Základy ekonomie Seminář 7..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Advertisements

Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
Mikroekonomie I Cvičení 7 – Náklady, příjmy a zisk
Mikroekonomie I Výroba a náklady
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Mikroekonomie I Chování výrobce: náklady a nabídka
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence.
Nákladové funkce - celkové, variabilní a fixní náklady v krátkém období - průměrné a mezní náklady - nákladová křivka v dlouhém období - optimum výrobce,
D) Produkční a nákladová funkce
Výroba a náklady Pojmy Produkční funkce – je technický název vztahu mezi maximálním množstvím výstupu, které může být vyrobeno a vstupy požadovanými k výrobě.
Specifika formování poptávky firem po práci a kapitálu
Autor: Autor: MSc. Marcela Vojáčková MSc. Marcela Vojáčková Zpracováno: Ročník (obor) 2. ročník (Hotelnictví) M/01 2. ročník.
Mikroekonomie I Nedokonalá konkurence
Cvičení 1 – Úvod, formování trhu
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
Poptávka na nedokonale konkurenčním trhu práce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Tato prezentace vznikla s finanční podporou CERGE-EI. Opakování základních tezí mikroekonomické.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Ekonomická stránka činnosti podniku Vypracoval : Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných.
Základy ekonomie Seminář 4. Trh a tržní mechanismus.
Výrobní náklady firmy a jejich vztah k nabídce
Mikroekonomie I Nabídka dokonale konkurenční firmy
Mikroekonomie I Chování firmy v modelu dokonalé konkurence
Náklady a příjmy firmy Analýza chování výrobce. Racionální chování výrobce Cíl výrobce/producenta: Prostřednictvím vstupů (výrobních faktorů) dosáhnout.
Základy ekonomie Seminář 7..
Mikroekonomie I Obecný model tvorby cen výrobních faktorů
DOKONALÁ KONKURENCE.
Trh výrobků a služeb – teorie firmy
KVKV K(x) E(x) KE KE N(x) P(x) NPNP Nv Nf N=ax 3 -bx 2 +cx+d.
Odvození nabídkové křivky
Mikroekonomie I Chování firmy v podmínkách monopolu Ing. Vojtěch Jindra Katedra ekonomie (KE)
TEORIE FIRMY (PŘÍJEM A ZISK, ANALÝZA NÁKLADŮ A VÝNOSŮ, OPTIMUM FIRMY
Základy ekonomie Seminář Spotřebitel nakupuje statky X a Y, přičemž MUX = MUY. Platí, že PX < PY. Plyne z toho, že racionální spotřebitel zvýší.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Nedokonalé konkurence
Náklady a zisky producenta (výrobce, poskytovatele služeb) Účetní zisk: rozdíl mezi celkovými příjmy a účetními náklady ACP = TR – ACC ACP = účetní zisk,
126FIP Bod zvratu 3. týden.
Mikroekonomie I Náklady, příjmy, zisk
Technologie a náklady Čtvrtý seminář.
Náklady, příjmy, ekonomický zisk
Nabídka a náklady firmy Ing. Vojtěch Jindra
Teorie firmy Téma 3 Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS
Náklady a zisky producenta (výrobce, poskytovatele služeb)
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Teorie firmy Mikroekonomie bakalářský kurz - VŠFS Jiří Mihola, Téma 3.
Nauka o podniku Bod zvratu.
Označení materiálu:VY_32_INOVACE_EKO_1194 Ročník:3. Vzdělávací obor:Ekonomika Tematický okruh:Náklady Téma:Náklady a změny objemu výroby Jméno autora:Ing.
Optimalizace chování firmy v podmínkách dokonalé konkurence
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_EKO_1197 Ročník: 3. Vzdělávací obor:
Základy firemních financí (teze seminářů - platí pro seminární skupiny 1,4,10,11) Ing. František Řezáč, Ph.D. Katedra financí ESF MU.
ÚČETNICTVÍ 3 1. KAPITOLA : ÚČETNÍ ZÁVĚRKA – OBSAH A FORMA ÚČETNÍCH VÝKAZŮ V ČR Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of.
CHOVÁNÍ VÝROBCE: NÁKLADY A NABÍDKA Cíle: Vysvětlit pojem nákladů (utopené náklady, náklady příležitosti, ekonomické náklady). Bod uzavření firmy. Produkční.
Hospodářský výsledek firmy Stanovení zisku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Karel Zíka. Dostupné z Metodického portálu.
Pracovní list Kalkulace neúplných nákladů. Příklad 1: Firma vyrábí kabelky –spotřeba materiálu je 415 Kč/ks, mzdy 275 Kč/ks, ostatní variabilní náklady.
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
Základy firemních financí
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Analýza nákladů TNH 1 – (4.) seminář
Ekonomie 1 Bakaláři Pátá a šestá přednáška Teorie jednání firmy
Výroba a náklady Mikroekonomie I.
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Způsob vedení a evidence v podnikatelské činnosti
Jiří Mihola Ekonomie 1 Bakaláři První cvičení Základní pojmy, zákony a principy ekonomie Jiří Mihola
Způsob vedení a evidence v podnikatelské činnosti
5 FIRMA A SPOTŘEBITEL.
Seminář 5. Racionální chování výrobce
Příjmy firmy 1. Příjmy firmy Celkové, průměrné a mezní příjmy
TOC Class Problem I (jednodušší varianta P&Q analýzy) (v tomto konkrétním příkladu je P=Y a Q=Z – specifikace proměnných) Ing.J.Skorkovský, CSc.
Transkript prezentace:

Základy ekonomie Seminář 7.

Mezní veličina vyjadřuje změnu příslušné …………… veličiny při jednotkové změně příslušné …………… . 2

Mezní veličina vyjadřuje změnu příslušné celkové veličiny při jednotkové změně příslušné proměnné. 3

Průměrná (jednotková) veličina je ………… celkové veličiny a příslušné nezávislé proměnné. 4

Průměrná (jednotková) veličina je poměr celkové veličiny a příslušné nezávislé proměnné. 5

? Jaké náklady jsou v pizzerii Pam Pam fixní, jaké jsou variabilní: nájemné, plat kuchařů, plat účetního, otopení, mouka, pojištění, elektrická energie, plat číšníků

? Dejte příklady fixních a variabilních nákladů: kosmetického salonu, divadla, školy, baru.

Jestliže 25 jednotek zboží je produkováno při FC 50 Kč a TC jsou 550 Kč, pak AC se rovnají: 15 20 25 30 22 8

Doplňte údaj X Q FC VC TC MC AFC AVC ATC 1 2 60 20 3 4 X

Doplňte údaj X Q FC VC TC MC AFC AVC ATC 1 2 20 40 60 3 4 5

záporného, z ekonomického hlediska realizuje ztrátu (-5 000 Kč) Máme soukromého obuvníka, jehož účetní zisk dosáhl výše 40 000 Kč za rok. Kdyby byl zaměstnán u státní firmy, pak by vydělal 30 000 Kč ročně a ještě by za 15 000 Kč ročně mohl pronajmout svoji dílnu. Jakého dosáhl obuvník čistého ekonomického zisku? 40 000 Kč 5 000 Kč 45 000 Kč záporného, z ekonomického hlediska realizuje ztrátu (-5 000 Kč) nemáme dostatek údajů pro výpočet ekonomického zisku 11

Děkuji za pozornost!