Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín. Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost • V roce 2012 se Střední odborné učiliště zapojilo do Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Systém kurikulárních dokumentů
Vzdělávací modul je ucelená obsahová jednotka, která je koncipovaná na základě kompetencí, nikoli obsahu vzdělávání. Kombinací modulů mohou vznikat různé.
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Šetření čtenářské gramotnosti
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Název projektu: Aktivizační a vzdělávací centrum Období řešení projektu: –
RVP ZUV: VZDĚLÁVACÍ OBSAH UM. OBORŮ
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Nabídka základním školám MSK v roce 2006 Krajské zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková organizace.
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
(komentovaný přehled)
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
Průřezová témata klíčových kompetencí
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Úspěšný projekt č. CZ / E-Úřad E-learningový vzdělávací program pro další vzdělávání pracovníků ve veřejné správě.
JAK TVOŘÍME UČEBNÍ TEXTY PRO ŠVP NA ZŠ LIBEREC, LESNÍ
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
VÝCHODISKA SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
VYUČOVACÍ METODY V PŘÍRODOPISE
aktuální problémy současného světa
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Kurikulum, metody výuky, didaktická technika
Autodiagnostika učitele
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Projekt „Sfumato – čtenářská gramotnost žáků základních škol“ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK) Prioritní osa – 7.1 Počáteční.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
PRAKTICKÁ ÚČETNÍ Grantový projekt: reg. číslo projektu: CZ.1.07/3.2.07/ realizátor projektu: HM EKOND, spol. s r.o., Ostrava.
Pedagogické zásady. 1. Zásada cílevědomosti Znamená: - jasně stanovit cíle - cíle zdůvodnit a motivovat - přiměřeně cíle objasnit - důležitá je i aktivní.
REHABILITAČNÍ DÍLNA - PŘÍPRAVA NA PRÁCI. C ÍLOVÁ SKUPINA Služba je určena osobám s mentálním postižením, které mají vážný zájem o začlenění do pracovního.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Didaktické prostředky
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Budování kapacit pro rozvoj škol II
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Chebu reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/ Sada.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 7_12
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Polytechnické vzdělávání v praxi
Práva dítěte Výchova k občanství
Název operačního programu:
WORKSHOP Metody práce s informacemi v online prostředí
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Metody výuky počátečního čtení
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Pracovní setkání IKAP, Implementace Krajského akčního plánu Kraje Vysočina I – Učíme se ze života pro život Ing. Zvolánková Adéla Bc. Rabasová.
Transkript prezentace:

Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín

Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup výuky čtení s porozuměním. Čtení s porozuměním je vhodné systematicky vyučovat od počátku 1. ročníku.

Vlastní slabikář Stanovili jsme: Cíle vycházející z klíčových kompetencí Metodu výuky čtení Způsob hodnocení

Cíle Rozvíjet čtenářské dovednosti podle individuálních potřeb a možností. Vyhledávat v textu potřebné informace. Pracovat samostatně podle vlastního pracovního tempa. Vyjádřit se k vlastní práci. Srovnávat vlastní výkony na základě vlastního pokroku. Využívat vědomosti a dovednosti získané v předchozí práci se slabikářem pro další činnost.

Metoda Výuka čtení vychází z analyticko- syntetické metody, do které jsou zařazeny prvky metody genetické – a to proto, aby způsob práce se slabikářem vyhovoval co možná největšímu počtu žáků s různými potřebami a požadavky.

Hodnocení Počátky autoevaluace žáka  Výstupní monitorovací arch učitele, zachycující úroveň konkrétních dovedností

Způsob práce se slabikářem

Související výukové texty pro 1. ročník

Navazující výukové materiály pro vyšší ročníky Předmětové výukové materiály Denní samostatná práce zadávaná pomocí plánů hodin E-learningové prověřování dosažených znalostí

Výukové materiály Vzniká soustava předmětových pracovních listů Vzniká speciální výukový materiál zaměřený na čtení s porozuměním

Plány hodin

Class server

Cíle do následujících let Realizace projektů, vycházejících z aktivního čtení s porozuměním a zkušeností načerpaných při práci s denními plány. Tvorba žákovských vzdělávacích manuálů, podle kterých se skupina žáků samostatně učí za asistence učitele a pravidelné kontroly e-learningového nástroje.

Děkuji za pozornost.