STRATEGIE ZMĚNY 1. Model diagnózy podniku 2. Strategie změny 3. Procesně orientovaný přístup.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
managementu znalostí podle
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Organizační struktury
Systémové pojetí manažerské práce
Strategie podniku v globálním světě
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Audit administrativních činností
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Analýza a popis pracovního místa
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Vybrané metody analýzy
Předmět: Řízení podniku 1
Koncepce marketingového řízení
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Marketing Návrh výrobku Vývoj, konstrukce Příprava výroby Zásobování Výroba Montáž, kompletace Prodej Poprodejní služby měření, zkoušky, testy konkurenčních.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
úvod pojetí a obsah marketingu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Podnikatelský plán VEBER, Jaromír a kol. Management – základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2002, ISBN , str. 464 –
Prosperita organizace
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Poradenství v obecném řízení
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Management - Organizování
Management - Organizování
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Model strategie marketingového mixu
Personální plán pro podnikatelský plán
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
DISTRIBUČNÍ LOGISTIKA  Z hlediska výrobního podniku představuje spojovací článek mezi výrobou a zákazníkem,  Zahrnuje veškeré skladové a dopravní pohyby.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Téma 13: Finanční plánování
KEM / PEPL2 Finanční plán Jan Cedl Finanční plánování Finanční plánování je „formalizované rozhodování o způsobu financování (získávání kapitálu),
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
LOGISTIKA LOGISTIKA LOGISTIKA - vychází (z logis, ubytování) znamená původně přechodné ubytování a zásobování vojska - nauka, která se zabývá fyzickými.
Podklady pro zpracování semestrální práce
Didaktické prostředky
MANAGEMENT PLÁNOVÁNÍ.
Assessment centrum.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Ekonomika malých a středních podniků
Ekonomika malých a středních podniků
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Assessment centrum.
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

STRATEGIE ZMĚNY 1. Model diagnózy podniku 2. Strategie změny 3. Procesně orientovaný přístup

1.Model diagnózy podniku Používá se k ohodnocení připravenosti podniku na zavedení strategie Sestává s těchto oblastí: Zájmové skupiny Strategické úkoly Organizační předpoklady Organizační faktory

Strategické úkoly Kvalita Náklady Služby Inovace Vývoj výrobků

Organizační předpoklady Kompetence – technické a manažérské ke splnění úkolů Koordinace – mezi útvary podniku s cílem splnění úkolů Motivace – pro splnění úkolů

Organizační faktory Organizační struktura Kvalifikace pracovníků Informační systém Systém vedení lidí

2.Strategie změny Definuje nástroje pro zabezpečení stanovených cílů Jejich vhodnost je závislá na situaci každé firmy

Řízení změny Zaměření se na procesy nikoliv na funkce Reengineering procesů

Faktory ovlivňující řízení změny procesů Charakter konkurence Zkracování realizace strategie Sofistikovanější prostředky Kvalifikovanější personál Řada procesů existovala před zavedením IT Orientace na výkony

Minulý přístup k řízení procesů Standardní definice podnikových procesů: Řazení činností v průběhu času zahrnující: Přijetí vstupních prvků Přidání hodnoty Předání specifického výstupu Minulé chápání procesů bylo zaměřené na optimalizaci vnitropodnikových procesů bez orientace na zákazníka

3.Procesně orientovaný přístup Řazení činností v horizontálním toku Dodavatel, zpracovatel a zákazník Každá jednotka slaďuje své cíle s vzájemně propojenými jednotkami S cílem uspokojit zákazníka Zaměřit se na procesy přinášející hodnotu

Změna hlavních podnikových procesů Musí být soulad mezi: Strategickými cíli Hlavními podnikovými procesy Za tím účelem je nutné využít: Analytické dovednosti Projevují se vřazení jednotlivých kroků Manažerské dovednosti Provést celý podnik organizační změnou

