Ekonomicko – správní fakulta v Brně Katedra podnikového hospodářství KONKURENCESCHOPNOST PODNIKU VE VZTAHU K ROZVOJI MANAGEMENTU Ing. Viliam Záthurecký,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vybrané otázky konkurenceschopnosti EÚ
Advertisements

CRM a konkurenceschopnost vybraných firem Jan Němeček Univerzita Hradec Králové.
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
FIRMA BAŤA A TÁBORSKO Ing. Vladimír Štípek, Ph. D
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
Výzkumný záměr VÚBP, prosinec 2006 Výzkumný záměr 2004 – 2010 BOZP – zdroj zvyšování kvality života, práce a podnikatelské kultury.
Změny v ekonomickém prostředí
SVTP ČR v Jihomoravském kraji
Podnikový management Garant předmětu: Prof. Ing. Petr Němeček, DrSc Aktualizovat obsah předmětu vzhledem k vývoji v teorii a požadavkům současné praxe.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Možné dopady strategie Evropa 2020 na malé na malé a střední podniky Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Praha Strategie EVROPA 2020 Nové.
I NFORMACE O VÝUCE, PODMÍNKY ABSOLVOVÁNÍ PŘEDMĚTU, OSNOVA PŘEDMĚTU.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR 2014+
Historické etapy vývoje managementu
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Co je to: podnikové řízení?
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Ing. Jaroslava Syrovátková Katedra podnikové ekonomiky
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Financování politických stran a regulace politických kampaní Prorůstání ekonomiky a politiky Vladimíra Dvořáková CESTA Praha, , hotel Jalta.
Finanční právo Zdenka Papoušková, 2013.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Výchova k občanství II. stupeň Název a číslo učebního materiálu.
Lenka Míkovcová10. března Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Rozvoj lidských zdrojů jako „motor“ ekonomického růstu Lenka Míkovcová.
1 Pro koho je venkovská turistika a agroturistika největší příležitostí ? Ing. Marie Stříbrná.
Strategická mezera a její analýza s ohledem na nutnost změny strategie
Makroekonomie Základní východiska zkoumání. O co se snaží makroekonomická teorie? Cílem makroekonomické teorie je v podstatě –Popsat a teoreticky vysvětlit.
1 Role české energetiky (doma a) na evropském trhu Petr Karas, ředitel Ústavu pro energetiku při Vysoké škole finanční a správní v Praze.
Operační program Podnikání a inovace (OPPI) Vladimír Kebo, Sněm RVŠ 22.listopadu 2007.
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Úvod do managementu 1. seminář
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníSrpen.
3. Celofakultní pedagogická konference1 Zapojení předních odborníků z praxe na Ekonomicko- správní fakultě Masarykovy univerzity.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Strategický management
Prosperita organizace
10/2007Přednáška č. 21 Modelované procesy (parametrizace) Matematické modelování (MM) Předmět : Matematické modelování ZS, 2007 Přednášky/cvičení : Doc.
Návrh předmětu a jeho inovací Obchodní podnikání PhDr.Iveta Šimberová, Ph.D.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Ing. Josef Zrůst PEF MZLU v Brně Ústav managementu
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Strategický management
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci studijního programu Ekonomika a management na Fakultě podnikatelské Vysokého učení technického.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Globální retailing v Evropě
Zavádění procesního řízení systému údržby do závodu 04 ve společnosti Preciosa, a. s. Turnov Eva Zikmundová.
GP3MP_HTGP Historie a teorie galerijní pedagogiky Mgr
V. Informace pro marketing Otázky: 1.K čemu slouží systémy market.informací 2.K čemu slouží market. Výzkum 3.Jak řešit market. Problém 4.Jak získat primární.
II.PŘ Strategie podniku a růst hodnoty podniku 1.Strategie českých podniků v EU 2. Světové trendy podnikových strategií 3. Strategické podmínky konkurenceschopnosti.
Projekt diplomové práce.  Vedoucí práce:  prof. Ing. Ladislav Blažek, CSc.  Autor práce  Jakub Zatloukal (UČO )
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
V.Prosperita organizace
Konkurenceschopnost chemického průmyslu ČR Praha, 6. května 2010 © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Př.MPO 2: strategie podniku a růst hodnoty podniku Strategie Růst výkonnosti podniku Růst hodnoty podniku.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
MOŽNOSTI HODNOCENÍ A SAMOHODNOCENÍ ŽIVOTASCHOPNOSTI PODNIKU JAKO PŘEDPOKLADY HARMONICKÉHO ROZVOJE Ing. Aleš Jurman, Ing. Petr Staněk, CSc., Brno
Ekonomika obrany a bezpečnosti
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Ing. Veronika Dostálková MBA
Zdravotnický management
Ekonomika malých a středních podniků
Zdravotnický management
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ing. Veronika Dostálková MBA
Transkript prezentace:

