Marketingové plánování podnikové vize, cíle, strategie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Vize, Strategie, Cíle.
OPERATIVNÍ CONTROLLING PERMANENTNÍ ZAJIŠTĚNÍ likvidity rentability tržní hodnoty firmy.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
Lenka Zahradníčková
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Výběr trhu pro export, strategický marketing
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Předmět: Řízení podniku 1
Koncepce marketingového řízení
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Marketingové prostředí
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Podnikatelské koncepce
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Prosperita organizace
Strategický marketing
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Plánovací proces a druhy plánování
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Případová studie Klasik teoretická východiska
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
Strategický marketing
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Marketingový systém řízení
Funkce organizace Formulace funkcí organizace
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Management a řízení hotelu
Marketingové strategie
Strategický marketing
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Ekonomika malých a středních podniků
Prezentace obchodního plánu
Marketing Základy a postupy..
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
Transkript prezentace:

Marketingové plánování podnikové vize, cíle, strategie

MAR plánování Základ marketingového systému řízení východiskem je dokonalá znalost prostředí podniku (mikro, makro, vnitřního) Na jeho základě podnik stanoví podnikové cíle, volí vhodné strategie

Vnitropodnikový potenciál Vnitřní prostředí podniku Východiska Nástroje řízení Marketingový mix Marketingový výzkum Situační analýza Komplexní analýzy Marketingový plán: cíle plány strategi Realizace Kontrola Vnější okolí makroprostředí Vnitropodnikový potenciál Vnitřní prostředí podniku Výrobková politika Cenová politika Distribuční politika Komunikační politika

Pojmy MSŘ Plán: je to cesta, kterou půjdu, abych dosáhla stanoveného cíle Cíl: je kam se chci dostat, čeho chci dosáhnout Strategie: způsob boje, jaké prostředky použijeme pro dosažení stanoveného cíle

I.

Vize (poslání) podniku podnik definuje, jakým způsobem se chce profilovat na trhu, jaké zákazníky a jaké potřeby bude uspokojovat, jak bude "bojovat" na trhu

Proč mít vizi Identifikuje zaměření podnikání firmy, dává jí smysl a směr. Stanovuje styl podnikatelského chování. Usnadňuje přeměnu podnikatelských záměrů do funkčního systému řízení podniku, vybudování systému strategický podnikatelský plán, zajišťuje jeho realizace a kontrolu. Vyváří základy pro rozhodování o rozdělení omezených podnikových zdrojů a pro jejich motivující užití.

Forma vyjádření vize obecně, jasně, krátce a výstižně Způsoby vyjádření: 2 způsoby vyjádření 1. způsob orientace na výrobek 2. způsob orientace na potřebu

Vyrábíme kopírovací zařízení Zvyšujeme produktivitu práce v kanceláři Podnik Definice orientovaná na výrobek Definice orientovaná na uspokojování potřeb trhu Revlon Vyrábíme kosmetiku Nabízíme naději   Xerox Vyrábíme kopírovací zařízení Zvyšujeme produktivitu práce v kanceláři Columbia Pictures Vyrábíme filmy Nabízíme nevšední zábavu Pojišťovna Alianz Nabízíme životní a úrazové pojištění Zajišťujeme osobní finanční jistotu ČSOB Nabízíme krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé úvěry Pomáháme firmám a jednotlivcům řešit jejich finanční problémy

úkol Zpracuj vize pro: Výrobce zubní pasty Výrobce tenisových míčů Výrobce šperků Výrobce zákusků Agenturu na letní tábory

Cíle podniku Určuje konečný stav, kterého chce podnik ve zvoleném čase dosáhnout

Forma vyjádření cíle Konkrétní, přesný a podrobný Měřitelný Číselně vyjádřený Dosažitelný Motivující Podrobný Časově omezený