Reengineering procesu Změn procesů vyplývající z samé podstaty systému Vyplývající z chování odpovídajícího systému tj. dynamika, učícího, samoorganizujícího Se zákaznickou orientací – zákazník spouští uvedené procesy

Znaky reengineeringu Odvození procesů od zjištěných potřeb zákazníků – procesy se podřizují nejen vlastnosti, cenu výrobků ale i služeb Sladění strukturní i procesní stránky – vývoje výrobků, nákupu, zásobování, výroby, distribuce a prodeje Vede k redukci nutných výkonů (substituce hmotných toků za toky informační)- důraz je kladen na kvalifikovanost a využívání znalosti Změna v podnikové kultuře a myšlení a jednání pracovníků

Výsledku reengineeringu Existence sladěnýho jednotnýho integrujícího celku Odpovědnost za jednotlivé úseky není fragmentováná ale ponechána funkčním oblastem (nákup, zásobování atd.) Řízení na základě strategického rozhodování Změna pohledu na zásoby – přestaly být vnímány jako první možnost pružné reakce na požadavky

Postup reengieringu procesů Formulování budoucího vývoje Identifikace a výběr hlavních procesů Ohodnocení současných procesů Projektování nových procesů Analýza rozdílů mezi současným a budoucím stavem Plánování přechodu Implementace změny

1.Formulování budoucího vývoje Vede k vytvoření souladu mezi strategii a procesy Při formulaci je nutné brát ohled: Vývoj technologií Preferenci zákazníků Způsob výroby Užití výrobků

Při projektování procesů pro budoucí požadavky trhu je nutné: Analyzovat situaci z pohledu zákazníku, trhu, hodnoty výrobků Podívat se na svůj podnik zvenčí je dosti problematické Je nutný pohled s strany: dodavatel, distributor, odběratel konečný zákazník Analyzovat situaci ze vnitř podniku tzn. Které kompetence bude třeba posilovat Jaká je struktura procesů apod.

2.Identifikace a výběr hlavních procesů Před výběrem musíme definovat: Strategii určí vodítko hlavních procesů Určí kritéria výběru Kritické faktory úspěchu Zdroj konkurenční výhody Tzn. označit: Toto je předmět naši činnosti Toto je hodnota kterou nabízíme Toto jsou procesy které musí fungovat aby byla splněna hodnota Tyto procesy může efektivněji zajistit partner

3.Ohodnocení současných procesů Hodnotí se: Čas, náklady, spotřeba zdrojů, Analýza procesů využívá řady metod: Postupové grafy Paretovy diagramy histogramy Tyto kritéria se porovnávají s projektovaným stavem

Výsledek předcházejících kroků Získat představu o úrovní výkonů Očekávání zákazníků Představu o procesech – které povedou ke konkurenční výhodě Fungování současných procesů

4.Projektování nových procesů Posouzení cíle nových procesů Účelnost – ve smyslu výstupu Účinnost – spotřeba nejméně zdrojů Adaptabilita – přizpůsobení Flexibilita – pružnost reakce na požadavky zákazníků

Posouzení nových procesů Srovnávací základna např. v rámci podniku či konkurentů Identifikace jedinečné hodnoty- jak zákazníci vnímají hodnotu Projektování modelů nových procesů Zda poskytuje konk.výhodu Maximalizuje využití aktiv Je orientován na zákazníka

Zpracování prototypu nového modelu Volba ukazatelů Sladěny v souladu s strategii

5.Analýza rozdílů mezi současným a budoucím stavem Parametry analýzy: Využití schopnosti a dovednosti IT Systém odměňování Role a vztahy nadřízenosti a podřízenosti Kompetence a rozhodování

6.Plánování přechodů Dokončování formálních plánu činností Časový harmonogram Vytvoření dočasné struktury na realizaci změny

7.Implementace změny Využití pilotního projektu Vyžaduje více času a zdrojů Vlastní realizace změny – vyžaduje změnit i chování lidí