Odborná praxe v semestru I.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dobrovolnický program na Onkologické klinice FN Olomouc
Advertisements

Odborné praxe na ÚISK Informační schůzka. Program setkání  Základní informace o praxích  Termín praxe  Postup při výběru instituce  Průběh praxe a.
Akademický rok 2011/12 1. ročník – LS 1. cvičení
Komunitní terénní centrum Psychiatrické nemocnice Bohnice
PROBLEMATIKA PÁDŮ NA LŮŽKOVÉM ODDĚLENÍ Z POHLEDU VŠEOBECNÉ SESTRY
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Úvod do managementu 1. seminář
Kurz Všeobecný sanitář
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Odborná praxe 2 2. ročník prezenčního studia 2012/2013.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Rekvalifikační kurz ČLEN PRVNÍ POMOCI.
Vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků ve FN Ostrava
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Prosinec 2007 MUDr. Jana Valjentová a kolektiv Cesty domů
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
Úvod do managementu 1. seminář
Fakultní nemocnice Ostrava
Odborné praxe na ÚISK Informační schůzka. Program setkání  Základní informace o praxích na ÚISK v roce 2013  Důležité termíny  Postup při výběru vhodné.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Koncepce ošetřovatelství
Bakalářské studium 3. ročník – ošetřovatelství – prezenční 3. ročník – ošetřovatelství – prezenční 912Základy řízení 912Základy řízení 4. ročník – ošetřovatelství.
SYNERGICKÁ INTEGRACE VÝUKY NA LF UP Milan Kolář LF UP v Olomouci.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Praxe ve Věznici Karviná
Fakulta zdravotnických studií
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Metodický a supervizní seminář k praxi III. 4. září 2012.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
PEDIATRIE Mgr. Petra Sedlářová.
Úvod do klinické medicíny I.
Případová studie Seminář 2014.
● Kulatý stůl ke vzdělávání nelékařských zdravotnických povolání Střední a vyšší odborné vzdělávání nelékařských povolání MZ ČR 8. prosince 2014.
Struktura bakalářské práce
Modely obecně. Co je model? Použití v každodenním životě Něco, co není skutečné, ale má ke skutečnosti velice blízko Např. umělohmotné modely letadel.
Gerontopsychologie v praxi Mgr. Kateřina Bartošová Mgr. Markéta Kukaňová.
Struktura bakalářské práce Seminář2013. Bakalářská práce jako - dokumentovaný výsledek studia oboru na VŠ součást SZZK (její obhajoba)
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1.LF UK Mgr. Pavla Kordulová
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
ŠANCE LOVOSICE Prezentace služeb. ŠANCE LOVOSICE je nestátní neziskovou organizací, která se věnuje provozem sociálních služeb a služeb souvisejících,
Závěrečné shrnutí projektu „ Podpora a rozvoj poskytovatelů sociálních služeb v Hodoníně formou vzdělávání jejich zaměstnanců“
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
Odborná ošetřovatelská praxe /2016 Mgr. Alena Pelcová Ústav zdravotnických studií Technická univerzita v Liberci
Domov Sue Ryder, o.p.s. „Šance pro důstojné stáří“ Mgr. Michaela Hronová, Domov Sue Ryder, o.p.s. Michelská 1/7, Praha 4 Tel:
Česká sestra Bc. Tomáš Válek, DiS. Profesní a odborová unie zdravotnických pracovníků, z.s.
Přijímací řízení ve školním roce 2016/2017
Jiří Kabát Domácí péče 2017.
Praxe KS VOŠ JABOK + ETF UK
Táňa Křížová Krajský úřad Kraje Vysočina
Spolupráce zdravotníků a sociálních pracovníků; možnosti následné péče
Fakulta zdravotnických studií
Institut zdravotnických studií Ústav ošetřovatelství
Ústav zdravotnických věd
Aktivita č. 7 – Pracovní workshop v průběhu zavádění standardů kvality
BEZBARIÉROVÉ KNIHOVNY
Edukační standardy Beharková Natália.
Studijní program Ošetřovatelství
Problematické aspekty patient summary optikou právníka
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Novinky v předškolním vzdělávání
Podpora pedagogické praxe u předmětů odborné praxe studentů FZS TUL
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Snídaně s novináři, Účelná a bezpečná farmakoterapie v domovech pro seniory, výsledky tří let realizace projektu PhDr. Ivana Plechatá
3. Krizová pomoc Sociální rehabilitace
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Metodický a supervizní seminář k praxi III.
Budoucnost domácí péče
Fakulta zdravotnických studií
STÁŽ A JEJÍ PŘÍNOS.
Transkript prezentace:

