Biologie Milan Štajgr Vyu č ující: Mgr. Ludvík Kašpar Ro č ník: 2L (Technické lyceum) Školní rok: 2014/2015 Škola: VOŠ a SPŠE, Bo ž et ě chova 3, Olomouc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Evropa 2020 Integrované směry
Snižování emisí škodlivin u vznětových motorů
Jak se vám dýchá?.
NÁZEV: Udržitelné stavebnictví a průmysl Přednášející KAM Sika CZ Vedoucí PS 12 v Czech BCSD FOTO.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
EU 2020: Obnovitelné zdroje či jádro Petr Binhack
Trvale udržitelný rozvoj v dopravě
Kyselý déšť.
Čistá mobilita, elektromobilita Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru Strategie ELEKTROMOBILITA ve veřejné dopravě, Praha,
Kvalita ovzduší a pitné vody Ostravska Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Člověk a příroda 7.ročník červenec 2011 Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Nový zákon o ochraně ovzduší. Schválen Poslaneckou sněmovnou ČR dne 10. února 2012 Projednán Senátem ČR dne 15. března 2012 a vrácen Poslanecké sněmovně.
Vliv dopravy na životní prostředí
Snižování růstu koncentrací CO 2 v ovzduší. Co je to CO 2 ? Oxid uhličitý je bezbarvý plyn bez chuti a zápachu; při vyšších koncentracích může mít v ústech.
Automobily a výfukové plyny
Znečišťování ovzduší výfukovými plyny
Spánek Vypracoval: Dominik Bobek Obor: Technické lyceum Třída: 1L
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
AUTOR : PATRIK MAHNERT SŠ EDUCHEM A.S. OKRUŽNÍ 128 MEZIBOŘÍ
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Vzduch Předmět: BiologieTřída: 2L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2014/2015 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Lukáš Kříž.
Možnosti rozvoje alternativních paliv v dopravě v České republice Praha
CNG jako lék na znečištěný vzduch Karel Havel, člen dozorčí rady Svazu dopravy, předseda představenstva ČSAD Česká Lípa a.s. CNG jako lék na znečištěný.
Společná budoucnost Evropy a jejich měst Městská dimenze jako jedna z priorit kohezní politiky Oldřich Vlasák Poslanec Evropského parlamentu Předseda Svazu.
Opatření na snižování emisí skleníkových plynů a plnění environmentálních cílů státní energetické koncepce Doc. Ing. Miroslav Hájek, Ph.D. Ministerstvo.
Filip Zelenka. Základy dopravní politiky jsou obsaženy již v Římských smlouvách, které zavádějí společná pravidla mezinárodní dopravy, volný přístup k.
Znečištění ovzduší Ročárková, Pachmanová.
Vzduch ( environmentální příručka – 5.ročník )
MĚNÍCÍ SE KLIMA Vývoj klimatu v minulosti a dnes
Žilová, Stoklasová, Pavlíková 3.O
AEM – význam a vliv krajských energetických koncepcí.. ENVIROS s.r.o. Vladimíra Henelová a kol. ÚEK - územní interpretace Státní energetické koncepce.
Znečistěný vzduch, půda a voda
Úvod do problematiky Evropské unie. Historie Společenství průmyslová revoluce II. světová válka Schumanův plán Evropské společenství uhlí a oceli (ESUO)
Meteorologie a klimatologie na základní škole Mgr. Tomáš Miléř ČMeS, Praha
VLIV PRŮMYSLU NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
VIII. Jarní konference energetických manažerů Poděbrady, 10. Března 2004 Trendy v energetickém managementu v ČR a EU Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. ředitel.
1 Aktualizovaná SEK a prosazení zásad SEK do energetické legislativy ČR Česká energetika v kontextu energetiky Evropské unie Konference AEM – Poděbrady.
Přelidnění Vypracoval: Lubomír Knopp Třída: 2L Předmět: Biologie
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Vliv legislativních a koncepčních změn na pozici zemního plynu v PEZ ČR Ing. Josef Kastl generální sekretář, Česká plynárenská unie Praha - Žofín, 22.
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Vypracoval: Marek Trefil Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Centrální zásobování teplem Kulatý stůl Hospodářská komora ČR Ing. Pavel Bartoš viceprezident HK ČR , Praha.
Globální akční plán WHO pro zdraví pracovníků na období Pavel Urban Státní zdravotní ústav WHO spolupracující centrum pro pracovní lékařství.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_52_INOVACE_PR_05_„ČISTÝ.
Tepelné elektrárny Vypracoval: Jiří Herrgott Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum.
Evropská integrace Environmentální politika EU RNDr. Oldřich Hájek.
Shrnutí vlivů člověka na biosféru Podle ZELENKA, J. (2007): Ekologie a environmentalistika. Gaudeamus Hradec Králové, ISBN , 370 str.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Zkušenosti se sledováním uhlíkové stopy Airport Carbon Accreditation
Znečištění vzduchu dopravou
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Nový zákon o ochraně ovzduší
Vytápění Dálkové vytápění
Ekologická politika EU
Operační program životní prostředí
GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ.
EVROPSKÝ TÝDEN MOBILITY
Globální oteplování Vypracoval: Adam Čada
„Take a Breath! – Adaptation Actions to reduce adverse health impacts of air pollution“ „Nadechni se! – Aktivity směřující ke zmírnění zdravotních dopadů.
Fakta o klimatických změnách
Vývoj CNG v České republice
Oddělení politiky a strategií ŽP Podpora MŽP v oblasti čisté mobility SUMP – Olomouc Mgr. Jaroslav Kepka Oddělení politiky a strategií.
Znečištění ovzduší Vypracoval: David Hampl
ÚZEMNÍ PROGRAM SNIŽOVÁNÍ EMISÍ A IMISÍ ZNEČIŠŤUJÍCÍCH LÁTEK DO OVZDUŠÍ PRO SPRÁVNÍ ÚZEMÍ ZLÍN – ZLÍNSKÝ KRAJ ČHMÚ, pobočka Brno
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
Transkript prezentace:

