BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BPH_BAS1

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cíle a postupy empirického výzkumu
Advertisements

METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Redukce textů, obsahová analýza, anotace
Zpracovávání BP a DP Odborná praxe pro bakalářské studium
Zlepšování jakosti.
Vize, Strategie, Cíle.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Co má obsahovat prezentace
Projekt empirického výzkumu
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
POSTUP PSANÍ ZPRÁVY. CÍL (Proč zprávu píšete ?) -1 POSKYTNUTÍ INFORMACÍ : spojeno s prezentací nějakých faktů nebo vysvětlením příkladů či konkrétních.
Sociologický výzkum.
Úvod do managementu 1. seminář
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Zpracování VŠKP práce Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Metodický kurz k Bakalářskému projektu 1 Diplomovému projektu 1
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Seminární práce Postupy pro školní rok 2014/2015.
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Úvod do managementu 1. seminář
Úvod do studia.
Diplomový seminář pro studenty ITaM B. Miniberger LS 2013.
SO – studijní opora podpora výuky BSe a DSe LS2012
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ KH-DISA PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BPH_BAS1
Absolventská práce.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
JAK BUDE PROBÍHAT ZPRACOVÁNÍ BP V JARNÍM SEMESTRU BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BPH_BAS2.
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Odborné a vědecké práce Brno 12. března Odborné a vědecké práce Zpráva o semestrálním projektu Závěrečná práce Bakalářská a diplomová práce Disertační.
PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI
Případová studie Seminář 2014.
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Struktura bakalářské práce
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ MKH_DIS1
JAK BUDE PROBÍHAT ZPRACOVÁNÍ BP V JARNÍM SEMESTRU BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BKH_BAS2.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ MPH_DIS1 PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI.
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ PH-DISA PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – I.část.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE A DŮLEŽITÉ INFORMACE. Bakalářská práce odborný text zpracovaný na téma dokladem toho, že student porozuměl teoretickým poznatkům Každá.
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI.
PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ BAKALÁŘSKOU PRÁCI
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BPH_BAS1
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ MKH_DIS1
PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ DIPLOMOVOU PRÁCI
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ MPH_DIS2
BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BKH_BAS2
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ MKH_DIS2
Osm dobrých rad, jak dělat doktorský výzkum
Katedra řízení podniku
DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ MKH_DIS1
Transkript prezentace:

BAKALÁŘSKÝ SEMINÁŘ BPH_BAS1 PŘÍLEŽITOST, JAK VYTVOŘIT KVALITNÍ BAKALÁŘSKOU PRÁCI

POSLÁNÍ SEMINÁŘE PŘÍLEŽITOST SEZNÁMIT SE S TÍM, JAK PŘISTOUPIT KE ZPRACOVÁNÍ BAKALÁŘSKÉ PRÁCE JAKO ODBORNÉ PRÁCE VHODNĚ POJMOUT TÉMA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE ZVOLIT SPRÁVNOU STRATEGII A TAKTIKU PSANÍ ODBORNÉHO TEXTU – JAK ZPRACOVAT PROJEKT SVÉ BP ČÍST A ZPRACOVÁVAT INFORMAČNÍ ZDROJE POSTUPOVAT V DUCHU ZÁSAD PUBLIKAČNÍ ETIKY ZÍSKAT ODBORNÝ STYL PSANÉHO TEXTU ZALOŽIT, REALIZOVAT A VYHODNOTIT EMPIRICKÁ ŠETŘENÍ UZAVŘÍT BAKALÁŘSKOU PRÁCI A FORMULOVAT DOPORUČENÍ A JAK ÚSPĚŠNĚ OBHÁJIT BAKALÁŘSKOU PRÁCI

FORMA SEMINÁŘE ÚVODNÍ INFORMATIVNÍ PŘEDNÁŠKA PRŮVODCE STUDIEM PŘIHLÁŠENÍ TÉMATU SVÉ BP a po získání oficiálního zadání ROZPRACOVÁNÍ TÉMATU BP (PODLE POKYNŮ VEDOUCÍHO BP) VČETNĚ SAMOSTATNÉ HO STUDIA DOPORUČENÉ LITERATURY ZPRACOVÁNÍ POTu, JAKO PROJEKTU VLASTNÍ BAKALÁŘSKÉ PRÁCE A VLOŽENÍ DO ODEVZDÁVÁRNY IS ALTERNATIVNĚ ROZPRAVY K PREZENTACÍM PROJEKTŮ BP (POTům) NA VŠECH DALŠÍCH SEMINÁŘÍCH – na rozpravy je nutné se přihlásit do IS

