Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Obsah Zákony trhu Nabídka Druhy nabídky Zákon nabídky Faktory ovlivňující nabídku Vliv faktorů na nabídku Tržní mechanismus
Zákony trhu Zákon nabídky Zákon poptávky
Nabídka = znamená ochotu a schopnost prodávajících nabízet za určitou cenu určité množství zboží
Druhy nabídky Individuální nabídka = nabídka jednoho výrobce určitého statku nebo služby. Dílčí nabídka = nabídka všech výrobců určitého zboží v určitém regionu. Agregátní nabídka = nabídka všech výrobců všech druhů zboží v jednom státě.
Zákon nabídky = s rostoucí cenou roste i nabídka zboží
Faktory ovlivňující nabídku cena náklady výroby a obchodu dražší suroviny a energie, vyšší mzdy změny vnějších podmínek podnikání např. počasí, daně změny kapitálové výnosnosti (kapitál směřuje do podnikání s vyšší rentabilitou a tedy vyššími výnosy)
Vliv faktorů na nabídku například neúrodný rok
Tržní mechanismus = pohyb nabídky a poptávky (jehož výsledkem je pohyb cen)
Děkuji Vám za pozornost
Zdroje ŠVARCOVÁ, Jena. Ekonomie stručný přehled 2009/2010. Zlín: CEED, s ISBN