RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Motto Zvýšení kvality činností školy se promítne nejenom do spokojenosti studentů, učitelů či rodičů, ale i do vývoje celé naší společnosti Zvýšení kvality činností školy se promítne nejenom do spokojenosti studentů, učitelů či rodičů, ale i do vývoje celé naší společnosti. 11.4.2017
Přínosy aplikace modelu CAF systematická komplexní analýza, zaměřená na růst školy dialog srovnání s jinými školami cesta k Národní ceně České republiky za jakost 11.4.2017
Struktura a kritéria 11.4.2017
Struktura kritérií
Postup při zavádění a uplatňování CAF Rozhodnutí vedení školy Informační kampaň Proškolení dvou zaměstnanců Sestavení pracovního týmu Proškolení pracovního týmu externím konzultantem Realizace Sebehodnotící zpráva Využití zjištěných výsledků 11.4.2017
Hodnocení Škála 0-5 bodů Alternativní škála 0-100 bodů (2002) 11.4.2017
Hodnocení PLAN plánuj DO realizuj ACT reaguj CHECK zkontroluj 11-30 31-50 ACT reaguj CHECK zkontroluj 51-70 71-90 11.4.2017
Hodnocení PCDA 11.4.2017
kritérium - Vedení 1.1. Nasměrování organizace vypracováním jejího poslání, vize a hodnot 1.2. Vytvoření, zavedení a rozvíjení systému pro řízení organizace, výkonnosti a změn 1.3. Motivování a podpora pracovníků v organizaci a vedení příkladem 1.4. Řízení vztahu s politiky a jinými zainteresovanými stranami. 11.4.2017
kritérium - Strategie a plánování 2.1. Shromažďování informací o současných a budoucích potřebách zainteresovaných stran 2.2. Vypracování, přezkoumání a aktualizování strategie a plánování s ohledem na potřeby zainteresovaných stran a dostupné zdroje 2.3. Uplatňování strategie a plánování v rámci celé organizace. 2.4. Plánování, uplatňování a přezkoumávání modernizace a inovace 11.4.2017
kritérium - Pracovníci 3.1. Transparentní plánování, řízení a zlepšování lidských zdrojů s ohledem na strategii a plánování 3.2. Zjišťování, rozvíjení a využívání kompetencí zaměstnanců a slaďování cílů jednotlivců s cíli organizace 3.3. Zapojování zaměstnanců rozvíjením otevřeného dialogu a udělováním pravomocí. 11.4.2017
kritérium – Partnerství a zdroje 4.1. Rozvíjení a uplatňování klíčových partnerských vztahů 4.2. Rozvíjení a uplatňování partnerství se zákazníky 4.3. Řízení financí 4.4. Řízení informací a znalostí 4.5. Řízení technologií 4.6. Řízení prostředků a zařízení 11.4.2017
kritérium - Procesy 5.1. Soustavné identifikování, navrhování, řízení a zlepšování procesů 5.2. Rozvíjení a poskytování služeb a produktu orientovaných na zákazníka 5.3. Inovování procesů zapojením zákazníků 11.4.2017
kritérium – Zákazníci - výsledky 6.1. Výsledky měření spokojenosti zákazníků 6.2. Ukazatele měření orientovaných na zákazníka 11.4.2017
kritérium – Pracovníci - výsledky Výsledky měření spokojenosti pracovníků a motivace Ukazatele výsledků školy ve vztahu k pracovníkům 11.4.2017
kritérium – Společnost - výsledky 8.1. Výsledky společenských měření vnímaných zainteresovanými stranami 8.2. Ukazatele společenské výkonnosti stanovené organizací 11.4.2017
kritérium – Klíčové výsledky činností a výkonností 9.1. Externí výsledky: výstupy a výsledky ve srovnání s cíli 9.2. Interní výsledky 11.4.2017
Sebehodnocení týmem Shromažďování důkazů Připravit komentář Hodnocení je založeno na konsensu Definice silných stránek a příležitostí Akční plán zlepšování 11.4.2017
Struktura sebehodnotící zprávy Stručné přestavení školy Stručné představení CAF týmu Popis zvoleného postupu a způsobu sebehodnocení Formulář s bodovým a slovním hodnocením 11.4.2017
Akční plán zlepšování Předmět zlepšování definice předmětu zlepšování, včetně popisu očekávaných vlivů Definování vlastníka zlepšovací činnosti jmenování osoby odpovědné za zlepšení identifikované činnosti Cíl zlepšování popis cílů, které chce školy dosáhnout (forma měřitelných výsledků Postupy popis obsahu zlepšování formou různých pracovních úkolů a průběhu práce, včetně definování způsobu informování pracovníků školy a způsob začlenění do běžného pracovního dne Vyhodnocení průběhu a výsledku 11.4.2017
Plnění akčního plánu Zásadní krok v procesu implementace modelu CAF Neustálý rozvoj plánu zlepšování Druhé kolo sebehodnocení Vlastní tým Externí odborník 11.4.2017
Proč CAF? Kvantifikace abstraktních veličin Algoritmizace Průkaznost hodnocení Význam pro rozvoj školy 11.4.2017
Děkuji za pozornost j.sykorova@sos-tremosnice.cz