Filosofie náboženské výchovy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tři roky etické výchovy ve Veselí nad Moravou
Advertisements

Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
MENŠINY V ČR Okomentuj obrázky: O jaké skupiny lidí se jedná?
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Rodina.
Zuzana Svobodová Filosofie výchovy Zuzana Svobodová
Nitro a osobní historie člověka o kterého se staráme Doc. Ing. Aleš Opatrný, Th.D. KTF UK v Praze Sekce spirituální péče Společnosti lékařské etiky ČLS.
Kam EMIGROVAT? Jan Mitoraj. 1. Proč?  Politické důvody  Náboženské důvody  Ekonomické důvody  Svobodná vůle.
Cíle při výuce etiky/náboženství Zuzana Svobodová.
Žijeme ve společném světě Stav, vývoj, rizika a možnosti v soudobé „multikulturní“ společnosti a globálním světě.
Neurofysiologické principy a etika v doktorském studiu komise pro vědu RVŠ zpracoval Jaroslav Pokorný Galenos.
Statutárního města Liberec
REAKCE NA SEKTÁŘSTVÍ. MOŽNOSTI INTERVENCE organizace, studující vliv náboženských hnutí  Ústavu religionistiky  pardubická Katedra religionistiky a.
Téma: Světová náboženství
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Občanská výchova Ročník:
Krása Jen skrze Krásu si člověk hledá cestu ke Svobodě.
Filosofie křesťanského středověku
Chile Jan Lána.
Mgr. Kateřina Lojdová - nejčastější organizační forma výuky - učitel souběžně a přímo vyučuje větší skupinu žáků (třídu, skupinu,
Autodiagnostika učitele
Ústava ČR Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství Prezentace č. 10
Jak se peče chleba Lenka Hůnová. Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. 2.
Výchova jako proces zpracovala: Kateryna Foinetská.
HRAJEME SI NA CUKRÁŘKU. KDO JE CUKRÁŘKA? PROJEKT CZ.1.07/1.3.00/ JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie III. Alternativní zdroje 2/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
NAKRESLI ŠŇŮRU K ELEKTRICKÉMU SPOTŘEBIČI Elektřina pomáhá, ale pozor.
Jan Patočka moderní čs. filosofie „Kde se však mění svět a dějiny ? V 'nitru', lépe než v životě jednotlivce.“ Jan Patočka.
Jak vytvořit jednoduchou vránu. Pomůcky:  Tvrdý černý papír A4  Zbytek červeného papíru  Bílou pastelku, obyčejnou tužku  Nůžky  Lepidlo  Šablona.
S OUDOBÁ KŘESŤANSKÁ FILOSOFIE Mgr. Vladimír Velešík.
Kumuč – kutík - kulík.
O Koblížkovi JAZYK A ŘEČ.
ÚKOLY SKŘÍTKA TicháČKA – barvy na značkách II.
Rozházené kostky …srovnáš je?.
Pravidla ve školce – správné chování v MŠ
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
VELIKONOČNÍ POMLÁZKA NÁVOD.
Svoboda vyznání Teologická etika 2 VOŠ Jabok Mgr. Zdenko Š Širka, ThD.
Svět hudby Hudební nástroje.
Maminka vaří.
Dopravní prostředky.
GO XIV S. LEM LEM.
Na stavbě stroje.
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Veletrh zdraví
Co se přírodě nelíbí.
Švadlena HRAJEME SI NA Projekt CZ.1.07/1.3.00/ je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Logo pro veverky a kamarády
Jak se upravit do divadla
Poznáváme nástroje NA ZAHRADĚ.
FARMA DOMÁCÍ ZVÍŘATA.
Co nepatří do stáje VnímánÍ.
Svoboda vyznání Teologická etika 2 VOŠ Jabok Mgr. Zdenko Š Širka, ThD.
Bylinková zahrádka IV. – Počítání
Kolik svíček na dort vnímání.
Nina Geisselreiterová 4.A
Poznávací schopnosti - nářadí
Vztah k životnímu prostředí
Barevné kytičky Pro malé dětičky – 3 roky.
Orientace v řadě.
Pozornost, soustředění, paměť
Elektřina pomáhá, ale pozor!!!
Orientace v řadě pracujeme v kuchyni.
JITEX – Jak vznikne tričko?
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Roční období – znaky, svátky a tradice
Návštěva kolomazné pece
ZEMĚ, VODA, VZDUCH Příroda.
Transkript prezentace:

Filosofie náboženské výchovy Zuzana Svobodová

Autorita ve výchově. Autorita v náboženské výchově

Řád Pořádek, pořadí Významnost dle hodnoty, hodnocení Řád stvoření Řád světa „mimo řád světa“ Neřádné, za řádem

Autorita Lidská? Božská? Prameny Vliv výchovy Vliv společnosti Vliv „přírody“, při-rozenost autority

Tolerance Snášení „Vztah“ (?) k jinému Tolerantní – netolerantní Pasivita? Aktivita? Potřeba tolerance?

Respekt O-hled, ohlédnutí Vidět (vnímat) jiné(ho) Nevýhody? Výhody? Potřeba respektu?

Pohostinnost Nabídnout nezvanému Otevřenost téměř bez hranic Hranice pohostinnosti Možnosti pohostinnosti Potřeba pohostinnosti?

Výchova a náboženství Výchova jako péče o vzrůst, o rozkvět Výchova jako péče o plodnost Náboženství jako vztah k autoritě Náboženství jako vztah k Učiteli Možnosti náboženské výchovy?