Metodický a supervizní seminář k praxi III. 4. září 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Advertisements

Metodický a supervizní seminář k praxi III. 6. září 2011.
Analytické stáže oboru VPLZ - magisterský stupeň -
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
Sociodemografická analýza Výzkum potřeb uživatelů Prostějov.
Rozdíly a interakce veřejné služby a dobrovolnické služby Mgr. Petr Beck Odbor rodiny a dávkových systémů Ústí nad Labem
Potřeby dětí a jejich hodnocení v systému sociálně-právní ochrany dětí
Vznik  jeden z výstupů projektu „Vytvoření střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb v Prostějově“  realizace byla zahájena  v pěti.
KONTAKT BOHUMÍN – metodika komunitního centra a soc
PRESENTACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB A SOCIÁLNÍ PRÁCE V O.S. ESTER PRO ROK ČLENĚNÍ PROGRAMŮ: PROGRAMY SE ZÁKONA Č. 108/2006 SB. (SOCIÁLNÍ SLUŽBY)
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI 7. února 2013.
Zdokonalování systému celoživotního vzdělávání v oblasti pedagogické, psychologické a výchovné péče o děti se sociokulturním znevýhodněním Arteterapie.
Management a rozvoj obcí
ZD - změny, registrace Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Plzeňském kraji“
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
Ing. Lenka Janíčková, Ph.D.
Děti se specifickými potřebami Ochrana ohrožených dětí a jejich rodin Mgr. Marie Lukasová.
Metodický kurz k Bakalářskému projektu 1 Diplomovému projektu 1
Praxe na VOŠ Jabok Úvodní přednáška pro 1. ročník.
Čujkovova 31 Ostrava – Jih tel: tel:
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
1. Setkání – Program seminářů, požadavky k zápočtu, požadavky ke zkoušce.
Praxe ve Věznici Karviná
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Metodický a supervizní seminář k praxi III. 2. září 2014.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu „Podpora vzdělávání a supervize v sociální.
Cílové skupiny sociálního podnikání MPSV, Odbor sociálních služeb, březen Dokument Podpora nástrojů sociální ekonomiky v oblasti začleňování znevýhodněných.
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Jazykový projev Profil a plán předmětu. Cíl předmětu Naučit se využívat mluveného a psaného jazykového projevu  k odpovídající prezentaci sebe sama 
Metodický a supervizní seminář k praxi IV. 15. února 2011.
Analýzy v projektu „Ohrožené děti a mládež ve Zlínském kraji“
Případová studie Seminář 2014.
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
Struktura bakalářské práce
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Sociální politika KVSOPO Jaro 2006 Katedra veřejné ekonomie Mirka Wildmannová 5. patro, místnost 523 Konzultační hodiny: úterý
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Struktura bakalářské práce Seminář2013. Bakalářská práce jako - dokumentovaný výsledek studia oboru na VŠ součást SZZK (její obhajoba)
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Sociálně-právní ochrana dětí Úvod do předmětu Ukončení: klasifikovaný zápočet Požadavky k zápočtu: 80% účast na seminářích aktivní práce na seminářích.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
ZÁKONY & VYHLÁŠKY PhDr. Lenka Gajzlerová MI3DC_DSP Speciální pedagogika OP3DC_DSP Speciální pedagogika.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Projekt Sociální služby v Ústeckém kraji
Informace MPSV ČR k postupu orgánu sociálně-právní ochrany dětí v případech záškoláctví (Č.j. 2014/ ze dne 14.března 2014)
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Praxe KS VOŠ JABOK + ETF UK
Limity a úskalí resocializačního působení u pachatelů z řad mládeže
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Analýza současného stavu institucionálního zajištění péče o ohrožené děti. [online] [cit ]. Dostupné z www: .
QUALITAS PRO PRAXIS 2 Reg. č.: CZ /0.0/0.0/15_007/
Terénní programy.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Sociální práce v praxi Oblasti působení soc. pracovníků
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
Metodický a supervizní seminář k praxi I.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
ROČNÍKOVÁ PRÁCE Dokázat propojit teoretické znalosti
ROČNÍKOVÁ PRÁCE Dokázat propojit teoretické znalosti
Odbor sociálních věcí KUPK leden 2019
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Transkript prezentace:

Metodický a supervizní seminář k praxi III. 4. září 2012

Program  Tematické zaměření praxí 2. Ročníku  Výběr praxe  Metodické semináře a rozdělení do skupin  Časový harmonogram praxí a metodických seminářů 2. ročníku  Jak úspěšně absolvovat praxi  Individuální plán praxe  Zpráva z praxe  Ročníková práce  Výstava ke dni sociální práce  Podmínky získání zápočtu

PRAXE VE 2. ROČNÍKU: PRAXE V SOCIÁLNÍ OBLASTI: registrované sociální služby sociální odbory úřadů (státní správa): OSPOD, kurátoři, … pastorační a spirituální péče komunitní centra, centra pro mládež