Odborná praxe v semestru I. 1. Ročník Ak. rok 2013/14

Cíl získat a upevnit si praktické dovednosti v oblasti základní ošetřovatelské péče upevnit a rozšířit dovednosti získané během studia samostatné plánování ošetřovatelské péče propojovat teoretické vědomosti z  jednotlivých oborů v klinické praxe zdokonalovat své dovednosti v komunikaci s nemocnými i se členy zdravotnického týmu

Vstupní požadavky Student svědomitě plní požadavky k ukončení předmětů Ošetřovatelské postupy I. a Teorie ošetřovatelství I. Očkování proti Hepatitidě B

Odborné zaměření místo výkonu praxe Lůžková zařízení domov pro seniory oddělení následné péče oddělení dlouhodobé péče sociální péče léčebny dlouhodobě nemocných apod. …..

Hodinová dotace V průběhu 5-ti týdnů 200 hodin (minus 8 h úvod a reflexe) Max.48 hod týdně Denní, noční,víkendové služby Převažují denní služby v týdnu Max. 2 noční služby za sebou, max. 3 dvanáctihodinové denní služby za sebou Vánoční prázdniny 23.12. až 4.1.2013 Pod vedením mentorky ošetřovatelské praxe a metodickým vedením pedagoga Ústavu ošetřovatelství

Doporučení Student pracuje dle náplně praxe, která vychází z předmětu Ošetřovatelské postupy I. a Teorie ošetřovatelství I. Student zašle služby nejpozději 1.den praxe na renatavytejckova@seznam.cz a hlásí případné změny První den praxe student požádá mentorku o proškolení BOZP a potvrzení v logbooku Kontroly pedagogů z ÚO

Doporučení Student si vezme kontakt na mentorku/oddělení V případě nemožnosti nastoupit na službu, co nejdříve obeznámí mentorku a garanta předmětu na ÚO Student má nárok po čtyřech hodinách na 30min pauzu

Domov sociální péče Hagibor Mentorka: Vr.s. Jiřina Rychlá Studentka v rámci Erasmu

Léčebna Vršovice Mentorka: Tereza Kasíková

Domov Sue Ryder Mentorka Mgr. Jana Hrachová

Ústřední vojenská nemocnice v Praze Odd. sociální péče Mentorka: vrchní sestra Bc. Jana Zoufalá

Ústřední vojenská nemocnice v Praze Odd. následné péče Mentorka Bc. Hana Veverová Nikola Bandíková Nicola Bělohlávková Magdaléna Hlasová

Ústřední vojenská nemocnice v Praze Léčebna dlouhodobě nemocných Mentorka Monika Macíková Tereza Blechová Šárka Buršíková Viera Margeťáková

Ústřední vojenská nemocnice v Praze Kožní oddělení Mentorka Mgr. Karla Libertová – vrchní sestra

Jednotná uniforma Bílé kalhoty a modrá trička

Příprava na praxi Potvrzení o očkování proti Hep. B v indexu nebo logbooku Identifikační karta studenta Popř. karta vyžadovaná zařízením Dle požadavků hygienické vyhlášky 306/2012Sb. Zdravotnická obuv – s páskem přes patu Jednotná uniforma ročníku

Náplň Vyplývá z předmětu Ošetřovatelské postupy I. a Teorie ošetřovatelství I. Uvedeno v sylabech předmětu a logbooku Student nečiní nic nad rámec výuky!!!

