AKREDITACE: strategie institucí (škol) DIV PROFESIONÁLNĚ Mgr. Irena Hoblíková Centrum distančního vzdělávání Univerzita Palackého v Olomouci 11. leden.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Sebehodnotící zpráva oboru speciální pedagogika na PdF MU
CZ / /0314 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Evropský sociální fond v ČR
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Stipendijní informační portál - Business Strategie.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Strategické plánování cílem strategického plánování je vytvářet a přetvářet obchody a výrobky firmy, tak aby jejich kombinace zabezpečovala uspokojivé.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Reforma českého zdravotnictví poznámky a připomínky
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Strategické plánování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji Konference IDEON Pardubice Podpora poskytování DV v PK.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Akreditace studijních programů v kombinované a distanční formě DIV PROFESIONÁLNĚ Mgr. Irena Hoblíková Centrum distančního vzdělávání Univerzita Palackého.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
Tržní prostředí.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Podporujeme zájem o odborné vzdělávání Helena Úlovcová Národní ústav odborného vzdělávání Konference Budoucnost odborného školství, Praha,
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Antonín Krejčí Zvyšování konkurenceschopnosti firem pomocí metod průmyslového inženýrství a inovace s podporou e-learningu Číslo projektu: CZ.1.07/3.2.05/
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Finance a řízení - rozpočty.
Model struktury strategického managementu
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Strategie.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Vítejte na marketingu.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Transkript prezentace:

AKREDITACE: strategie institucí (škol) DIV PROFESIONÁLNĚ Mgr. Irena Hoblíková Centrum distančního vzdělávání Univerzita Palackého v Olomouci 11. leden 2005

Motto v úvodu Existuje 5 druhů organizací: 1) ty, které věci dělají, 2) ty, které jsou přesvědčeny, že věci dělají, 3) ty, které vidí, jak se věci dělají, 4) ty, které jsou překvapeny tím, co se stane, 5) ty, které nemají ani potuchy, že se něco stalo.

Vstupujeme do tržního prostředí (?)(!)  Distanční forma jako aktuální produkt na trhu se vzděláváním.  Student jako zákazník.  Funguje princip poptávky a nabídky.  Strategické plánování - logický postup:  PLÁNOVÁNÍ  REALIZACE  REALIZACE  KONTROLA  KONTROLA

Analýza prostředí (SWOT) (Kolter, 1998) Vychází z POSLÁNÍ ORGANIZACE. „Posláním UP je šíření vzdělanosti, pěstování nezávislého vědeckého bádání a umělecké tvorby, jakož i péče o kulturní a vzdělanostní rozvoj lidské společnosti.“ (Statut UP v Olomouci) Analýza vnějšího prostředí Analýza vnitřního prostředí

Analýza vnějšího prostředí Faktory ovlivňujících trh: Makro:demografické, ekonomické, technologické, politické, legislativní, sociální, kulturní Mikro: zákazníci, konkurence, distributoři, dodavatelé Na základě těchto znalostí identifikujme: PŘÍLEŽITOSTI: oblast zákaznických potřeb, z kterých může organizace profilovat. HROZBY: nepříznivý trend, který může vést k ohrožení úspěšnosti organizace.

Analýza vnitřního prostředí SILNÉ STRÁNKY – pozitivní potenciál organizace, schopnost využít příležitosti a odvrátit hrozby. SLABÉ STRÁNKY – negativní potenciál organizace. „ Někdy dochází k situaci, že organizace s dostatečně kvalifikovanými útvary nedokáže efektivně fungovat (plnit své poslání), protože tyto útvary spolu týmově nespolupracují.“

PŘÍLEŽITOSTIHROZBY SILNÉ STRÁNKYSLABÉ STRÁNKY VNĚJŠÍ PROSTŘEDÍ Shrnutí – analýza SWOT VNITŘNÍ PROSTŘEDÍ

Vyzkoušejme si to ! Posláním vaší organizace je vzdělávání. Aktuálním záměrem je rozšířit vzdělávací nabídku o distanční programy. Proveďte v souvislosti s tímto záměrem analýzu SWOT.

Faktory Demografické: občané ve věku 25 – 45 let (90 %), SŠ vzdělání, případně Bc., v zaměstnaneckém poměru, častěji ženy Ekonomické: na řádné studium dotace státu, navíc příplatky za služby (?), na CŽV školné, cílová skupina považuje vzdělání za INVESTICI, významné granty státu a EU, financování zaměstnavateli Technologické: rychlý rozvoj ICT (PC, MM, WWW, LMS) Politické: vláda podporuje zvyšování vzdělanosti, aplikace státní grantové politiky, Evropská vzdělanostní politika Legislativní: VŠ zákon, není definována distanční forma Sociální: s výší vzdělání a kvalifikací souvisí výše příjmu a sociální status Kulturní: hodnota vzdělání – kulturní kapitál

Vnější prostředí Příležitosti Poptávka po studijních programech v distanční formě Rozšířená poptávka po CŽV Více potenciálních studentů Dotace Pedagogický potenciál Zisk z ekonomické činnosti Kredit školy Konkurenceschopnost Odpověď trhu práce Hrozby Neudělení akreditace studijnímu programu v distanční formě Malý zájem studentů Nespokojenost studentů Kvalitnější nabídka u konkurence (forma) Širší, bohatší nabídka u konkurence (obsah)

Vnitřní prostředí Silné stránky Metodické pracoviště Informační web (portál) Finance z MŠMT – dotace, granty Strategie školy / podpora managementu Zakoupený LMS + technické zázemí Zájem příznivců z řad akademických pracovníků - motivace Slabé stránky Nepřesné řízení, špatné rozdělení kompetencí Nefungující spolupráce organizačních jednotek Poruchová technologie Špatný výběr oborů Nedostatečná odborná příprava pedagogů Nedostatečná organizace – chybí studijní střediska

Než se pustíte do realizace Formulujte CÍLE ! 1) …………… 2) ………….. 3) ………….. 4) ………….. 5).………….. atd.

Motto v závěru „Kočičko z Chersire“, začala Alenka ….. „mohla bys mi říci, kterou cestou mám pokračovat ?“ „To záleží na tom, kam se chceš dostat“, odpoví kočka. (Alenka v říši divů, Lewis Carroll)

© Mgr. Irena Hoblíková