagogický v Praze PhDr. Jaroslav Jeřábek, CSc. Rámcové vzdělávací programy jako cesta zkvalitňování vzdělávání v ČR.
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Klíčové kompetence, výchovné a vzdělávací strategie Náměty a zkušenosti, jak pracovat s KK a VVS.
Průřezová témata.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
JAK TVOŘÍME UČEBNÍ TEXTY PRO ŠVP NA ZŠ LIBEREC, LESNÍ
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.
„Abych nemluvila jako tatar…“ Eva Hartmannová Iva Pecháčková Kdo má lepší příležitost naučit se anglicky?
Reforma školství v ČR.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM INFORMAČNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. KISK FF MU Brno Seminář Olomouc, 4. listopad 2015 Knihovníci a tajemství kurikula aneb RVP, KK a ŠVP.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Školní kurikulum Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Představení Programu Skutečně zdravá škola Tom Václavík.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG. Náplň práce nabízí možnost učitelům, žákům i jejich rodičům konzultovat některé problémy, které souvisí se speciálními vzdělávacími.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Setkání v cyklu Střední školy a zřizovatel
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
ICT nebo Informatika? Mgr. Jan Berki, Ph.D.
Projekt Impuls / Seminář
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
Projekt Impuls / Seminář
Reforma školství v ČR.
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
První zkušenosti s evaluací
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Transkript prezentace:

Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku

Vývoj Očekávání Skutečnost Přínos Cesty Problémy

Průlom v komunikaci Problém, o kterém se nehovoří, není. Kdo upozorňuje na problémy, může za ně. Kdo se ptá, přiznává chybu a je slaboch. Vy si dělejte ŠVP a já si budu v klidu učit.... Mýty: Dobrá, pro ně (inspekci) to udělám. Udělám to pro vás, ale stejně nevím, k čemu mi to bude. Vím o problémech a rád bych společně s vámi našel řešení.

Rozcestí RVP ŠVP vlastní tvorba opis ČAS trpělivost nadšení proměny klimatu „učitel“

učitelžák problém Změna pohledu bezproblémovost  obliba je nejdůležitější problém je na straně žáka vidíme-li problémy, je to dobře cíle, výstupy atd. si určujeme my nejde o přehození výhybky

Změny ve výuce  Je náplň hodiny zaměřena k tomu, co chci skutečně žáky naučit?  Jak vím, že jsem je to naučil?  Naučil jsem je to já, a nebo si to nastudovali sami?  Co si odnesou děti z mé hodiny?  Souvisí spolu učení a ověřování tak, že něco učím a něco pak ověřuji?  A nebo vím, co chci ověřit, a děti to vědí také, a podle toho učím? ...

Rozvoj klíčových kompetencí  Co vlastně v našich žácích zůstává z toho, co je učíme?  Jaké postoje si odnášejí do života?  A jsou záměrně nebo jen intuitivně rozvíjeny? Naučím vás to, protože to někdo bude potřebovat na VŠ. Chci ve vás rozvinout vaše schopnosti, abyste se v dnešní době uplatnili.

Komunikace mezi učiteli výchovné a vzdělávací strategie školní výstupy... tvorba osnov učební osnovy v ŠVP učitel... KOMUNIKACE v jednom předmětu X mezi předměty průřezová témata

CÍL - SMĚR - CESTA Děkuji za pozornost. Jdeme k cíli?