Středová souměrnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdálenosti bodů, přímek a rovin.
Advertisements

Množiny bodů dané vlastnosti
Osová souměrnost Najdeš rozdíly mezi těmito obrázky? B A
Shodná zobrazení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
GPG Příklad 2.
autor: RNDr. Jiří Kocourek
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Osová afinita.
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
SHODNOST (středová, osová, posunutí, rotace)
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
T.A. Edison Tajemství úspěchu v životě není v tom, že děláme, co se nám líbí, ale, že nacházíme zalíbení v tom, co děláme.
Shodnost v rovině Autor: Marie Stejskalová
Téma: Shodnosti a souměrnosti
Středová souměrnost Zpracovaly: Barbora Šimko a Sylvie Kozárová.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
9_Shodná zobrazení II Posunutí v rovině je přímá shodnost, které každému bodu X roviny přiřazuje obraz X´ tak, že platí XX = s, kde s je daný vektor.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
VY_42_INOVACE_420_STŘEDOVÁ SOUMĚRNOST 2 Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2012 Ročník použití VM 7. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Vytvořila Helena Černá
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Jak zjistíme, co jsou to shodné útvary ?
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
afinita příbuznost, vzájemný vztah, blízkost
Kótované promítání – zobrazení roviny
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Odraz světla.
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
SHODNÁ A PODOBNÁ ZOBRAZENÍ
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Elektronická učebnice - II
Osová afinita. je zobrazení, ve kterém bodu odpovídá bod a přímce přímka je zobrazení, ve kterém bodu odpovídá bod a přímce přímka je určena osou a dvojicí.
Středová kolineace.
Shodná zobrazení Středová souměrnost Matematika 7.ročník ZŠ
Shodné zobrazení Obrazem libovolné úsečky AB
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
MNOŽINY VŠECH BODŮ DANÉ VLASTNOSTI
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Shodná zobrazení Osová souměrnost Matematika 6.ročník ZŠ
Osová souměrnost.
Skutečná velikost úsečky
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Osová souměrnost.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
VY_42_INOVACE_115_STŘEDOVÁ, OSOVÁ SOUMĚRNOST
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Posunutí.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
25.
30.
PLANIMETRIE MATEMATIKA - 2.ROČNÍK Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad.
FUNKCE, KONSTRUKČNÍ ÚLOHY Převody jednotek, funkce, konstrukční úlohy, osová a středová souměrnost.
Дац.В.А.Міхедзька Геапалітычнае становішча Беларусі ў я гг. XX ст. Заходняя Беларусь у складзе польскай дзяржавы 1.Рыжская мірная дамова 1921 г.
Zobrazení bodů, útvarů v osové souměrnosti, osově souměrné útvary
Shodnost geometrických obrazců
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Středová souměrnost Název : VY_32_inovace_17 Matematika - středová.
Shodná zobrazení.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_Inovace_4C_12
Transkript prezentace:

Středová souměrnost

Středová souměrnost S

Středová souměrnost A S

Středová souměrnost A S

Středová souměrnost A S

Středová souměrnost A S A´

Středová souměrnost A B S A´

Středová souměrnost A B S B´ A´

Středová souměrnost A B S=S´ B´ A´

Středová souměrnost A B S=S´ B´ A´ Středová souměrnost se středem S je shodné zobrazení, které: každému bodu X kromě středu S přiřadí bod X´ tak, že střed úsečky XX´ je bod S. Střed S se zobrazí sám na sebe

Středová souměrnost S

Středová souměrnost S

Středová souměrnost S Středová souměrnost je přímá shodnost.

Středová souměrnost A B S B´ A´

Středová souměrnost A B p S B´ A´

Středová souměrnost A B p S B´ A´

Obrazem přímky ve středové Středová souměrnost A B p S B´ A´ Obrazem přímky ve středové souměrnosti je přímka s ní rovnoběžná.

Středová souměrnost Samodružné body S

Středová souměrnost Samodružné body S=S´ S

Středová souměrnost Samodružné body S=S´ S Jediným samodružným bodem je střed S.

Středová souměrnost Samodružné přímky S

Středová souměrnost Samodružné přímky p = p´ S q = q´ r = r´

Středová souměrnost Samodružné přímky p = p´ S q = q´ Všechny přímky procházející středem. r = r´

Středová souměrnost Příklady středově souměrných útvarů