C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Obsah prezentace Cíl kurzu Cíl kurzu Cílové skupiny Cílové skupiny Struktura učebního plánu kurzu Struktura učebního plánu kurzu Výstupy –výsledky Výstupy –výsledky Formy studia Formy studia Literatura Literatura
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Cíl kurzu Seznámit účastníky se současnou analýzou vývoje VaV Seznámit účastníky se současnou analýzou vývoje VaV Pochopit metodiku hodnocení kvality výsledků VaV v ČR a její výhled do budoucna Pochopit metodiku hodnocení kvality výsledků VaV v ČR a její výhled do budoucna Seznámit se s dosavadními výsledky hodnocení efektivnosti institucí, programů a projektů Seznámit se s dosavadními výsledky hodnocení efektivnosti institucí, programů a projektů Porovnat způsob hodnocení kvality výsledků na univerzitách resp. fakultách v MSK (OU, SU, VŠB-TUO) Porovnat způsob hodnocení kvality výsledků na univerzitách resp. fakultách v MSK (OU, SU, VŠB-TUO) SWOT analýzy hodnocení kvality VaV pro instituce v MSK SWOT analýzy hodnocení kvality VaV pro instituce v MSK
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Cílové skupiny Manažeři (prorektoři, proděkani VaV) Manažeři (prorektoři, proděkani VaV) Vedoucí kateder, vědečtí tajemníci kateder Vedoucí kateder, vědečtí tajemníci kateder Řešitelé projektů VaV Řešitelé projektů VaV Poskytovatelé podporující činnost VaV Poskytovatelé podporující činnost VaV Pracovníci oddělení VaV Pracovníci oddělení VaV Studenti Ph.D. Studenti Ph.D. Pracovníci VaV z praxe- zaměstnanci institucí Pracovníci VaV z praxe- zaměstnanci institucí
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Struktura učebního plánu kurzu Základní ukazatele VaV. Základní ukazatele VaV. Analýza vývoje VaV v ČR a jejich srovnání se zahraničím. Analýza vývoje VaV v ČR a jejich srovnání se zahraničím. Metodika „Hodnocení výzkumu a vývoje a jeho výsledků“ a její následná aktualizace pro rok 2005 v ČR a výhled pro rok Metodika „Hodnocení výzkumu a vývoje a jeho výsledků“ a její následná aktualizace pro rok 2005 v ČR a výhled pro rok Etapy hodnoceníEtapy hodnocení Hodnocení efektivnosti výsledků VaV r. 2004, r – pro instituce, programy VaV a projekty VaV i výzkumné záměry a další aktivity VaV.Hodnocení efektivnosti výsledků VaV r. 2004, r – pro instituce, programy VaV a projekty VaV i výzkumné záměry a další aktivity VaV. Hodnocení kvality výsledků VaV na OU, VŠB-TUO a SU a jejich fakultách – úroveň univerzita, fakulta, katedra. Hodnocení kvality výsledků VaV na OU, VŠB-TUO a SU a jejich fakultách – úroveň univerzita, fakulta, katedra. Aplikace SWOT analýzy při hodnocení výsledků kvality VaV pro své instituce v MSK Aplikace SWOT analýzy při hodnocení výsledků kvality VaV pro své instituce v MSK Závěrečná doporučení k implementaci metodiky hodnocení kvality výsledků VaV v MSK. Závěrečná doporučení k implementaci metodiky hodnocení kvality výsledků VaV v MSK. Certifikační test, dotazník zpětné vazby Certifikační test, dotazník zpětné vazby
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Výstupy –výsledky Mapa základních ukazatelů VaV Mapa základních ukazatelů VaV Mapa základních výsledků VaV Mapa základních výsledků VaV Výsledky hodnocení efektivnosti výsledků VaV ve své instituci dle platné metodiky v ČR Výsledky hodnocení efektivnosti výsledků VaV ve své instituci dle platné metodiky v ČR Systém vlastního hodnocení kvality výsledků VaV ve své instituci Systém vlastního hodnocení kvality výsledků VaV ve své instituci Porovnání systému hodnocení kvality VaV na univerzitách v MSK Porovnání systému hodnocení kvality VaV na univerzitách v MSK Evaluace získaných znalostí a dovedností a zhodnocení učebního plánu a výuky Evaluace získaných znalostí a dovedností a zhodnocení učebního plánu a výuky E-learningová podoba kurzu v Moodlu, průvodce studiem, výsledky korespondenčních úkolů. E-learningová podoba kurzu v Moodlu, průvodce studiem, výsledky korespondenčních úkolů.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Formy studia 1.tutoriál (úvodní)– průvodce studiem, LMS Moodle, výklad – analýza vývoje VaV, metodiky VaV – 90 minut. 1.tutoriál (úvodní)– průvodce studiem, LMS Moodle, výklad – analýza vývoje VaV, metodiky VaV – 90 minut. 1. korespondenční úkol, diskuse, konzultace - výsledky hodnocení efektivnosti výsledků VaV ve své instituci dle platné metodiky v ČR – 30 minut. 1. korespondenční úkol, diskuse, konzultace - výsledky hodnocení efektivnosti výsledků VaV ve své instituci dle platné metodiky v ČR – 30 minut. 2. korespondenční úkol, diskuse, konzultace - systém vlastního hodnocení kvality výsledků VaV ve své instituci a porovnání se závěry 1. korespondenčního úkolu – 60 minut. 2. korespondenční úkol, diskuse, konzultace - systém vlastního hodnocení kvality výsledků VaV ve své instituci a porovnání se závěry 1. korespondenčního úkolu – 60 minut. 2. tutoriál (motivační)– skupinové prezentace a diskuse, komparace a SWOT analýza, doporučení pro instituce v MSK – 60 minut. 2. tutoriál (motivační)– skupinové prezentace a diskuse, komparace a SWOT analýza, doporučení pro instituce v MSK – 60 minut. 3. tutoriál (závěrečný)– shrnutí výsledků hodnocení VaV v MSK, sertidikační test, vyhodnocení dotazníku pro získání zpětné vazby – 30 minut. 3. tutoriál (závěrečný)– shrnutí výsledků hodnocení VaV v MSK, sertidikační test, vyhodnocení dotazníku pro získání zpětné vazby – 30 minut.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Literatura Distanční opory Distanční opory Odkazy na hodnocení na univerzitách či fakultách v MSK Odkazy na hodnocení na univerzitách či fakultách v MSK Případové studie Případové studie Vlastní zdroje Vlastní zdroje