Problémy výuky tělesné výchovy na vysokých školách Zviditelnění problému Spolupráce komise RVŠ s Grémiem vedoucích TV pracovišť na VŠ a s Českou asociací akademického sportu (ČAUS) Provedení průzkumu podmínek pro výuku TV na VŠ Tři oblasti problémů
Zařazení předmětu tělesná výchova do studijních programů Je zapotřebí argumentace: –jasně vyjádřit náročnost předmětu ve vztahu k získání kreditu nebo zápočtu (pp, pv, vp, studijní povinnost) –vymezit specifickou kvalitu předmětu TV z hlediska přínosu – pro studenta, pro fakultu nebo VŠ, pro proces vzdělávání, pro společnost
Otázka tělesné zdatnosti studentů vysokých škol –tělesná výchova a sport jako kompenzace mentální zátěže –zdravotní benefity TV činnosti (zvýšení odolnosti) –branný aspekt (společenská potřeba branné zdatnosti v civilní obraně, přírodní katastrofy apod.)
Společenský význam tělesné výchovy a sportu – prostředí pro socializaci – oblast sportu pro všechny (pohybové aktivity, vysokoškolské amatérské ligy) – reprezentace školy ČAH (České akademické hry) a SPVŠ – státní reprezentace VŠ sportu ČAUS (Universiády) V roce 2010 proběhnou oslavy 100 let vysokoškolského sportu.
pokračování Spolupráce na vytvoření dotazníku pro průzkum podmínek a současného stavu TV na VŠ Výsledky budou předneseny na vědecké konferenci uspořádané ke 100. výročí vysokoškolského sportu na jaře 2010 a budou východiskem pro řešení problémů tělesné výchovy na vysokých školách