Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský 17.-19. května 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Regionální dimenze sítě TEN-T
Dopravní sektorové strategie, 2. fáze
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Strategie dopravy MD ČR
Příprava Operačního programu Doprava února 2013 Fond soudržnosti Evropský fond pro regionální rozvoj Evropská unie Investice do vaší budoucnosti.
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Příprava nové dopravní politiky ČR
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
Integrovaný dopravní systém
Legislativní rámec ochrany zdraví obyvatel před hlukem MUDr. Michael Vít, Ph.D. hlavní hygienik ČR.
Metodika stanovení národních priorit orientovaného výzkumu Karel Klusáček
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Technologické platformy a dopravní výzkum
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
Koncepce environmentální bezpečnosti
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
XXII. Seminář energetiků
Aktualizace strategické vize Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Brno, 28. listopadu 2011.
Dopravní politika ČR pro léta
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Silnice nebo železnice
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Výzkumné projekty MŽP v oblasti odpadového hospodářství
Znalostní ekonomika Praha, 23. května 2006 Mgr. Tomáš Hruda Generální ředitel.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
MD, 7. listopadu Analytická část (2011)  Vyhodnocení plnění opatření a indikátorů stávající DP  Doprava jako podmínka konkurenceschopnosti ČR.
Konference „INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY“ Akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) v ČR do roku 2020 (s výhledem do roku 2050)
ZPŮSOBY FINANCOVÁNÍ A ZPOPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business.
Interaktivní personální portál
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
Operační program Životní prostředí. 2 OPŽP – druhý největší operační program  Finanční nástroj pro čerpání prostředků z fondů Evropské unie  V letech.
Informace o aktualizaci Politiky územního rozvoje ČR Ing. Filip Novosád, OÚP MMR 14. zasedání Pracovní skupiny pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Ing. František Pazdera náměstek ministra průmyslu a obchodu PROCES AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE Palác Žofín, Praha 1. listopadu 2011.
Akční plán Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj Materiál je připravován na základě usnesení vlády č. 851/2008, o Strategii vzdělávání pro udržitelný.
1 Aktuální otázky budoucnosti kohezní politiky EU Ing. arch. Daniela Grabmüllerová, MBA, Ph.D. ředitelka Odboru evropských záležitostí Ministerstvo pro.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Územní agenda Evropské unie Odbor rozvoje a strategie regionální politiky Ministerstvo pro místní rozvoj Staroměstské náměstí Praha 1.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Podpora kvality ve výzvách Analýza výsledků proběhlých výzev
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Aktuální otázky v oblasti kohezní politiky a rozvoje měst
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Výbory a pracovní skupiny
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Aktuality ve vyjednávání v Bruselu k SZP 2020+
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
„Program RE:START a Platforma Uhelné regiony“
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Aktuální informace z odboru strategického rozvoje Milan Filip 25. 5
Rozvoj dopravní infrastruktury z pohledu Hospodářské komory ČR
Transkript prezentace:

Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010

2 Dosavadní vývoj č. 882 z 13. července 2005  I. Schvaluje Dopravní politiku ČR pro léta  II. Ukládá  k 30. září v letech 2007, 2009 a 2011 vyhodnocení účinnosti Dopravní politiky  k 31. prosinci v letech 2007, 2009, 2011 aktualizaci Dopravní politiky č z 12. prosince 2007  I. bere na vědomí Vyhodnocení účinnosti Dopravní politiky České republiky pro léta 2005 – 2013 v roce 2007, č. 38 z 11. ledna 2010  I. schvaluje Vyhodnocení účinnosti Dopravní politiky České republiky pro léta 2005 – 2013 v roce 2009,  II. souhlasí s tím, aby Dopravní politika České republiky byla aktualizovaná podle vytipovaných oblastí a z analýzy vazeb na české a evropské strategické dokumenty

3 Hlavní oblasti změn – na základě Vyhodnocení 2009  Podpora investic do znalostí a inovací  Uvolnění dopravních trhů, a tím potenciálu podniků, zejména malých a středních  Větší přizpůsobivost trhů práce a kvalifikací  Snižování negativních dopadů dopravy do složek životního prostředí  Optimalizace infrastruktury  Mobilizace všech zdrojů financování, řešení dopadů hospodářské krize  Spravedlivé zpoplatnění jednotlivých druhů dopravy, realizace hybridní mýtní technologie (mikrovlnné + satelitní). Výkonové zpoplatnění rozšiřovat na další kategorie pozemních komunikací i vozidel  Podpora využití a zavádění moderních informačních, telematických a globálních navigačních družicových systémů (GNSS) v dopravě  Postupná internalizace externích nákladů a vyrovnávání regulačních podmínek pro působení jednotlivých dopravních odvětví

4 Hlavní oblasti změn – na základě vyhodnocení 2009  Podpora kombinované dopravy a výstavba veřejných logistických center  Příprava systému vysokorychlostních tratí  Novela zákona o provozu na pozemních komunikacích s cílem dále zvyšovat bezpečnost silničního provozu  Realizace další etapy restrukturalizace železnice  Na základě zpracovaných map hlukové zátěže (MZd) konkretizovat proces odstraňování starých ekologických zátěží na stávající infrastruktuře včetně zajištění financování  Snižování negativních dopadů suburbanizace na krajinu  Optimalizace veřejné hromadné dopravy  Podpora nemotorové dopravy

5 Postup zpracování Aktualizace Dopravní politiky ČR  Ustavena pracovní skupina  Cca 45 členů  Rozdělena do 5 pracovních skupin dle témat  Září 2010 – představení návrhu Aktualizace DP  jako výsledek práce pracovní skupiny  Připomínkový a schvalovací proces  Vnitroresortní a meziresortní připomínkové řízení  Předložení vládě do konce 2010

6 Politika Transevropských dopravních sítí  Revize politiky TEN-T pro období  EK v roce 2009 vydala diskusní dokument „Zelená kniha o politice TEN-T“  na základě diskusního procesu jmenováno 6 expertních skupin – příprava nové metodiky  metodika bude představena na Dnech TEN-T v Zaragoze začátkem června  schválení metodiky na podzimní Radě ministrů  následně vypracován návrh nové sítě TEN-T  základní síť  globální síť – napojení všech evropských regionů  Příprava revize Evropské dopravní politiky  předpokládá se v listopadu

7 Politika Transevropských dopravních sítí  Společný postup států Visegrádské skupiny  Pozice čtveřice států má větší váhu  Vypracováno společné stanovisko  Předáno místopředsedovi EK zodpovědnému za dopravu  Úpravy v mapách

8 Společné návrhy V4 Železniční síť

9 Společné návrhy V4 Síť vysokorychlostních železničních tratí

10 Společné návrhy V4 Silniční síť

11 Návazné strategické dokumenty Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury (GEPARDI) zpracován v roce 2006, vláda vzala na vědomí pokyn vlády na dopracování dokumentu Harmonogram výstavby dopravní infrastruktury (HVDI) zpracován v roce 2007, nejedná se o strategický dokument každý rok dochází k aktualizaci Sektorové strategie (SeStra) připraveny jako nezbytný dokument pro OPD Střednědobý plán rozvoje dopravní infrastruktury s dlouhodobým výhledem staví na dokumentu SeStra předpokládá se předložení vládě v průběhu roku 2011

12 Děkuji za pozornost Ing. Vít Sedmidubský