Jak (ne)zprotivit fyziku (ne)nadaným studentům

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FYZIKA NA NAŠÍ ŠKOLE ANEB FYZIKA POD LUPOU
Advertisements

Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání
Zpracoval : Ing. Petr Fojtík Datum:
Martin Weiter, Petr Zdílna, Karolína Černá, Miroslava Krčmová
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Problémy fyzikálního vzděláváníJ.Burešová HST Problémy fyzikálního vzdělávání HST at CERN Ženeva 2.− Jana Burešová.
NÁZEV DIPLOMOVÉ NEBO BAKAlÁŘSKÉ PRÁCE
CW – 13 LOGISTIKA Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně © Ing. Václav Rada, CSc. Leden 2012 ÚVOD – do P i CV.
Celoživotní vzdělávání a projektová metoda vyuČování
Jak získat nadané žáky pro nové technologie Dora Kroisová 1.
E-learning na vysokých školách ? Jaroslava Mikulecká Petra Poulová Fakulta informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové.
„Dobrý začátek vede k dobrému konci.“ Walther.  Motivovat  Rozšířit vědomosti  Zapojit do projektů.
Studijní opory pro distanční vzdělávání z hlediska pedagoga Jitka Komárková Ústav systémového inženýrství a informatiky Fakulta ekonomicko-správní Univerzita.
PROBLEMATIKA PÁDŮ NA LŮŽKOVÉM ODDĚLENÍ Z POHLEDU VŠEOBECNÉ SESTRY
PŘEDSTAVENÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY VYUŽÍVAJÍCÍ ICT PRO ŽÁKY Vypracovala: Ilona Plocková.
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
Zdarma pro Vás aneb nabídka MFF UK, ČEZu a Eduforu školám
NÁVRH INOVACE PŘEDMĚTU ELEKTRONICKÝ OBCHOD Prof. Ing. Jiří Dvořák, DrSc. VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, Ústav informatiky t: ,
Aktivizující prvky při výuce F na ZŠ
Brno, Projekt Q – Ram Popis studijního předmětu B. Tremlová, V. Celer, J. Doubek.
E-learningový kurz ÚK PdF bilance ročních zkušeností.
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
Spolupráce střední školy se sociálními partnery Ing. Jiří DLAPAL.
Institut celoživotního vzdělávání Vysoké učení technické v Brně PREZENTACE - doslova „zpřítomnění“
v rámci projektu Mentoring a Magistrát Ing. Zbyněk Nejezchleba
Úvod do managementu 1. seminář
Denní tisk ve fyzice Dotek každodennosti ve vyučovací hodině.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Anglické standardy při psaní projektu Osnova kurzu
1 Mechanika s Inventorem 10. Shrnutí Petr SCHILLING, autor přednášky Ing. Kateřina VLČKOVÁ, obsahová korekce Tomáš MATOVIČ, publikace FEM výpočty Optimalizace.
Semestrální práce Téma: Výběr problematiky z oblasti managementu (volné dle zájmu) Práce bude obsahovat - teoretické základy (tak jak je oblast problematiky.
Deinstitucionalizace... Deinstitucionalizace pobytových sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením Závěrečná konference k individuálnímu projektu.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Úvod Co je to fyzika? Čím se tato věda zabývá?.
Limita a spojitost v učivu na střední škole Vedoucí práce: RNDr. Jitka Laitochová, CSc.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_MATEMATIKA1_ 19 Tematická.
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
1 „Studenti“ Jiří Dolejší, ÚČJF MFF UK Úkoly: popularizovat a organizovat exkurze studentů a učitelů Některé body popularizační činnosti JD se překrývají.
Popularizační a vzdělávací aktivity pro studenty a učitele středních a základních škol Oddělení obecné fyziky a didaktiky, Ústav fyzikální elektroniky.
Výukový software - přehled, komparace Jiří Tesař.
Západočeská univerzita v Plzni
Fyzikální klub při SPŠE Pardubice, Karla IV. 13. Motto,,Cesta k Fyzice není sice královská, ale za to Vás na ní nepřejede každý debil.“
TROJFÁZOVÉ OBVODY V USTÁLENÉM NEHARMONICKÉM STAVU
CW – 05 TEORIE ROZHODOVACÍCH PROCESŮ Ústav technologie, mechanizace a řízení staveb Fakulta stavební VUT v Brně Ing. Václav Rada, CSc. Leden 2009.
Výuka jaderné chemie a chemie f-prvků na středních školách Ing. Petr Distler 4. října 2013, Tábor, Veletrh nápadů učitelů chemie Přírodovědecká fakulta,
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
Vyučovací metody Školní pedagogika 2013.
Setkání zástupců škol a podniků působících v oblasti chemického průmyslu Praha
10. krajské setkání metodiků Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/
Nanotechnologie v praxi
Vzdělávání osob se zdravotním postižením na ZČU v Plzni - Ing. Petr Šika.
Trendy ve fyzikálním vzdělávání na základních školách a na gymnáziu Josef Janás Katedra fyziky PdF MU [ Současné trendy našeho základního a středního školství.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 1 Fyzikální vzdělávání
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Nelineární řešení průhybu konzoly II Petr Frantík Ústav stavební mechaniky Ústav automatizace inženýrských úloh a informatiky Fakulta stavební, Vysoké.
Vzdělávací portál eKabinet.cz a digitální obsah pro střední školy Ing. Richard Valenta
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Poznáváme hodiny.
GJVJ Nižší gymnázium Prima - kvarta Hodinová dotace 2 hodiny týdně Seznámení s fyzikou, její uplatnění a význam Úvod do měření veličin, zpracování.
… 32 Základní informace ÚSTAV KONSTRUOVÁNÍ - ÚK tel.: fax:
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Institut Celoživotního Vzdělávání
Fakulta jaderná a fyzikálně inženýrská ČVUT Nabízíme nové studijní zaměření Fyzika a technika termojaderné fúze Nové studijní zaměření, které FJFI ČVUT.
Vývoj didaktiky chemie
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Rezonanční jevy v elektrických systémech
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
STANOVISKO SKAV, o. s. K PROFESNÍMU STANDARDU KVALITY UČITELE
Spotřebitelské vzdělávání dětí a mládeže Poznatky z praxe
Transkript prezentace:

