M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
Výběr tématu semestrální práce Přednáška předmětu MAB Důvod Praktické zkušenosti Podobnost s jinými zkušenostmi
Důležitost informačního managementu ve firmě Úrovně řízení Rovnocennost Problém Nadřízení a podřízení vedení a reprezentace firmy
I NFORMACE Zisk a zpracování informací V běžném životě Média Internet V zaměstnání Obdobné ale se zaměřením Podřízený Shromáždění a zpracování dat Lokální informace s krátkodobou životností Nadřízený Shromažďování dat ze všech oddělení Podle nich rozhoduje o budoucnosti firmy Globální informace s dlouhodobou životností Kontroluje chod firmy a reprezentuje ji Respekt – chování k zaměstnancům, vzhled kanceláře
E FEKTIVITA PRÁCE Nároky na zaměstnance přesčasy a stres nedostatečné výsledky Doplňování informací Knihy – skrytá řešení problémů Internet Mladá generace – ovládání moderní techniky Starší generace Neefektivní ovládání zpomalení chodu nevyužití investic do technologií Požadavek vyššího vzdělání Odkládání Nedostatek nesourodé chápání, ztráta efektivity komunikace, zpomalení práce Kurzy správného zpracování dat urychlení práce, menší stres Vstupní test, výuka práce s počítačem, vnímání textu
K OMUNIKACE VE FIRMĚ Kolektiv - dobrý x špatný odvedená práce Způsob komunikace Rodina, přátelé, spolupracovníci, nadřízení Idea nového projektu Diskuse s vedoucím pracovníkem Působení přednášejícího Správné chování – řeč těla Postoj, gestikulace, způsob sezení Být dobře připraven
R EALIZACE NOVÉHO PROJEKTU VE FIRMĚ Možnosti: spolupráce s novou firmou, nákup nového vybavení, programů do počítače… Diskuse Ve vedení S pracovníky Počet lidí na realizaci Vzdělání Časová náročnost Náklady Analýza – shromažďování dat Organizace práce Školení Zavedení projektu - provoz
P ŘÍKLAD 1 Objednávka nové provozní linky Příprava podkladů a návrhů pro vedení Kde linku koupit? – podle ceny x prestiž Školení pracovníků Důležitý: věk (zkušenost x znalost moderních přístrojů), schopnosti, vzdělání Zkušební provoz Důležité: reklamace (chyba dodavatele), úprava přístroje (dodatečné požadavky pracovníka) Osvojení provozu – zvyklost na staré ovládání Ostrý provoz Pozdější odhalení závady
P ŘÍKLAD 2 Zkušenost matky: Program na účetnictví Dodavatel Spolehlivost a ochota Náklady Nový dodavatel Školení, nové ovládání Spolehlivost Náklady Upgrade – problémy v důsledku finanční krize – zpomalení Komunikace majitele s podřízenými Autorita, neprodiskutované rozhodování napětí ve firmě, zaměstnanci ztrácejí snahu o zlepšení
D ĚKUJI ZA POZORNOST.