POSTUP ŘEŠENÍ BP Student si v období od 3.10.2012 do 16.10.2012 vybere téma bakalářské práce z vypsaných témat KPH a přihlásí se na ně. Od 28.11.2012 sleduje zadání své bakalářské práce na IS a začne intenzívně pracovat na vlastní představě řešení. Pokračuje intenzívní prací na rozpracování předmětu své BP a to ve dvou směrech: SPOLUPRÁCE SE SVÝM VEDOUCÍM BP PRÁCE NA PROJEKTU BP (POTu)

PODMÍNKY ÚSPĚŠNÉHO ABSOLVOVÁNÍ SEMINÁŘE ZÁPOČET MŮŽE BÝT UDĚLEN POUZE ZA LEKTOREM PŘIJATÝ POT,KTERÝM JE PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE NEJPOZDĚJI DO 15.1.2013 VLOŽENÝ DO ODEVZDÁVÁRNY IS NEBO PREZENTOVANÝ NA JEDNOM ZE SEMINÁŘŮ

PODMÍNKY ÚSPĚŠNÉHO ABSOLVOVÁNÍ SEMINÁŘE PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE PREZENTOVANÝ NA JEDNOM ZE SEMINÁŘŮ PREZENTACE V POWER-POINTU S KOMENTÁŘEM NA PREZENTACI JE TŘEBA SE PŘIHLÁSIT NA IS PREZENTACE NESMÍ PŘESÁHNOUT 7 MINUT K PREZENTACI BUDE NA SEMINÁŘI DISKUSE PŘIPOMÍNKY KAŽDÝ UVÁŽÍ A ZAPRACUJE DO SVÉ BP POKUD NEBUDE PREZENTACE NA SEMINÁŘI PŘIJATA, BUDE PO DOPRACOVÁNÍ ZNOVU VLOŽENA DO ODEVZDÁVÁRNY IS.

PODMÍNKY ÚSPĚŠNÉHO ABSOLVOVÁNÍ SEMINÁŘE PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE NEJPOZDĚJI DO 15.1.2013 VLOŽENÝ DO ODEVZDÁVÁRNY IS !!! * PROJEKT MUSÍ MÍT FORMU POWER-POINTOVÉ PREZENTACE * PROJEKT BUDE POSOUZEN A BUDE-LI PŘIJAT, BUDE O TOM STUDENT VYROZUMĚN * NEBUDE-LI PROJEKT PŘIJAT, DOSTANE STUDENT PŘIPOMÍNKY K DOPRACOVÁNÍ * PROJEKT MUSÍ BÝT DOPRACOVÁN NEJPOZDĚJI DO 15.1.2013 A ZNOVU VLOŽEN DO IS Projekt nebude přijat, bude-li prostou kopií zadání BP !!!

PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE ZADÁNÍ POT TÉMA BAKALÁŘSKÉ PRÁCE VÝBĚR PODNIKU NEBO ORGANIZACE – JAKO PROSTORU, VE KTERÉM SE BUDETE POHYBOVAT V ŘEŠENÍ TÉMATU SVÉ BP FORMULACE CÍLE BP – JAKO MANAŽERSKÉHO PROBLÉMU, KTERÝ BUDE PŘEDMĚTEM ŘEŠENÍ VAŠÍ BP VÝBĚR METOD ŘEŠENÍ BP- VYMEZENÍ TYPŮ METOD ŘEŠENÍ, STANOVENÍ VÝZKUMNÝCH OTÁZEK PŘÍPADNĚ HYPOTÉZ,) ROZŠÍŘENÝ SEZNAM VÝCHOZÍ LETERATURY

STUDIJNÍ LITERATURA POVINNÁ: Manuál studenta. In:www. econ.muni.cz ŠANDEROVÁ, J.Jak číst a psát odborný text. 1.vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. 209 s. ISBN 80-86429-40-7. HAUGE,P. Průzkum trhu. 1.vyd. Brno:Computer press,2003. 235 s. ISBN 80-7226-917-8. DOPORUČENÁ: GERŠLOVÁ,J. Vádemékum vědecké a odborné práce. 1.vyd. Šenov:Professional Publisging,2009. 150 s.ISBN 978-80-7431-0027.