Jak (ne)zprotivit fyziku (ne)nadaným studentům Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání CZ.1.07/2.3.00/45.0035 Jak (ne)zprotivit fyziku (ne)nadaným studentům Petr Dvořák petr.dvorak@ceitec.vutbr.cz Ústav fyzikálního inženýrství, FSI VUT v Brně Středoevropský technologický institut CEITEC

Obsah Úvod do problematiky Vědec/fyzik/učitel Mimoškolní aktivity Školní projekty Školní výuka Demonstrativní experimenty Diskuze a závěr

Úvod do problematiky Teorie Experiment HÖFER G. A kol.: Výuka fyziky v širších souvislostech, Fakulta pedagogická Západočeská univerzita v Plzni, Plzeň, 2005.

Úvod do problematiky Počet vyučovaných hodin učitelů na sekundární úrovni (2001) Platy učitelů na sekundární úrovni (2001)

Proč je dobré býti „vědcem“

Proč je dobré býti „fyzikem“

Proč je dobré býti „učitelem“

Proč není dobré býti „vědcem/fyzikem/učitelem“

Proč jsem se stal „vědcem/fyzikem/učitelem“ Kuchař  Kniha „My a hvězdy“ Jiří Rada SPŠ Jihlava, obor strojírenství Jihlavská astronomická společnost Fyzikální korespondenční soutěž Mat-Fyz UK FyzIng VUT

Jihlavská astronomická společnost JAS

Fyzikální korespondenční soutěž FYKOS

NaturTech

Generace Y

HRW Fyzika

SOČky, Bakalářky, diplomky, IMPI, AMiSPEC

„Moje“ učení Praktické cvičení Teoretické cvičení Přednášky Speciální praktika SEM, AFM, STM, rentgenová difrakce, difrakce elektronu, magnetická susceptibilita, I/V křivky Praktika nelineární prvky, RLC obvody, radiace, nabíjení kondenzátoru, Fourierova transformace, konvoluce Teoretické cvičení Mechanika, elektromagnetismus Přednášky

Průběh „mojí“ hodiny Motivace Seznámení s problémem Experiment  Popis problému a argumentace Teoretický popis Diskuze výsledků a reálná kontrola Aplikace a vysvětlení

Motivace Kde se to používá K čemu je to dobré Ke každému tématu znát příklad aplikace !moderní! Zohlednit posluchače a jejich odbornost

Experiment Popis pomůcek (možnost sehnání ) Popis procesu experimentu Popis fyzikálních jevu Opakovaní a závislosti Pozor na „černé krabičky“

Vysvětlení Seriózní argumentace a opodstatnění/zdůvodnění Správné značení a symbolika Odbočky Vtipy Rekapitulace Diskuze a závěry

Demonstrační experimenty

Demonstrační experimenty

Badatelsky orientovaná výuka ve školním a neformálním vzdělávání CZ. 1 Děkuji za pozornost petr.dvorak@ceitec.vutbr.cz