Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROF SVAR s.r.o. Tento dokument je v tištěné podobě neřízený, pokud není podepsán ředitelem společnosti !!! Příručka integrovaného systému managementu,
Advertisements

Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Řízení jakosti, standardy
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Presentation Title.
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Systém včasného varování pro odhalení symptomů krize stavebního projektu Ing. Michal Vondruška K126.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Projektový management
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Příprava koncepce kvality zdravotnických zařízení –aktuální stav
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Management kontinuity činností organizace
Analýza způsobilosti procesů a výrobních zařízení
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
3. Životní cyklus a procesy projektu
6. Koncepce řízení projektů
Akreditační systém v ČR – kvalita produktů IT
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
Marie Borecká, Kristina Ficencová 6. kruh, 1. ročník VSRR
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
Systém managementu jakosti
ŘÍZENÍ JAKOSTI A SPOLEHLIVOSTI Věra Pelantová Pavel Fuchs verze 2009
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Komplexní produktivní údržba (TPM)
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Management systému řízení kvality
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Systém řízení kvality.
6. Koncepce řízení projektů
Systém řízení moderního podniku Management system of modern company
2. Životní cyklus a procesy projektu
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
ŘÍZENÍ KVALITY STRUČNĚ Z HISTORIE 2. část V Praze – leden 2015 Zpracoval: Ing. Karel Kolář Mgr. Helena Mitwallyová 1.
RNDr. Jana Kotovicová, Ph.D. MZLU v Brně prezidentka
8. Zavádění procesního řízení
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
Metodika řízení projektů
Management jakosti, zdravotnické standardy, audit, měření jakosti
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Projektové procesy.  Podrobné procesní modely (PMBOK)  Zjednodušený procesní model  COBIT.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Přechod na ISO 9001:2015 v DIAMO, s. p.
Systém managementu jakosti
Systém managementu jakosti 3
Procesní řízení (management)
Systém managementu 4.
Edukační standardy Beharková Natália.
farmakovigilanční audit
Transkript prezentace:

Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek

Řízení kvality Soubor plánovaných a systematických činností aplikovaných tak, aby: Projekt zajistil uspokojení požadavků standardní kvality (požadavků zákazníků, zadavatelů apod.)

Total Quality Management -TPM Koncepce se zaměřuje: zlepšení všech procesů a činností podniku. Proces jehož cílem je spokojený zákazník, přes odpovědnost vůči společnosti až po dosažení výsledků podniku. Sleduje veškeré předpoklady, které podnik musí zajišťovat pro to, aby dobrých výsledků dosáhl. Pokrývá nejen řízení jakosti výrobků ale také zlepšování veškerých aktivity probíhajících v podniku

Nástroje pro řízení kvality Plánování kvality – stanovení požadavků v souladu s definicí předmětu projektů tzn. Stanovení cílů kvality Vlastností produktu či služeb Standardy výkonnosti Stanovení procesů pro danou kvalitu apod. Zajištění kvality - koordinace postupů podle plánu řízení kvality – systém řízení orientovaný na kvalitu Kontrola kvality - inspekce, měření a audity kvality

Šest základních konceptů managementu kvality Firemní politika poskytování kvality Firemní prohlášení Cíle pro kvalitu – stanovení parametrů a ukazatelů pro kontrolu a hodnocení Proces zajištění kvality – procesy realizace zajišťují že bude dosaženo potřebné úrovně

Programový plán kvality tvořen manažerem projektu Kontrola kvality Souhrnný název pro činnosti a techniky určené pro kontrolu kvality procesů Monitorování Identifikace problémů Zvýšení efektivnosti procesů Dohled na dodržováním předpisů Audit kvality Nezávislé ověření kvality Programový plán kvality tvořen manažerem projektu Detailní rozpis práci respektující požadavky kvality

Předpoklady úspěšného řízení kvality Jasně zformulovaná představa zákazníka (zadavatele) Co má být vytvořeno Technické specifikace Podpora ze strany TOP managementu nadřízený projektu Filosofie prevence – Dodavatelé a subdodavatelé musí sdílet cíl kvality resp. požadavky zákazníka

Procesy - musí být řádně dokumentovány a ověřeny Školení a výchova všech členů týmu – nezastupitelná Kvalita je osobním závazkem každého účastníka projektu Zapojení členů projektového týmu do plánovacích a přípravných procesů Atd.

Odpovědnost za kvalitu Management Vytvoření prostředí a obecných procesů pro řízení kvality Manažer projektu Převod požadavků na kvalitu do řídicích dokumentů projektů Výkonný pracovník člen týmu – zodpovědný za dílčí výstupy

Metodické přístupy při kontrole kvality Zkoumání stavu kontrolovaného jevu či procesů Statistické analýzy dosažených výsledků měření kvality Analýzy datových souborů Analýzy přičin a důsledků Kontrolní tabulky a grafy Hlášení a záznamy z kontroly.