Znečistěný vzduch, půda a voda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
Advertisements

Autor: Andrea Bartoníková
Vliv dopravy na životní prostředí
Projekt „Environmentální výchova ve školních úlohách, experimentech a exkurzích“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.10/
Chemické zatížení krajiny
VY_32_INOVACE_ 04 - Znečišťování vod
Znečištění ovzduší Znečištění ovzduší může být chemický, fyzikální nebo biologický činitel, jenž mění přírodní vlastnosti zemské atmosféry. Atmosféra.
MUDr. Eva Rychlíková Zdravotní ústav se sídlem v Kolíně Prostředí kolem nás.
Narušování souvislostí v biosféře  S vývojem společnosti souvisí rozvoj energetiky, průmyslu a dopravy,  chemizace a mechanizace zemědělství i lesního.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Skládky Obsah: • Co to je skládka • Černé skládky • Legální skládky
Marek Chromec Lukáš Matoušek
Kyselý déšť.
Znečištění ovzduší Hynek Moliš 2.L.
V.O.D.A.
Kvalita ovzduší a pitné vody Ostravska Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
Znečišťování ovzduší Karel Severa.
Ekologické problémy Společenské problémy
Ekologické problémy Společenské problémy
Znečišťování ovzduší výfukovými plyny
Kontaminace (znečištění) vody
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
SMOG SŠZePř Rožnov p. R PaedDr.Lenka Těžká Modernizace výuky odborných předmětů CZ.1.07/1.1.08/
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
VLIV ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ NA ŽIVOT ČLOVĚKA
Populační problém Vypracovali:Adam Páv,Marek Nedvídek.
INVERZE . Inverze teploty vzduchu neboli teplotní inverze je meteorologický jev, kdy teplota vzduchu v některé vrstvě dolní atmosféry s výškou neklesá,
Znečišťování ovzduší VY_32_INOVACE_ 03 - Znečišťování ovzduší.
Složky krajiny a životní prostředí
PEDOSFÉRA.
VODA.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Sociální politika 06 CHUDOBA.
Registrační číslo projektu:
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS
Živá příroda.
Základní skupiny organismů
Znečištění ovzduší Ročárková, Pachmanová.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
Globální, regionální a místní problémy životního prostředí
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky SVĚTOVÝ.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Atmosféra Filip Bordovský.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Životní prostředí. Rešovské vodopády Životní prostředí Zhoršující se stav životního prostředí přímo souvisí s globálními problémy dnešního světa. Řada.
Hydrosféra základní složka života
Živelné pohromy Marie Konrádová, 5.A..
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Ludmila Rejlová,Kamila Šrédlová.  Okyselování prostředí  Snižování pH (voda,půda)  Více H + iontů  Příčiny: emise  Acidifikující látky: SO 2, NO.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
K RAJINNÁ SFÉRA. obsah krajina krajinná sféra příroda přírodní krajinná sféra litosféra pedosféra hydrosféra atmosféra biosféra kontrolní otázky.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Znečištění vzduchu dopravou
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA Jasmína Dolejší,
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Vzduch Vzduch.
Žáci se seznamují s rozdělením přírodnin na živé, neživé a na výrobky.
Globální problémy lidstva globální problémy týkají se celého lidstva ohrožují samotnou existenci člověka.
Výchova ke zdraví VY_32_INOVACE_05_20_nekvalitní voda.
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Znečištění ovzduší Vypracoval: David Hampl
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Transkript prezentace:

Znečistěný vzduch, půda a voda

Znečištěná voda Znečištěná voda je jeden z největších problémů současného světa. Výrazně totiž omezuje přístup k určité části lidské populace k pitné vodě.

Znečištěný vzduch Znečištěný vzduch je celosvětovou příčinou řady úmrtí a např. dýchacích cest a výskytu rakoviny a srdečních onemocnění. Mezi největší zdroje nečistot v ovzduší stacionární zdroje ( teplárny , tepelné elektrárny i lokální topeniště v domech) mobilní zdroje ( především automobilová doprava, ale i železniční a lodní ).

Znečištěná půda nejen vzduch a voda, ale také půda může být znečištěná škodlivými látkami. Do půdy se škodlivé látky dostávají nejčastěji působením člověka nebo vzduchu a vody Někdy škodlivé látky v půdě zahubí rychle všechno živé. Rostliny hromadí jedovaté látky ve svém těle a ty se pak dostávají do těl živočichů. Důsledky tohoto znečištění se projeví až za několik let.

zápis Znečištěná voda je jeden z největšího problému světa. Část lidské populace nemá pitnou vodu. Znečistěný vzduch je jednou z příčin úmrtí např. výskytu rakoviny. Někdy škodlivé látky v půdě zahubí vše živé. Důsledky znečistění se projeví až za několik let.