AKADEMIE – situace a okruhy témat Roman Vašek
Kvalifikace profesionálních tanečníků v ČR (rok 2011)
Vysokoškolské katedry a ateliéry Zaměřené na taneční umění HAMU – Katedra tance (taneční pedagogika, taneční věda, choreografie) DIFA JAMU – Ateliér taneční pedagogiky (dobíhá, od roku 2013 nemá akreditaci) od roku 2013 je nástupcem Ateliér taneční a pohybové divadlo a výchova Mající souvislost s tanečním uměním HAMU – Katedra pantomimy DIFA JAMU – Ateliér klaunské scénické a filmové tvorby DIFA JAMU – Ateliér výchovné dramatiky Neslyšících
Přihlášení a přijatí na VŠ (za období )
Studenti na VŠ (za období )
Absolventi VŠ (za období )
Okruhy témat Taneční obor na vysokých školách Odpovídají počty přijímaných a absolvujících studentů skutečným potřebám praxe? Mají VŠ katedry a ateliéry dostatečné vědecké výstupy? Jak by dopadly ve vzájemném srovnání? Jak spolupracují? Jaké jsou koncepce vysokoškolských kateder a ateliérů? V jakém poměru je věnována pozornost vědě a tvorbě? Umožňují tyto katedry a ateliéry s dostatečnou kapacitou kombinovanou formu studia, aby se mu mohli věnovat i aktivní tanečníci?
Okruhy témat … a nejen tanec Jaké jsou možnosti vzdělávání v oborech příbuzných tanci (nový cirkus, mimické divadlo)? Jak si v této oblasti stojíme ve srovnání se zahraničím? Jaké kroky podniknout aby došlo k pozitivním změnám?
Okruhy témat – následné vzdělávání Jaké jsou možnosti pro rozšiřování tanečních kompetencí? Druhá kariéra – předpoklady a přání Uplatnitelné vzdělání z konzervatoře: taneční pedagogika 62 % tanečníků chce druhou kariéru realizovat v souvislosti s tancem Druhá kariéra – otázky Jak usnadnit nové pracovní uplatnění tanečníkovi, který ukončil kariéru? Jak mohou v tomto pomoci školy, divadla, soubory…? A má (a pokud ano jak) v tomto pomáhat stát?
„Jaká je vaše představa o pracovním uplatnění po skončení taneční kariéry?“ (tanečníci baletu)
„Jaká je vaše představa o pracovním uplatnění po skončení taneční kariéry?“ (současný tanec)
Okruhy témat Výuka tance jako živnost Má být živností volnou nebo vázanou? Do jaké míry vyžaduje odbornost? Jak případných změn dosáhnout? Jak vypadá taneční vzdělávání mimo standardní vzdělávací síť? Jaký má vliv na profesionální taneční umění? Jsou v této oblasti patrné nějaké trendy?
Děkuji za pozornost Kontakt: Zdroje informací: Taneční průzkumy 2007, 2011