3.12.2012 Téma: VAR  Pár obrázků  Studijní text  Zajímavosti z tématu  Tajenka  Slovo závěrem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

Změny skupenství látek - vypařování, var a kondenzace
Změny skupenství látek
Změny skupenství.
Vypařování.
Co už známe? tání tuhnutí var a vypařování.
Var Do kádinky s vodou umístíme teploměr. Vodu budeme zahřívat.
Změny skupenství látek
Var, sublimace a desublimace
Sublimace - desublimace
VYPAŘOVÁNÍ A VAR.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ Podmínky používání prezentace
VEDENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU V PLYNECH
Změny skupenství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
PROČ SE TĚLESA ZAHŘÍVAJÍ PŘI TŘENÍ
Aneta Říhová Lukáš Kahoun Marek Pertlík Adam Stibůrek
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Vypařování (Učebnice strana 82 – 83)
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_20 Tematická.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vypařování , var LC.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Určení měrných skupenských tepel vody.
Téma: JAK LZE ZMĚNIT ODPOR POLOVODIČŮ Pár obrázků Studijní text Zajímavosti z tématu Tajenka Slovo závěrem.
Vojtěch Škvor, Robert Kočí, Zuzana Podhorská, Lucie Syslová
Aleš Baťha Veronika Kohoutová Etela Kouklíková Monika Vančurová
Jirka Brabenec David Fousek Ondra Holoubek Kamil Chvátal
MĚRNÁ TEPELNÁ KAPACITA LÁTKY
Teplo Ing. Radek Pavela.
Aneta Brabencová Kristýna Nachtigalová Zuzana Aimová Jiří Dušek
Vypařování: Na rozdíl od tání a tuhnutí vypařování probíhá
Vypařování a kapalnění
Digitální učební materiál
Změny skupenství látek
Vypařování a kapalnění
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
Změny skupenství v přírodě shrnutí učiva o přeměnách skupenství
1.3 Jak zjišťujeme vlastnosti látek? Měření.
Výpočet tepla při vypařování
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK II.
 Téma:  VYPAŘOVÁNÍ  Pár obrázků  Studijní text  Zajímavosti z tématu  Tajenka  Slovo závěrem.
Sytá pára. Var.
Měrná tepelná kapacita
 Téma:  TEPLO  Pár obrázků  Studijní text  Zajímavosti z tématu  Tajenka  Slovo závěrem.
Voda je jedna z nejdůležitejších látek na Zemi. Převážná část 97% tvoří oceány a moře (slaná voda). jezera a řeky tvoří 3% (sladká voda), a 2% tvoří.
Změny skupenství Zpracovali: Radka Voříšková Petra Rýznarová
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_C2 – 16.
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Číslo: VY_32_INOVACE_22_16 Základní škola Jindřichův Hradec I, Štítného 121 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze.
Skupenské změny 2 © Petr Špína 2011 foto: Pavel Bohatý, Milan Vávrů VY_32_INOVACE_B
Vypařování a kapalnění
SKUPENSKÉ TEPLO TÁNÍ. = teplo, které přijme pevná látka při přechodu na kapalinu během tání. značka: L t jednotky: J; kJ vzorec: L t = m ∙ l t m = hmotnost.
Var – otázky a úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV:Var TÉMATICKÝ CELEK: Energie ČÍSLO PROJEKTU:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák pozná podstatu přeměny skupenství kapalného na plynné (vypařování.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_10 Název materiáluVypařování.
VY_32_INOVACE_05-47 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Skupenství látek - tání a tuhnutí.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Vypařování, sublimace Autor: Mgr. Alena Víchová
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Změny skupenství látek
Změny skupenství.
TÁNÍ A TUHNUTÍ. TÁNÍ A TUHNUTÍ ? Umíš odpovědět 1.Uveď příklady tání a tuhnutí. 2.Tají a tuhnou pevné látky stejně? 3.Na čem závisí tání látky?
Premeny skupenstva látok
Třída 3.A 18. hodina.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Transkript prezentace:

Téma: VAR  Pár obrázků  Studijní text  Zajímavosti z tématu  Tajenka  Slovo závěrem

1.20 VAR

Studuju, studuješ, studujem…

…je způsob vypařování, kdy se kapalina vypařuje nejen z povrchu (běžné) ale i uvnitř (bublinky). Var kapaliny nastane při teplotě varu. Tato teplota závisí na: druhu kapaliny, tlaku nad povrchem kapaliny. Var trvá do doby, kdy kapalina přijímá teplo postačující ke změně skupenství (kap -> plyn.)

Toto teplo nazýváme skupenské teplo varu kapaliny. Abychom mohli porovnávat látky, zavádíme pojem měrné skupenské teplo varu. Definice…teplo, které potřebuje 1kg kapaliny při teplotě varu a při normálním tlaku, aby se změnila v páru téže teploty.

Těkavé kapaliny se při téže teplotě vypařují mnohem rychleji (mají nižší teplotu varu). S těkavými hořlavými kapalinami nesmíme nikdy pracovat v blízkosti ohně! Zvýší-li se tlak nad povrchem kapaliny, zvýší se její teplota varu. (papiňák – rychleji měkne maso).

Snížíme-li tlak, pak bude mít kapalina nižší teplotu varu. (výroba krystalového cukru, sirupy, léky)

Tajenka

Něco z webu… YVEVASHORKOUVODOU/POPIS.HTM YVEVASHORKOUVODOU/POPIS.HTM y_v_papiru.htm y_v_papiru.htm skup_05.pdf skup_05.pdf vody.htm vody.htm

1) Atletická disciplína …… koulí. 2) Hromadění tekutiny v mezibuněčném prostoru – jinak. 3) Žonglovací pomůcka skládající se z cívky, která je točena a vyhazována pomocí provázku uvázaného mezi dvě hůlky 4) Hlavní město Kazachstánu.

1) Vrh 2) Otok 3) Diabolo 4) Astana