Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
přehled gramatických časů časy prosté plnovýznamových sloves
Advertisements

přehled gramatických časů ČASY PRŮBĚHOVÉ plnovýznamových sloves
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Past tenses in time clauses minulé časy v časových souvětích
NEPŘÍMÁ ŘEČ Vypracovala: Mgr.Silvie Reitharová
Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Past simple & past continuous
PAST TENSES (9.ročník) Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dagmar Andrysová Datum: Název: VY_22_INOVACE_1_2_23.
Linking Words and phrases
Kdy chcete začít? What time are you going to begin?
Second Conditional – tvar a použití
Past Simple, Past Continuous, Past Perfect
Tvoření a využití…. Present Perfect  Předpřítomný čas ( Přítomný čas dokonavý) tvoříme následujícím stylem:  Podmět + have/has + minulé příčestí požitého.
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
PRESENT PERFECT PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS.
DUM DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL ANGLIČTINA Mgr. Kateřina Kasanová
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PRESENT PERFECT & PAST SIMPLE Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného,
Third Conditional – tvar a použití
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Co tohle znamená? What does this mean?. Všichni ví kdo jsem. Everyone knows who I am.
Dnes to v obchodě zatím moc nejde. It's been a slow day at the store today.
Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektu CZ.107/1.500/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Say or tell? Other reporting verbs. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Reported speech – nepřímá řeč Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Nemusel jsem tam jít. I didn't have to go there..
Reported speech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Nemuseli tam jít they didn't have to go there. myslím, že bychom jim to neměli říkat I don't think we should tell them.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
PERFECT SIMPLE – ÚVOD (PŘEDPŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmář. Střední škola hotelnictví.
Už sněží několik hodin. It's been snowing for hours.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_22_INOVACE_ANJ_1S2U_VO_27_20
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
I wish, If only Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Reported questions Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Minulý čas prostý – 6.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Minulý čas Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Present Perfect Tense and Past Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Prepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of TimePrepositions of Time.
Slovesa v minulém čase 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
PRESENT PERFECT SIMPLE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Jurajdová. Dostupné z Metodického portálu
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_174.ANJ.12 Reported speech – Nepřímá řeč v AJ.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Anotace DUM na téma „Reported speech“ má za cíl seznámit žáky s pravidly o používání nepřímé řeči v angličtině a zároveň tuto látku procvičit. V první.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_07_Past_simple.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Past perfect. Předminulý čas se týká činnosti v minulosti, která byla dokončena před jinou činností v minulosti. Past perfect ( I had played). Mluvíme-li.
Stažené formy v angličtině
Present perfect nebo past simple
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
VY_32_INOVACE_222_Časy sloves
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
PAST SIMPLE: minulý čas prostý
Past simple – minulý čas prostý
Translation drill 05/03 Nevybírá ten dárek dlouho. He hasn‘t been choosing the present long. Už dlouho jí nic nekoupil. He hasn‘t bought her anything.
Past simple x Past continous
Transkript prezentace:

ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací oblast Jazykové vzdělávání a komunikace Vzdělávací oborAnglický jazyk Tematický okruhArchitecture TémaArchitecture Tematická oblastArchitecture NázevGrammar AutorMgr. Jitka Javorová Vytvořeno, pro obor, ročníkStavebnictví, 2.ročník AnotacePrezentace – Grammar Přínos/cílové kompetenceRozšíření učiva učebnice Opportunities, M 16, Architecture VY_32_INOVACE_18_18

Grammar

Přímá a nepřímá řeč Přímá: He said: „ I love music.“ Nepřímá: He said that he loved music.

Posun časů ve vedlejší větě Přítomný-minulý Minulý-předminulý Předpřítomný-předminulý Will-would Can-could

Které časy se neposouvají Předminulý Would

I am very happy." He said he was very happy. "I get up at six." He said he got up at six. "I don't like this." He said he didn't like it. "I have to go." He said he had to go. Přítomný čas průběhový - Minulý čas průběhový "I'm waiting for you." He said that he was waiting for me. "It's raining." He said that it was raining. "They aren't listening." He said that they weren't listening. Předpřítomný čas - Předminulý čas "I've seen it twice." He said that he had seen it twice. "She hasn't told me." He said that she hadn't told him. "I've never been there." He said that he'd never been there. Předpřítomný průběhový - Předminulý průběhový "I've been waiting for 2 hours." He said that he had been waiting for 2 hours. "She's been painting." He said that she had been painting. "I haven't been listening to you." He said that he hadn't been listening to me.