JAK PSÁT ODBORNÝ TEXT Projekt BP - POT Projekt empirického šetření Maketa textu Pracovní text Editace textu – jazyková úprava Abstrakt – anotace (DL str. 41-43) (DL str. 107-138)

PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE TÉMA pracovní formulace předmětu a cíle BP Výběr podniku nebo organizace, ve které budete problém řešit Konkretizovat téma a vyjádřit je jako řešení manažerského problému- cílem nesmí být pouhý popis, objasnění, vysvětlení !! Volba předmětu řešení - v jaké oblasti chceme problém řešit- Formulace pracovního cíle - Na jakou otázku chceme odpovědět – Uvědomit si užitečnost pro praxi, aktuálnost, váš vztah k problému

PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE DOSAVADNÍ STAV POZNÁNÍ v teorii Rozšířit výchozí informační zdroje uvedené v zadání Co je o problému napsáno Z čeho je možno vycházet (DL str.21-40) Rešerše literatury a dalších pramenů Od shrnujících ke specializovaným Pozor na internet- zaměřit se na texty, které mají znaky teorie

PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE DOSAVADNÍ STAV POZNÁNÍ metoda studia pramenů Jak číst odborný text Jak číst aktivně a efektivně (DL str.22-32, 37-39) Jak vést o přečteném dokumentaci (DL str.32-36) Jak se rychle orientovat v odborné literatuře Abstrakt (resumé) Anotace (DL str. 41-44)

PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE DOSAVADNÍ STAV POZNÁNÍ v praxi Provést úvodní pohovory s vedoucími pracovníky podniku Studium základních materiálů z praxe Co je o řešení problému k dispozici v praxi? Jak byl dosud problém řešen?

PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE UPŘESNĚNÍ FORMULACE CÍLE Přispět k řešení ekonomického problému praxe Posoudit řešitelnost původního problému v rámci diplomové práce Přesvědčit se, že cíl BP obsahuje ekonomické kriterium Uvést do souladu teoretické koncepty s řešeným problémem Provést výběr teorie umožňující posuzovat a vysvětlovat řešený problém z ekonomického hlediska

PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE VOLBA METODY I Metoda řešení je podřízena cíli zkoumání, charakteru objektu - podniku a teoriím, zvoleným k vysvětlení procesů, v nichž problém vznikl. Metodu je proto třeba volit tak, aby obsahovala Vstupní analýzu předmětu výzkumného zájmu (Popis objektu, procesů, podmínek a omezení a hodnocení výchozího stavu – vše z hlediska zvolené teorie) Analýzu zaměřenou na stanovení příčin problému (opět z hlediska zvolené teorie) Syntézu – návrh doporučení se záměrem odstranit problém a zlepšit činnost objektu-podniku, ve smyslu stanoveného kriteria

PROJEKT BAKALÁŘSKÉ PRÁCE VOLBA METODY II Když je k dispozici teorie, která obsahuje analytický aparát, který je přímo použitelný pro uvedené procesy, potom: V projektu uvedeme použití hotového analytického aparátu Pro syntézu nemáme nikdy žádný koncept – optimální situace nastane, když naše doporučení nevybočí z podmínek platnosti zvolené teorie. Když není k dispozici teorie, která obsahuje dostatečně rozpracovaný analytický aparát,potom: Pro vstupní analýzu použijeme popisné prostředky vhodné teorie z oblasti podnikového hospodářství Pro analýzu příčin použijeme empirický výzkum

PROJEKT EMPIRICKÉHO ŠETŘENÍ Empirické šetření (výzkum) je analytická metoda, která obsahuje: (DL str. 59-61) Přípravnou fázi – stanovení cíle, hypotéz, objektu a technik šetření Terénní fázi – provedení sběru dat Interpretační fázi – vyhodnocení poznatků potvrzením nebo vyvrácením hypotéz a doporučení

PROJEKT EMPIRICKÉHO ŠETŘENÍ Přípravná fáze Cíl empirického šetření vychází ze specifikace problémů, které chceme řešit a obsahuje zpravidla stav, kterého máme řešením dosáhnout (zpravidla se odvozuje z hlavního cíle BP) Hypotéza – je tvrzení o pravděpodobných příčinách problémů, překážkách, které brání dosažení cíle, nebo o podmínkách dosažení optimálního výsledku řešení – splnění cíle

