Speciálně pedagogická diagnostika logopedická

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Speciálně pedagogické centrum při MŠ a ZŠ Kyjov, Za Humny 3304,
Advertisements

Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Diagnostika SPU.
Systém péče o sluchově postižené, jejich výchova a vzdělávání
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
Diagnostika SPU u studentů vysokých škol
Speciální péče na naší škole
Výchova mládeže s více vadami
Speciální pedagogika (úvod do studia)
Diagnostika inteligence u jedinců s mentálním postižením
ZÁKLADY SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
Ochrana lesů a přírodního prostředí
Příčiny SPU.
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
DIAGNOSTIKA VE SPECIÁLNÍ PEDAGOGICE
Grafická příloha s výsledky
Magisterské studium navazující I. ročník navazujícího studia – učitelství zdravotnických předmětů pro střední školy.
INTEGRACE DĚTÍ S TĚLESNÝM A KOMBINOVANÝM POSTIŽENÍM
Logopedická třída MOTÝLCI
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
INTEGRACE DĚTÍ S LOGOPEDICKÝMI OBTÍŽEMI
PhDr. Veronika Girglová
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Pedagogická diagnostika
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
Studijní program /obor Speciální pedagogika na Pedagogické fakultě MU
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
Diagnostika a reedukace
Diagnostika a reedukace. Garantem diagnostiky jsou  Pedagogicko-psychologické poradny  Speciálně pedagogická centra.
Diagnostické metody ve speciální pedagogice - Diagnostika SPU v dospělosti Kristýna Balátová.
Narušený vývoj řeči strukturní a systémové narušení jedné či většího počtu oblastí vývoje řeči (osvojování mateřského jazyka) vzhledem k chronologickému.
SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA
Možnosti využití informačních a digitálních technologií pro diagnostiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová.
Vývojová dysfázie.
Pedagogika II. Lekce 8: Poruchy učení a chování
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky
Petr Kopečný Katedra speciální pedagogiky PdF MU Prešov,
Diagnostika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Základy speciální pedagogiky Logopedie 1
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
Základy speciální pedagogiky
Logopedie Speciální pedagogika zabývající se osobami s narušenou komunikační schopností.
Epidemiologie Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního města Prahy.
III. TYPOLOGIE PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY A) Diagnostika neformální – mikrodiagnostika - průběžné diagnostikování: vědomostí, dovedností, názory, představy,
SOMATOPEDIE PhDr. Petra Potměšilová, Ph.D.. UVEDENÍ DO PROBLEMATIKY zabývá se výchovou, vzděláváním a přípravou pro pracovní a společenské začlenění jedinců.
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_18.
Metody psychologie I.část – Pozorování Anotace: Prezentace je určena pro učitele SŠ. Má pomoci při výkladu učiva - METODY PSYCHOLOGIE. Výukový materiál.
Beakra  1. význam správné řeči  2. fyziologický a sociální základ výslovnosti  3. nesprávná a vadná výslovnost  4. příčiny a výskyt v populaci.
Navazující magisterské studijní programy platnost od roku 2017/2018
DMO dětská mozková obrna
Seminář ke speciální pedagogice 1
Vyšetření sluchu u nejmenších dětí
Metody psychologie.
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
Speciálně pedagogická diagnostika
Diagnostické metody.
Psychiatrické vyšetření
DMO (dětská mozková obrna)
Logopedie Zdravotnický obor, zabývající se fyziologií a patologií mezilidské komunikace (rozvoj různých forem komunikace, výzkum, diagnostika, terapie,
Speciálně pedagogická diagnostika
Úvod, organizace péče, legislativa, prevence
Základní pojmy speciální pedagogiky
Projekty na podporu handicapovaných uživatelů knihoven
SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA
Speciální andragogika 3 - Diagnostika SPU v dospělosti
Speciálně pedagogické metody
Narušená komunikační schopnost
Prenatální diagnostika
Transkript prezentace:

Speciálně pedagogická diagnostika logopedická

Specifická aktivita zacílená na identifikování: druhu příčin vzniku průběhu stupně zvláštností následků NKS

Cíle diagnostiky NKS: zjistit, zda se jedná o narušení a identifikovat narušení zjistit etiologii NKS stanovit, zda je postižení trvalé, přechodné stanovit prognózu

Cíle diagnostiky NKS: určit, zda je postižení vrozené nebo získané zjistit, zda NKS dominuje, nebo je symptomem zjistit, zda si jedinec NKS uvědomuje určit stupeň narušení (totální, parciální)

Metody logopedické diagnostiky: pozorování explorační metody diagnostické zkoušení testové metody kazuistické metody rozbor výsledků činnosti přístrojové a mechanické metody

Principy diagnostiky NKS: zásada komplexnosti vyšetření zásada objektivnosti posuzování je třeba brát v úvahu celou osobnost jedince princip časově ekonomické diagnostiky předcházení omylům unáhlené diagnostiky průběžnost diagnostiky zásada týmového přístupu

Model kompletního logopedického vyšetření dle Lechty: Navázání kontaktu Anamnéza Vyšetření sluchu (orientační vyšetření sluchu, vyšetření fonematického sluchu) Vyšetření porozumění řeči Vyšetření řečové produkce Vyšetření motoriky (celkové motoriky, jemné motoriky, motoriky řečových orgánů, mimiky) Vyšetření laterality Vyšetření sociálního prostředí