Biologie Milan Štajgr Vyu č ující: Mgr. Ludvík Kašpar Ro č ník: 2L (Technické lyceum) Školní rok: 2014/2015 Škola: VOŠ a SPŠE, Bo ž et ě chova 3, Olomouc

Automobilová doprava a její negativní vlivy pro ovzduší na Zemi Nejzákeřnějšími automobilovými emisemi jsou mikroskopické, okem neviditelné prachové částice o velikosti pouhých desítek nanometrů (miliontin milimetru) produkované v motorech, hlavně dieselových. Tělo proti nim nemá žádné přirozené bariéry, pronikají do krve a způsobují řadu nemocí – v mnoha případech ne hned, ale třeba až po desítkách let nebo u dětí a vnuků. Jedním z vědců, kteří se jejich měřením zabývají, je Michal Vojtíšek z Centra udržitelné mobility Josefa Božka při Strojní fakultě pražského ČVUT. Je tu vyšší riziko onemocnění dýchacích cest, infarktů myokardu, různých onemocnění nervové soustavy, začíná se prokazovat souvislost s Alzheimerovou chorobou. Tím, že vdechujeme nanočástice, můžeme navíc způsobit problémy nejen sobě, ale i svým dětem a vnukům. Rakovinotvorné látky, které se na mikroskopické částice váží, totiž poškozují DNA, což se může projevit v dalších generacích. V Evropské unii mají částice na svědomí asi 400 tisíc předčasných úmrtí ročně, což je asi desetkrát více Evropanů, než každý rok zemře při dopravních nehodách.

Počátky vývoje alternativních paliv spadají do období 70. let minulého století, kdy v USA první normy omezující emise znečišťujících látek vozidel do ovzduší zvyšovaly tlak na kvalitu motorových paliv. Podobná aktivita vnikla i v Evropě počátkem 90. let minulého století. Vyvrcholením tlaku na tento vývoj pak je rok 2001, kdy Evropská komise vypracovala a schválila plán pro využití alternativních paliv v dopravě, tzv. Zelenou knihu, zastřešující systém opatření vedoucích k naplnění požadavku nahrazení 20 % paliv spotřebovaných v roce 2020 pro dopravu alternativními palivy. Zastoupení jednotlivých alternativních paliv v celkovém podílu pak bylo stanoveno podle následující tabulky. Podíl vodíku byl z původních 2 % zvýšen na celkových 5 % bezprostředně po roce Palivo Biopaliva%2678 Zemní plyn%2510 Vodík%25 Celkem%281423

Letecká doprava a její negativní vliv pro ovzduší na Zemi Letecká doprava je médii prezentovaná jako jeden z hlavních sektorů přispívajících ke globálnímu oteplování, statistická fakta hovoří jinak. I když je stále nedostatečně vědecky prozkoumán vliv letecké dopravy na tvorbu oblačnosti z kondenzačních stop tzv. contrials, je už poměrně dobře zmapován dopad letectví na klima způsobený leteckými emisemi. Hlavním problémem letecké dopravy dneška jsou emise. Letecké společnosti se snaží omezovat emise několika způsoby. Například nákupem nových modernějších strojů, jejichž motory jsou efektivnější nebo optimalizací jednotlivých fází letu. Aerolinky navíc spolupracují na vývoji leteckých komponent a optimalizaci procedur.

Omezování emisí Letiště Praha, a. s., následuje světové trendy a zapojuje se do mezinárodních aktivit s cílem omezit emise produkované vlastními zdroji. Mezi hlavní programy patří: Airport Carbon Accreditation Collaborative Decision Making Zavedení programu Airport Carbon Accreditation (ACA) je reakcí leteckého průmyslu na klimatické změny. Cílem je redukovat vlastní produkci skleníkových plynů, které vznikají především ze spotřeby energie a paliv, z dopravy směrem na a z letiště, z provozu letištních obslužných vozidel, z pojíždění letadel, z vytápění a chlazení budov. Letiště Praha, a. s., bylo díky své politice aktivního přístupu k řešení dopadů letecké dopravy na životní prostředí přijato do programu ACA v listopadu Na letišti Praha/Ruzyně probíhá také projekt implementace postupů přinášejících optimalizaci a harmonizaci v letecké dopravě nazvaný Airport - Collaborative Decision Making (A-CDM). Zlepšování časové koordinace odbavování letadel přispívá ke snižování emisí z leteckého provozu.

Zdroje vozidel-uniqueidgOkE4NvrWuMEMvw3uZDmFtjLdE1rjLKx9aeeJxl- NNY/?reltype=2 vozidel-uniqueidgOkE4NvrWuMEMvw3uZDmFtjLdE1rjLKx9aeeJxl- NNY/?reltype=2 ivotn%C3%AD_prost%C5%99ed%C3%AD ivotn%C3%AD_prost%C5%99ed%C3%AD dopravou-3.html dopravou-3.html of_ html of_ html petinovy-narust-zisku.html petinovy-narust-zisku.html