Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0374 Inovace vzdělávacích metod EU.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Past tenses in time clauses minulé časy v časových souvětích
Advertisements

Past simple & past continuous
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Pracovní list Autor:Jiří Vondráček Cílová skupina: žáci 9.roč. Klíčové kompetence: výklad a pochopení gram. jevu Očekávané výstupy: Vyhledat specifické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_426_Minulý čas průběhový AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Past Simple, Past Continuous, Past Perfect
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
USE: Vyjadřuje události, které proběhly v minulosti často určené časovým údajem. děje v minulosti – již ukončené = něco, co se odehrálo v minulosti a již.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovesné časy v angličtině Past simple – past continuous VY_22_INOVACE_19 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Minulý čas průběhový (kladné a záporné věty)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_46.
Past simple or past continuous
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_45.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VY_22_INOVACE_ANJ_1S2U_VO_27_20
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
MINULÝ ČAS PROSTÝ PAST SIMPLE VY_32_INOVACE_ICT 185
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:6.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_44.
Anotace Minulý průběhový čas (past continuous ) a minulý prostý (past simple). Vysvětlení použití těchto časů společně. Příklady otázek a odpovědí.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_428_Minulý čas slovesa TO BE AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
PAST SIMPLE Minulý prostý čas.
Past Continuous – tvar a použití
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Tereza Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_16_Past simple x Past continuous Číslo projektu:
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_07_Past_simple.
Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.9.01_past_simple_and_ past_continuous Název: Past simple X.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Past continuous tense.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková While I was having a shower someone rang....
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy: Základní škola Okříšky Autor: Mgr. Zuzana Butorová Název:
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Past Simple – tvar a použití
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý pravidelných.
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas průběhový Autor:
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Ivana Trembulaková
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Past simple – minulý čas prostý
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Past simple x Past continous
Název: Past simple – regular and irregular verbs
Transkript prezentace:

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU - OP VK Číslo a název klíčové aktivity II/2 – Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách Autor Mgr. Radmila Vovková Číslo materiálu VY_22_INOVACE_ANJ_2S1N_VO_27_14 Název Comparison of Past Simple and Past Continuous Druh učebního materiálu Prezentace PowerPoint Předmět Anglický jazyk Ročník 2.roč. SŠ, 1. roč. nástavbového studia Tématický celek Gramatika Anotace Výkladová prezentace na minut seznamuje žáky s rozdíly ve tvorbě a použití minulého času prostého a průběhového. Prezentace obsahuje cvičení, na kterém si žáci procvičí tvorbu obou časů. Součástí je klíč ke cvičením. Metodický pokyn Viz předposlední strana prezentace Klíčová slova Was, were, wasn‘t, weren‘t, did, didn‘t Očekávaný výstup Žáci si osvojí používání minulých časů ve větách kladných, záporných a v otázkách. Získané znalosti si procvičí na cvičení v závěru prezentace. Datum vytvoření

PAST SIMPLE PAST CONTINUOUS

POUŽITÍ - děj, který se odehrál a skončil v minulosti v jednom bodě I got up at 6 o´clock. - vyjadřuje několik dějů postupně proběhlých za sebou I got up, had breakfast and went to work. - děj probíhal v určitý okamžik At five o'clock I was watching TV. - dvě činnosti probíhaly současně I was watching TV and my wife was washing up the dishes. - děj, který zdůrazňuje dobu trvání We were waiting for two hours! PAST SIMPLE PAST CONTINUOUS

K LADNÉ VĚTY - koncovka –ed When I lived in London, I worked in a bank. - irregular verbs We all left the party at 11 o‘clock. - to be (past)+ -ing was/ were + -ing This time last year I was living in Brazil. While they were watching TV, the phone rang.

ZÁPOR didn‘t + infinitiv We didn‘t invite her to the party, so she didn‘t come. was/were + not + -ing He wasn‘t wearing jacket at the party. They weren‘t washing car.

O TÁZKA + KRÁTKÁ ODPOVĚĎ did + Po + infinitiv Did you see Joe yesterday? – No, I didn‘t. What did you do yesterday evening? – I watch ed TV. was/were + Po + -ing What were you doing at yesterday? - I was working. What were you doing at 3 o‘clock? – I was working.

SPELLING Pravopisné změny: 1. změkčení Y na I study – studied cry – cried try – tried Ale: play – played stay – stayed - samohláska před Y 2. zdvojování koncové souhlásky s top – stopped pre fer - preferred 3. nepravidelná slovesa fly – flew pay – paid say – said work - working play - playing come – coming -„němé“ e na konci slovesa odpadá stop – stopping - poslední slabika je přízvučná ALE: ALE: open – opening - přízvuk není na poslední slabice

C OMPLETE THE SENTENCES WITH THE CORRECT FORM OF THE VERBS IN BRACKETS : 1. George ___________________________(fall) of the ladder while he ___________________________ (paint) the ceiling. 2. Last night I __________________________ (read) in bed when suddenly I ________________________(hear) a scream. 3. When I ____________________________________ (wake up) it _______________________________________ (rain). 4. The phone_____________________________ (ring) when I ___________________________________ (have) a shower. 5. John __________________________ (not/drive) very fast when the accident ___________________________(happen). 6. Ann ____________________________________ (wait) for me when I _________________________________ (arrive). 7. What ___________________ Tom __________________ (do) when you ______________________________ (see) him?

Ř EŠENÍ : 1. George fell of the ladder while he was painting the ceiling. 2. Last night I was reading in bed when suddenly I heard a scream. 3. When I woke up it was raining. 4. The phone rang when I was having a shower. 5. John wasn‘t driving very fast when the accident happened. 6. Ann was waiting for me when I arrived. 7. What was Tom doing when you saw him?

Metodické pokyny k materiálu: 1) tento digitální učební materiál je zaměřen na osvojení si učiva týkajícího se minulého času prostého a průběhového a následné procvičení tohoto tématu 2) na prvních stranách si žáci připomenou použití obou minulých časů 3) dále si připomenou způsob tvoření oznamovacích kladných vět, záporných vět a otázek 4) další část je zaměřena na pravopisné změny při tvoření minulého času prostého a po přidání koncovky -ing (průběhový č.) 5) poslední část materiálu je zaměřena na procvičení osvojeného učiva 6) metodické pokyny jsou uvedeny u cvičení 7) cvičení lze využít v papírové podobě nebo s nimi lze pracovat skupinově na interaktivní tabuli

Zdroj: Murphy, Raymond. Essential Grammar in Use. Cambridge University Press, ISBN s. 18, 20, 23,26,27. vlastní tvorba autora