VÝBĚR PRAXE 5 CÍLOVÝCH SKUPIN: 1. Rodiny s vícečetnými problémy; děti ohrožené dlouhodobě nepříznivou sociální situací v rodině, zanedbávané, týrané, zneužívané 2. Děti a mládež s výchovnými problémy; dětští a mladiství delikventi 3. Osoby ohrožené sociálním vyloučením (pachatelé trestné činnosti, osoby bez přístřeší, propuštěné z výkonu trestu odnětí svobody, ústavních nebo léčebných zařízení) 4. Lidé s tělesným, smyslovým, mentálním, zdravotním handicapem 5. Senioři Jedna praxe musí být ve: STÁTNÍ SPRÁVĚ Jedna z praxí musí být: PASTORAČNÍ PRAXE

STÁTNÍ SPRÁVA Úřady městských částí sociální a zdravotní odbory PŘÍKLADY ČINNOSTÍ: sociálně právní ochrana dětí sociální prevence hmotná nouze + sociální péče národnostní menšiny komunitní plánování

PASTORAČNÍ PRAXE Sociální služby v zařízeních, která jsou zřizována církví (Charita, Diakonie,...) Farnosti – komunitní centra v lokalitě Práce s mládeží v rámci církve (diecézní centra mládeže, salesiánská střediska) Duchovní péče v nemocnicích, ve věznicích více Michael Martinek

ROZDĚLENÍ DO SKUPIN 4 SEMINÁRNÍ SKUPINY A: Ivana Čihánková B: Hana Čížková C: Radomír Kuchař D: Marie Vorlová ROZDĚLENÍ DO SKUPIN NA KONCI ZÁŘÍ (po dokončení zápisu na ETF UK)

Časový harmonogram praxí a metodických seminářů 4. 9.Úvodní seminář pro celý ročník ( 20.00) Otevřen balík pro výběr praxe I Seminář pro celý ročník o pastoračních praxích Seminář před praxí v seminárních skupinách Praxe I ( 20.00) Otevřen balík pro výběr praxe II Seminář po praxi v seminárních skupinách Seminář před praxí v seminárních skupinách Praxe II ( 20.00) Otevřen balík pro výběr praxe III Seminář po praxi v seminárních skupinách Seminář před praxí v seminárních skupinách Praxe III Seminář po praxi v seminárních skupinách

ÚSPĚŠNÁ PRAXE (step by step) 1. VÝBĚR Z BALÍKU (na základě informací na kartě zařízení, webových stránek) 2. Vypracování INDIVIDUÁLNÍHO PLÁNU PRAXE 3. Po uzavření balíku KONTAKTOVAT VYBRANÉ ZAŘÍZENÍ, (domluvit se na organizaci praxe, konzultovat individuální plán praxe) 4. METODICKÝ SEMINÁŘ PŘED PRAXÍ (individuální plán praxe) 5. PRAXE 1. den – Individuální plán praxe ; domluvit průběh praxe 5. den – Hodnocení praxe – razítko + podpis 6. METODICKÝ SEMINÁŘ PO PRAXI 7. ZPRÁVA Z PRAXE vložit do odevzdávárny  po schválení vytisknout a vložit spolu s hodnocením praxe do portfolia

CO DĚLAT KDYŽ... ONEMOCNÍM Pokud jsou odpracované alespoň 3 dny, je možné zbylé hodiny odpracovat v náhradním termínu Pokud jsou odpracované méně než 3 dny, je třeba opakovat praxi celou Ihned kontaktovat koordinátora na pracovišti i ve škole ????????????????????????????????????????? KOMUNIKOVAT

INDIVIDUÁLNÍ PLÁN PRAXE

ZPRÁVA Z PRAXE

ROČNÍKOVÁ PRÁCE Student má v ročníkové práci prokázat dovednost propojit teoretické poznatky z odborných zdrojů a přednášek se zkušenostmi z absolvované praxe v sociální oblasti. PRÁCE MUSÍ OBSAHOVAT: 1. Anotaci 2. Obsah 3. Úvod (vymezení problému a cíle práce) 4. Vlastní část (členěná do kapitol, resp. Subkapitol – zpracovává zvolené téma a cíle práce) 5. Shrnutí (autor vyhodnotí poznatky, zkušenosti a závěry, ke kterým dospěl) 6. Závěr (autor zhodnotí, zda dosáhl cílů práce) 7. Seznam literatury ROZSAH: 15 – 20 NS, tj – znaků včetně mezer (do rozsahu se nepočítá anotace, obsah, seznam literatury a přílohy, které se číslují zvlášť) CITACE DLE NORMY

VÝSTAVA KE DNI SOCIÁLNÍ PRÁCE CO BUDEME VYSTAVOVAT? Kreativně zpracované informace o pracovištích, zkušenosti z praxí … Zimní semestr: sběr námětů, témat, fotografií TERMÍN VÝSTAVY: přelom února a března 2012

PODMÍNKY PRO ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU Docházka na metodické semináře Schválené zprávy z praxí + vytištěné v portfoliu Hodnocení z praxe potvrzení odpracovaných hodin

Děkujeme za pozornost