Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickými vlastnostmi látek. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit a popsat.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Elektrování těles. Vznik iontů.
PROCVIČOVÁNÍ spustíte klávesou F5
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Elektrický náboj Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Model atomu a elektrování těles
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ČÁSTICOVÉ SLOŽENÍ LÁTEK
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znájí a umí využívat Newtonovy zákony.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá Newtonovými zákony. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají a umí využívat Newtonovy zákony.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 6.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem pevná a volná.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá reostatem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak využít reostat ke změně proudu či.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ELEKTRICKÉ VLASTNOSTI LÁTEK
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v polovodičích. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají využití dalších.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem kladkostroj.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v plynech. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno vedení.
Elektrické vlastnosti látek
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá zvukem. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají zdroje zvuku, jeho šíření a rychlost, tón,
zpracovaný v rámci projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá vedením el. proudu v kapalinách. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají čím je způsobeno.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením rychlosti Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Elektrické vlastnosti látek
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá otáčivými účinky síly. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit pojem páka, rameno.
Výpisky z fyziky − 6. ročník
Anotace Prezentace, která se zabývá skládáním sil různého směru a rovnováhou sil. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí graficky.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Elektrování těles (Učebnice strana 47 – 48) K elektrování těles dochází při jejich vzájemném tření. Atom tělesa 1 Atom tělesa 2 Obě.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU –10-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením střídavého proudu Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí změřit střídavé veličiny.
Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickou prací a energií. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci znají, jak vypočítat elektrickou.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_33_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Složení atomu,
Model atomu. Elektrování těles. Vypracoval: Lukáš Karlík
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vysvětlení elektrování těles Číslo DUM: III/2/FY/2/2/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_36_ Elektrické vlastnosti látek Číslo projektu:
Výpisky z fyziky − 6. ročník
JAK LZE VYSVĚTLIT ELEKTROVÁNÍ TĚLES
JAK LZE VYSVĚTLIT ELEKTROVÁNÍ TĚLES
Elektrování těles při vzájemném dotyku
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vysvětlení elektrování těles Číslo DUM: III/2/FY/2/2/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Elektron, neutron a proton elektrické vlastnosti částic
Vlastnosti elektrického náboje
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Elektrické vlastnosti látek
Elektrické vlastnosti látek
Transkript prezentace:

Anotace Prezentace, která se zabývá elektrickými vlastnostmi látek. Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí vysvětlit a popsat jevy související s elektrickými vlastnostmi látek. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Fyzika, aniont, kationt.elektrický náboj, elektrické pole Druh učebního materiálu Procvičení Druh interaktivity Kombinace Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina let Celková velikost 11299,8kB/leden-2012 IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Elektrické vlastnosti látek – z jakých částí se skládá atom? Elektrické vlastnosti látek – souvisejí se stavbou atomů a vlastnostmi částic, z nichž je atom složen. Proton – kladný náboj Neutron – bez náboje Elektron – záporný náboj obal jádro Obr. 1 a,b,c

Čím se liší atomy různých chemických prvků? Liší se počtem protonů v atomovém jádře tzv. protonovým číslem. ( známe asi 109 různých atomů ) Obr. 2 a,b,c,d

Periodická soustava prvků: Obr. 3

Jaké údaje o prvku můžeme zjistit z tohoto zápisu? Počet protonů v jádře: 26 Počet neutronů v jádře: 30 Počet elektronů v obalu: 26 Fe 26 56

Při vzájemném tření dvou těles z různých látek se mohou tělesa zelektrovat. Okolo zelektrovaného tělesa je elektrické pole, které působí na zelektrovaná tělesa elektrickou silou ( závisí na vzdálenosti těles ), souhlasně nabitá se odpuzují, nesouhlasně nabitá se přitahují. Obr. 4 a,b,c

Jak vysvětlit elektrování těles? Při tření sáčku o papír přecházejí některé elektrony z papíru na sáček, tím vznikly v sáčku z několika neutrálních atomů záporné ionty. Sáček má záporný a papír kladný el. náboj – přitahování. Obr. 5 a,b

Vysvětli, jak vznikají ionty na modelu? Odtržením ( přijetím ) jednoho nebo několika elektronů z obalu atomu vznikne částice s kladným ( záporným ) el. nábojem – kladný ( záporný ) iont. Obr. 6 a,b

Jak, se nazývají částice, jejichž modely jsou na obrázcích, jaké mají náboje? Záporný iont - aniont Kladný iont - kationt Obr. 7 a,b

Které částice na obrázku na sebe působí větší elektrickou silou? Všechny částice mají stejně veliký náboj opačného znaménka V druhém případě, protože částice jsou blíže u sebe.

Doplň správně chybějící znaménka? Obr. 8 a,b,c,d

Jaký směr má síla, kterou na sebe působí částice na obrázku? Obr. 9 a,b

Zdroje: Text: KOLÁŘOVÁ, Růžena a Jiří BOHUNĚK.Fyzika pro 8.ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, c1999, 223s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN KOLÁŘOVÁ, Růžena. Fyzika pro 8. ročník základní školy: studijní část. 3. vyd. Praha: Prometheus, Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN Vlastní text z archivu autora Obrázky: Obr. 1 – 9 - autor Michal Gruber, leden 2012

Metodický pokyn: Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Jednotlivé obrázky a schémata je možné doplnit vhodnými pokusy. Žáci řeší zadané otázky a úlohy nejprve samostatně. Potom společně s pedagogem doplní a ověří správné odpovědi a tím procvičí dané téma.