Poradenství v obecném řízení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
Řídící struktury.
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
Audit administrativních činností
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Řídící struktury v organizaci
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Analýza makro a mikroprostředí
Analýza vlastního podniku
BPH_EKOR Ekonomika organizací podzim 2012
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.Obsah marketingového řízení
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
Prosperita organizace
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Poradenství v jednotlivých oblastech
Rozhodovací procesy.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Strategický marketingový proces: plánovací etapa
Ztráty v podnicích Ztráty mohou dosáhnout objemu % z celkových tržeb Ztráty jsou příčinou, proč firma neobstojí v konkurenci Ztráty vyplývající.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Tržní prostředí.
Poradenský proces Plánování akce. Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného problému Vypracování jednoho nebo více řešení diagnostikovaného.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Téma 13: Finanční plánování
Model struktury strategického managementu
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
STRATEGIE ČIŽP Rob Bakx
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Marketingový plán podniku
Podklady pro zpracování semestrální práce
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Ekonomika malých a středních podniků
SILNÉ STRÁNKY SLABINY PŘÍLEŽITOSTI NEBEZPEČÍ SWOT - ANALÝZA
Ing. Veronika Dostálková MBA
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Ekonomika malých a středních podniků
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Transkript prezentace:

Poradenství v obecném řízení

Čeho se týká? základní cíle podnikatelská politika a strategie plánování strukturování (organizační struktura) řízení organizace generalisté

Symptomy upadající výkonnost rostoucí nespokojenost zaměstnanců špatné vyhlídky odvětví Charakter problémů mnohofunkční interdisciplinární

„7 S“ strategie struktura systémy styl řízení sdílené hodnoty zaměstnanci (staff) dovednosti (skills)

Role poradce provést diagnózu a poskytnout objektivní a neutrální zprávu o stavu, silných a slabbých stránkách podniku a o perspektivách jeho rozvoje práce poradce na nejvyšší úrovni v organizaci ALE POZOR → třeba vědět, jak je vedení vnímáno zaměstnanci

Podniková strategie reakce organizace na příležitosti, výzvy a hrozby okolí, která je v souladu s jejími schopnostmi a zdroji racionálnost strategické vize zjišťování informací o okolí a jejich analýza

Tvorba strategie provedení strategické analýzy analýza vnějšího okolí analýza vnitřních zdrojů výběr a formulace strategie strategie dle Portera strategie dle Jaucha a Gluecka

Expanze Omezení Stabilizace Kombinace Výrobky Trhy Funkce Připojit nové výrobky Nalézt nové užití Opustit staré výrobky Utlumit rozvoj výrobků Udržet Uskutečnit změny, zlepšit jakost Opustit staré a přidat nové Trhy Nalézt nová teritoria Proniknout na trhy Opustit distribuční kanály Snížit podíl na trhu Chránit podíl na trhu, zaměřit se na výklenky Opustit staré zákazníky, současně hledat nové Funkce Urychlit vertikál. integraci Zvýšit kapacitu Stát se „zajatou“ firmou Omezit vývoj a výzkum Zlepšit efektivitu výroby Zvýšit kapacitu a zlepšit efektivitu

Celková přestavba podniku celková restrukturalizace a reorganizace možným řešením je i prodej či likvidace prioritu mají nouzová opatření třeba rozhodnutí vedoucích k okamžitým úsporám inventarizace stávajících zdrojů a finančních a jiných závazků

Organizační struktura

Rozhodovací systémy potíže s metodami a organizací rozhodování úkol poradce: roztřídění rozhodnutí do skupin podle jejich povahy, naléhavosti, finančních důsledků, stupně komplexnosti, atd.; způsobů, jakými se typická rozhodnutí přijímají jednotlivých rozhodovacích rolí, které hrají štábní specialisté a linioví manažeři; rolí kolektivních orgánů při přípravě a přijímání rozhodnutí; účasti zástupců zaměstnanců na rozhodování; rozhodovací a poradní role jednotlivců v neformálních postaveních, která jim propůjčují vliv; odpovědnosti za rozhodnutí, jejich implementaci a kontrolu implementace; využití rozhodovacích technik, modelů nebo formalizovaných postupů.

Podniková kultura Kdy se zaměřovat na kulturu? Když je podnik v nesnázích. Když se podnik velmi rychle rozrostl. Když je naplánována významná technologická a strukturální změna. Když se zdá, že existuje konflikt mezi kulturou podniku a hodnotami, které převažují v okolí – např. jestliže veřejnost stále důrazněji vyžaduje, aby se podnik choval v rozporu se svou kulturou. Když jsou operace podniku internacionalizovány a problém tkví v tom, jak se přizpůsobit cizím kulturám.

Soulad mezi kulturou a strategií

Inovace bez ohledu na problém, jaký v podniku existuje, zákazník očekává určitou inovaci v takové situaci: nechybí technický know-how? jaký je systém řízení? jaká je podniková kultura?

Děkuji za pozornost