Minulý čas prostý "I liked pizza." "I was very happy." "I got up at six." "I didn't like it." "I had to go." Minulý čas průběhový "I was waiting for you." "It was raining." "They weren't listening." Předminulý čas "I had seen it twice." Předminulý čas prostý He said that he had liked pizza. He said he had been very happy. He said he had got up at six. He said he hadn't liked it. He said he had had to go. Předminulý průběhový He said that he had been waiting for me. He said that it had been raining. He said that they hadn't been listening. Nemění se! He said that he had seen it twice.

Budoucnost s 'WILL' - WOULD "I will help you." He said that he would help me. "She'll pay for that!" He said that she would pay for that. "I won't do it." He said he wouldn't do it. "At 8, she'll be watching a movie." He said that she would be watching a movie at 8. "It will have started by then." He said that it would have started by then. BE GOING TO - WAS/WERE GOING TO "I'm going to watch TV." He said that he was going to watch TV. "I'm not going to study tonight." He said that he wasn't going to study that night.

Kromě změny času musíme mít na paměti další nutné změny. První z nich je samozřejmě změna osobních zájmen. Pokud je v přímé řeči slovo 'já', jedná se o člověka který mluví, a změníme-li větu na nepřímou řeč, musíme i toto zájmeno změnit. "I like fish." - He said that he liked fish. I další osobní zájmena podléhají změnám, záleží však vždy na kontextu. Pokud kontext nemáte a pracujete pouze s jednou vytrženou větou, možností převodu je několik. Například: "He doesn't like you." - zde vůbec nevíme, kdo to komu říká a o kom. A proto se vždy musíte zamyslet především nad kontextem.Změnám podlehnou také jakákoliv místní a časová příslovečná určení, která se přímo vztahují k místu a času mluvení. Řekneme-li slovo 'dnes', máme tím na mysli den, ve který danou větu říkáme. Převedeme-li větu do nepřímé řeči, 'dnes' již vůbec nemusí být dnes. Slůvko 'tady' již také nemusí odpovídat místu, na kterém jsme, když nepřímou řeč používáme. Měníme především ta příslovečná určení času a místa, která mají vztah pouze k času a místu, kdy je člověk pronesl (např. nyní, včera, zítra, před rokem apod.) Určitě nebudeme měnit např. rok 1999, protože ten zůstává rokem 1999 ať již o něm mluvíme dnes, nebo kdykoliv jindy.

NOW - THEN, AT THAT MOMENT "I want to do it now." He said that he wanted to do it at that moment. "I don't know it now." He said he didn't know it then. TODAY, THIS MONTH... - THAT DAY, THAT MONTH "I've seen her today." He said that he had seen her that day. "I like the weather this year." He said that he liked the weather that year. YESTERDAY, LAST YEAR - THE DAY BEFORE, THE PREVIOUS.... "I saw you yesterday." He said that he had seen me the day before. "Last year was very bad." He said that the previous year had been very bad. TOMORROW, NEXT MONTH - THE FOLLOWING DAY.... "I'll do it tomorrow." He said that he would do it the following day. "I'll go there next summer." He said that he would go there the following summer. AGO - BEFORE "I finished it two days ago." He said that he had finished it two days before. HERE - THERE "There's nobody here." He said that there was nobody there.

K posunu nedochází... když je hlavní věta v přítomném čase. Tedy: ' Říká že...' - 'He says that...‚ pokud daný čas, zájmeno a příslovečné určení stále ještě platí a vztahuje se i na čas a místo, kdy používáme nepřímou řeč. Pokud je v přímé řeči slovo 'today' a my ještě ten den používáme nepřímou řeč, i v ní potom zůstane 'today'. He said that he went there yesterday. - Řekl, že tam včera jel (včera z pohledu dneška, tedy dne, kdy tuto větu říkáme my) He said that he had gone there the day before. - Řekl, že tam jel den předtím (než to řekl) Pokud je v přímé řeči čas budoucí, můžeme ho ponechat i v nepřímé řeči, pokud se stále ještě o budoucnost jedná: He said that he will help me. - Řekl, že mi pomůže, t.j. stále čekám pomoc. He said that he would help me. - Řekl, že mi pomůže (a pomohl / ale nepomohl). Pomoc už nečekám. posun z minulého času na předminulý. V současné době je možné věty v minulém čase ponechat v nepřímé řeči beze změny. Pokud by však tím, že v nepřímé řeči ponecháme minulý čas, mohlo dojít k nesprávnému pochopení, je vždy potřeba tento čas převést. A proto ho raději převeďte, nic tím nezkazíte. Některé učebnice toto totiž 'neznají' a mohli byste se tak dopustit zbytečných 'chyb'.

Zdroje uzne/neprima-rec uzne/neprima-rec