Požadavky k zápočtu 100% účast – každá služba potvrzena zvlášť v logbooku Student zpracuje semestrální práci dle doporučené struktury a osobně odevzdá v tištěné podobě na hodině reflexe praxe dne 24.1. 8-10hod 1. skupina v uč. č. 917 10 – 12 2. skupina v uč. č. 917 Účast na reflexi je povinná V žádném bodě hodnocení nezíská výsledek neprospěl Plnění výkonů dle logbooku

Zadání Semestrální práce   Dlouhodobá péče o pacienta s deficitem soběstačnosti

Cíl práce: detailně popsat péči o pacienta s deficitem soběstačnosti v zařízení dlouhodobé péče správně identifikovat míru soběstačnosti pacienta navrhnout řešení vedoucí k udržení či zvýšení soběstačnosti pacienta popsat proces edukace při propuštění do domácího prostředí

Specifikace zadání úkolu: Student vybere jednoho pacienta s deficitem soběstačnosti v minimálně třech oblastech denních aktivit Vybere takového pacienta u kterého se předpokládá dlouhodobý několikatýdenní pobyt. Ve spolupráci s mentorkou a ústním souhlasem pacienta

student při první návštěvě zařízení stanoví míru soběstačnosti nemocného na základě zvoleného testu ( Barthel index, Katz Index, Rivermead ADL Scale apod.) odebere ošetřovatelskou anamnézu dle formuláře Ústavu ošetřovatelství 3. LF pro komplexní pohled na problematiku pacienta

student se zpětně seznámí s hodnocením soběstačnosti při přijetí pacienta do zařízení student sleduje a přehodnocuje vývoj soběstačnosti v průběhu pobytu v zařízení v pravidelných časových úsecích – min. 1x za týden

student pravidelně popisuje úroveň soběstačnosti v jednotlivých oblastech denních potřeb, detailně popíše nácvik soběstačnosti v jednotlivých oblastech a dílčí výsledky nácviku popsána bude činnost multidisciplinárního týmu ve vztahu k soběstačnosti, dále student sleduje spolupráci s rodinou

dále bude popsán stav při propuštění, návaznost péče na jiná zařízení, agenturu domácí péče, spolupráce s rodinou, edukace pacienta a rodiny při propuštění do domácího prostředí

cokoliv zajímavého vztahující se k práci může být zdokumentováno fotograficky po souhlasu sestry mentorky, která je zástupcem zařízení student nepořizuje fotografie na kterých by byl pacient identifikovatelný nepoužívá identifikační údaje jako je např. rodné číslo, jméno apod.!!!

součástí záznamu je reflexe zkušenosti, včetně zamyšlení se nad relevantními etickými, právními a odbornými aspekty péče o nesoběstačné pacienty. použité a studované zdroje budou uvedeny dle citační ISO normy, která je umístěna např. na stránkách 3. LF UK

Hodnocení práce 1. skupina Mgr. Vytejčková - všichni studenti z ÚVN 2. skupina Mgr. Bakusová – Léčebna Oblouková, Hagibor, Sue Ryder Učitel má týden na zhodnocení práce Při nedodržení doporučení pro zpracování bude práce navrácena k přepracování

Konzultace a udělení zápočtu Garant předmětu: Mgr. Renata Vytejčková Ústav ošetřovatelství 3. LF UK, místnost č. 415 renatavytejckova@seznam.cz Pouze v konzultačních hodinách

Osobní cíle studenta Vztahují se k souvislé praxi Individuální, konkrétní cíle pro osobní rozvoj budoucí sestry Každý 5 cílů Bude zhodnoceno při reflexi

Dotazy?