PROJEKT EMPIRICKÉHO ŠETŘENÍ Přípravná fáze Techniky šetření jsou způsoby získání a záznamu dat z terénu (studium podkladů, strukturované dotazování, řízený rozhovor) Výzkumné nástroje jsou prostředky výzkumných technik (dotazníky, osnovy rozhovorů, záznamové archy) Operacionalizace hypotéz je převedení výzkumných otázek do konkrétně měřitelných znaků - otázek které pokládáme respondentům šetření v terénu

REALIZACE EMPIRICKÉHO ŠETŘENÍ Terénní fáze a interpretace V terénní fázi jsou uplatněny techniky sběru dat tím, že tazatel(é) zaznamenávají odpovědi respondentů. V interpretaci se vracíme opačným postupem přes operacionalizaci k hypotézám a dílčí odpovědi integrujeme do celkové odpovědi potvrzující nebo vyvracející tvrzení hypotézy. Následuje zamyšlení výzkumníka nad příčinami výsledku a návrhy a doporučení k odstarnění problémů a zlepšení činnosti objektu - podniku

REALIZACE PROJEKTU Obsahová struktura BP Teoretická část – obsahuje teoretické koncepty využité v praktické části BP Praktická část – obsahuje obě analytické části, založené na zvolených teoretických konceptech, výsledky a syntézu Časový harmonogram Pozor na možná překvapení při spolupráci s vybraným podnikem Pozor na možné a někdy nutné změny zaměření práce během řešení Proto je nezbytné počítat s časovými rezervami ! Stanovit kontrolní body, konzultace s ved.BP

MAKETA TEXTU PROJEKT UMOŽŇUJE ZAHÁJIT PRÁCE.VZNIKÁ HESLOVITÁ VARIANTA PLÁNOVANÉHO TEXTU DL str.( 126-128) V souvislosti s tím je prospěšné si prostudovat: CO JE TO ODBORNÝ STYL (DL str.56-59) CO JSOU HLAVNÍ ZÁSADY PUBLIKAČNÍ ETIKY (DL str.85-90) Co jsou všeobecně známá fakta a co je původní myšlenka V ČEM SPOČÍVÁ „ŘEMESLO“ PSANÍ ODBORNÉHO TEXTU (DL str. 90-107) V čem spočívá přesnost citace Co patří a nepatří do seznamu literatury Jak se správně vede poznámkový a odkazový aparát

PRACOVNÍ TEXT ZAČÍNÁME PSÁT OD KAPITOLY – TEZE, O KTERÉ SE NÁM NEJLÉPE PÍŠE ROZMYSLÍME SI, VE KTERÉ MLUVNICKÉ OSOBĚ BUDEME PSÁT První osoba jedn.č., první osoba množ. č. nebo neosobně PROVEDEME REVIZI TEXTU Postup a způsob výkladu přizpůsobíme úrovni čtenáře, pro kterého je text určen Logiku svých úvah musíme otočit tak, aby problém i jeho řešení byly podány co nejjednodušeji Užitečné je text vytisknout a dát jej někomu přečíst Vyslechnout připomínky a po opadnutí emocí je uvážit – snažit se pochopit proč jsou vaše myšlenky špatně pochopeny

EDITACE TEXTU VE SPOLEČENSKÝCH VĚDÁCH SE PŘEDPOKLÁDÁ, ŽE ODBORNÝ TEXT BUDE Na vysoké jazykové úrovni – pozor na pravopisné chyby, hovorové nebo slangové výrazy Nespoléhejte na opravy automaticky prováděné textovými editory počítače FORMÁLNÍ ÚPRAVY PRÁCE (PL str. 273-285) Strukturace textu – odstavce, víceúrovňové členění Odkazový aparát – odkazy pouze k textu na příslušné straně Nezasahovat již do editovaného textu po obsahové stránce

ABSTRAKT - ANOTACE ABSTRAKT Stručná informace o cílech- problémech a závěrech práce Obsahuje pouze nové přínosy autora, neopakovat známé věci Délka nepřesáhuje 10, výjimečně 15 řádků Abstrakty jsou většinou popisné, stručně a výstižně informují o všem, co je v práci pojednáno a v tomtéž pořadí. ANOTACE Stručná charakteristika díla – textu, s údaji o obsahu, zaměření, významu, autorovi, úpravě, určení apod. PRO BP JE POD ANOTACÍ MÍNĚN SPÍŠE ABSTRAKT PRÁCE