Základní škola, Nemyčeves, okres Jičín
Abychom mohli uplatňovat plánované výchovné a vzdělávací strategie, bylo zapotřebí propracovat didaktický postup výuky čtení s porozuměním. Čtení s porozuměním je vhodné systematicky vyučovat od počátku 1. ročníku.
Vlastní slabikář Stanovili jsme: Cíle vycházející z klíčových kompetencí Metodu výuky čtení Způsob hodnocení
Cíle Rozvíjet čtenářské dovednosti podle individuálních potřeb a možností. Vyhledávat v textu potřebné informace. Pracovat samostatně podle vlastního pracovního tempa. Vyjádřit se k vlastní práci. Srovnávat vlastní výkony na základě vlastního pokroku. Využívat vědomosti a dovednosti získané v předchozí práci se slabikářem pro další činnost.
Metoda Výuka čtení vychází z analyticko- syntetické metody, do které jsou zařazeny prvky metody genetické – a to proto, aby způsob práce se slabikářem vyhovoval co možná největšímu počtu žáků s různými potřebami a požadavky.
Hodnocení Počátky autoevaluace žáka Výstupní monitorovací arch učitele, zachycující úroveň konkrétních dovedností
Způsob práce se slabikářem
Související výukové texty pro 1. ročník
Navazující výukové materiály pro vyšší ročníky Předmětové výukové materiály Denní samostatná práce zadávaná pomocí plánů hodin E-learningové prověřování dosažených znalostí
Výukové materiály Vzniká soustava předmětových pracovních listů Vzniká speciální výukový materiál zaměřený na čtení s porozuměním
Plány hodin
Class server
Cíle do následujících let Realizace projektů, vycházejících z aktivního čtení s porozuměním a zkušeností načerpaných při práci s denními plány. Tvorba žákovských vzdělávacích manuálů, podle kterých se skupina žáků samostatně učí za asistence učitele a pravidelné kontroly e-learningového nástroje.
Děkuji za pozornost.