Ekonomicko – správní fakulta v Brně Katedra podnikového hospodářství KONKURENCESCHOPNOST PODNIKU VE VZTAHU K ROZVOJI MANAGEMENTU Ing. Viliam Záthurecký, MBA,Ph.D-

Anotace a základní myšlenky konkurenceschopnost Konkurenční výhoda Podnikatelské prostředí Management a jeho rozvoj Státní ekonomika a podniky

Vztah státní ekonomiky a podniků Současný stav „konkurenčních výhod „ Produktivita práce Dočasné konkurenční výhody Rozvoj konkurenceschopnosti a rozvoj managementu

Management a konkurenceschopnost Dnešní management a přístupy, pojetí pojmů Motto - Pokud chce být ekonomika v současném světě úspěšná, musí být konkurenceschopná, pokud chce být podnik úspěšný, musí být rovněž konkurenceschopný

Základní otázky pro management Co je to konkurence ? Co je to konkurenceschopnost ? Co je to konkurenční výhoda ? Má konkurenceschopnost vliv na výkonnost podniku, národní ekonomiky ? Umíme dosáhnout a jak konkurenceschopnosti ? Co dělá management a jaká je jeho úloha při budování konkurenceschopnosti ? Jaký je vztah mezi konkurenceschopnosti a výkonnosti Je efektivita podniku závislá od jeho konkurenceschopnosti ? Dokážeme konkurenceschopnost měřit ? Další

Možné základní východiska  Konkurence – projev hospodářské soutěže  Definice Porter – konkurenceschopnost je tvořena konkurenčními výhodami, konkurenční výhoda je jádrem výkonnosti podniku ….  Jak dosáhnout konkurenceschopnosti podniku a jaká je úloha managementu

Základní otázky ke sledování Je konkurenceschopnost podniku jako pojem a zejména ekonomická kategorie takto pojímaná v podniku ? Je v podniku jasně vymezen vztah a úkoly managementu k tvorbě konkurenceschopnosti ? Má podnik vypracovanou podnikovou strategii ve smyslu budování konkurenceschopnosti ? Sleduje podnik vývoj konkurenceschopností u jiných podniků a jak ? Má podnik vypracován systém konkurenčních výhod? Jiné

Cílové oblasti zkoumání Definice pojmu konkurenceschopnost v v současném podnikatelském prostředí Definice a vymezení významu konkurenceschopnosti a konkurenčních výhod v podniku Definice a vymezení pojmů a vztahů konkurenceschopnost a úspěšnost podniku Definice a vymezení pseudokonkurence Význam a úloha managementu v systému tvorby konkurenceschopnosti Definice změn, trendů, nových postupů v managementu s dopadem na tvorbu konkurenceschopnosti podniku Definice a vymezení postupu pro management pro vytvoření prostředí a budování konkurenceschopnosti v podniku Zkoumání stávajících přístupů managementu k pojmu konkurenceschopnost a jejímu vytváření a prosazování do podnikové filosofie Jiné

Závěr  Konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, úloha a rozvoj managementu – dochází ke konfrontaci různých pojmů, teorií a přístupů  Uvedené pojmy a jejich zkoumání poskytuje řadu námětů  Cílem – bude zřejmě zkoumání úzké skupiny stakeholderů – podnikového managementu pro oblast pojmů rozvoj konkurenceschopnosti a úlohy managementu