Dělení cílů Dle času Dle oblastí krátkodobé= operativní střednědobé= taktické dlouhodobé= strategické Dle oblastí Výroba Ekonomika Marketing Personalistika

Cíle v oblasti Postavení podniku dosažení určitého tržního podílu   Postavení podniku dosažení určitého tržního podílu zvýšení objemu odbytu upevnění pozice na trhu obsazení nových trhů Ekonomie zvýšení zisku zvýšení rentability obratu zvýšení rentability kapitálu Financování lepší návratnost (zhodnocení) úvěru zvýšení likvidity samofinancování zlepšení struktury kapitálu Sociální vyšší spokojenost zaměstnanců zajištění rozvoje osobnosti příspěvek na stravování, rekreaci, důchodové zabezpečení Tržní prestiže zlepšení image podniku zvýšení společenského vlivu zvýšení politického vlivu (lobby)

Marketingové strategie je odvozené od starořeckého slova stratéga, což v překladu znamená umění vést válku způsob boje jaké prostředky použijeme pro dosažení stanoveného cíle

strategie minimálních nákladů strategie diferenciace produktu strategie tržní orientace konkurenční strategie

A. strategie minimálních nákladů minimalizace nákladů prodávat levněji než jeho konkurenti získat větší podíl na trhu vytvořené prostředky se investují do výroby Tuto strategii využívají podniky s výrobní podnikatelskou koncepcí. Využívá se u rozsáhlého (masového) trhu Není potřeba být marketingově dokonalý Riziko - jiný podnik dosáhne ještě nižších nákladů a tím ještě menší prodejní ceny

B. strategie diferenciace produktu snaží se dosáhnout dokonalého výkonu snaží se získat vůdčí postavení pomocí: servisu doplňkových služeb (rozvoz zdarma, infolinka zdarma, nabídkové katalogy) jedinečnosti produktu (vysoká kvalita, funkční vlastnosti) ovlivňuje zákazníka reklamou, obalem, cenami, nebo způsobem distribuce Tuto strategii využívají zejména především střední a menší podniky zaměřené na výrobkovou strategii

C. strategie tržní orientace podnik se zaměřuje na jeden nebo více menších segmentů trhu nesnaží se získat vedoucí postavení na celém trhu má omezené zdroje v daném segmentu se stává specialista 

D. konkurenční strategie řeší, jaké postavení na trhu vůči konkurenci chce zaujmout Hledá vlastní strategii nebo napodobuje strategii konkurenta Vedoucí podniky - bránit a posilovat vedoucí postavení Druzí na trhu - útok Ostatní podniky napodobují přijetím obdobné strategie odlišují se konkurenční výhodou hledají tržní mezeru (najdou trh, který nikdo zatím nechtěl)

Vnitropodnikový potenciál Vnitřní prostředí podniku Realizace a kontrola Východiska Nástroje řízení Marketingový mix Marketingový výzkum Situační analýza Komplexní analýzy Marketingový plán: cíle plány strategie Realizace Kontrola Vnější okolí makroprostředí Vnější prostředí mikroprostředí Vnitropodnikový potenciál Vnitřní prostředí podniku Výrobková politika Cenová politika Distribuční politika Komunikační politika

Realizace a kontrola REALIZACE KONTROLA Uskutečňování vytyčených cílů Zajištění nutné zajistit potřebné finanční prostředky, lidské zdroje, technologie, kapacity KONTROLA zpětná vazba přijmutí opatření při zjištění odchylky

MAR oddělení Musí plnit následující úkoly: zajistit fungující marketingový systém zpracovat marketingové plány realizovat marketingový mix kontrolovat plnění marketingového plánu Funkce v organizační struktuře podniku  rovnocenná vyšší hlavní

Marketing – důležitější funkce Marketing – hlavní funkce Marketing – rovnocenná funkce Marketing – důležitější funkce   Marketing – hlavní funkce

Práce v hodině Překresli organigram v kruhové podobě do liniového organigramu