MU Brno, 21. 11. 2008 Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Národní soustava povolání
Advertisements

Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Nový způsob financování RF od roku 2004 Vít Richter Národní knihovna ČR tel , mobil Praha
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
ECVET v Programu celoživotního učení
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
LLP Comenius Evropská jazyková cena Label Petr Chaluš.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Výsledky Analýzy mzdové, věkové a vzdělanostní struktury pracovníků knihoven v ČR 2003 – 2004 Zlata Houšková Pardubice listopad 2005.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Jak změnit obecní knihovnu v informační centrum obce Metodický návod výstup z projektu Knihovna – informační centrum obce.
Memorandum o celoživotním učení
AKVŠ – profesionalita – spolupráce Marta Machytková předsedkyně VV.
Společným postupem sociálních partnerů k přípravě odvětví na změny důchodového systému Knihovnické profese v NSP Havlíčkův Brod, Zlata Houšková.
Zkvalitňování dalšího profesního vzdělávání zaměřeného na stavebnictví, elektrotechniku a gastronomii.
Projekt Infogram aneb P.I.V.O. žije. Eva Svobodová, IVIG 2008, Česká zemědělská univerzita v Praze Praha,
Elektronické služby v znalostnej spoločnosti, , Zvolen Koordinace a spolupráce – úloha Asociace knihoven vysokých škol ČR Barbora Ramajzlová.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Informatizace veřejných knihoven Internet a veřejné knihovny jako informační centra měst a obcí PhDr. Ivana Štrossová Okresní knihovna Havlíčkův Brod.
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
Možnosti celoživotního vzdělávání pro knihovníky
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
Neformální vzdělávání jako součást Strategie celoživotního učení ČR Martin Sycha
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Knihovnické profese v NSP
Role škol v kariérovém poradenství z pohledu programu Euroguidance
IVIG Praha, Odborná pomoc veřejných knihoven informačním a studijním centrům škol.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
© Radek Maca1 Cíle SIPVZ. © Radek Maca2 Rozvoj informační výchovy ve školách Koncepce SIPVZ (UV 351/2000) Vzděláváním k informační gramotnosti – nutné.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Národní strategie finančního vzdělávání (inspirovaná Koncepcí informačního vzdělávání na vysokých školách v ČR)
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Jindřichův Hradec, Školní a veřejné knihovny – spolupráce v regionu Konkurence? Ne! Spolupráce …
REGIONÁLNÍ FUNKCE KNIHOVEN Pomoc nebo omezení ? Definice RF knihovny Funkce, v jejichž rámci krajská knihovna a další pověřené knihovny, poskytují základním.
Evropský průvodce kompetencemi v oblasti knihovnických a informačních služeb – minulost, přítomnost, budoucnost? Miloslava Faitová Univerzitní knihovna.
KISK MU Metody knihovnické práce 1. Vývoj knihovnictví po roce Knihovnická legislativa, normy, standardy 3. Organizace knihovnictví,
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Způsoby podávání projektů na úrovni krajů Příprava financování projektů internetizace knihoven ze strukturálních fondů Havlíčkův Brod, 18. –
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje
Koncepce internetizace knihoven Vít Richter Národní knihovna ČR ISSS 2004.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Kongres 2006 Pardubice Poradenské služby v evropských souvislostech Ing. Zuzana Freibergová Národní vzdělávací fond Národní informační středisko pro poradenství.
Bc. Helena Selucká, Bc. Zdena Rousková SKIP Sekce služeb osobám se specifickými potřebami
Aktuální problémy vysokoškolských knihoven 21.předsednictvo RVŠ – Pracovní komise pro VŠ knihovny PhDr.Miloslava Faitová ZČU v Plzni.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Otrokovice.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Projekt ERNIE Moravská zemská knihovna Mgr. Jan Lidmila.
ELearning na počátku nového tisíciletí a pět let poté Miloslava Černá Petra Poulová.
Koncepce rozvoje regionálních funkcí v Jihomoravském kraji v letech Porada ředitelů pověřených knihoven JMK, Mgr. Adéla Dilhofová.
Interaktivní personální portál
Šest let poté aneb Vzdělávání v krajích po šesti letech Pardubice Zlata Houšková.
Zajištění regionálních funkcí knihoven v roce 2013 PhDr. Vít Richter Národní knihovna ČR Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR Tel. 603–223–627,
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Zkrácený název projektu: „Rozvoj kompetencí“
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje Karlovy Vary.
Transkript prezentace:

MU Brno, Vzdělávání knihovníků Mgr. Jana Nejezchlebová Moravská zemská knihovna

MU Brno, Obsah prezentace Knihovník v 21. století Celoživotní vzdělávání Mimoškolní vzdělávání v praxi Sekce vzdělávání SKIP Kde získáme informace

MU Brno, Knihovník v 21. století Od 90. let výrazné rozšíření služeb knihoven - informační technologie... Knihovník, jako prostředník mezi uživatelem a knihovnou, jako ten, kdo zavádí, využívá, ale také učí jak využívat nové služby, musí být na tyto změny připraven.

MU Brno, Memorandum o celoživotním učení 6 klíčových myšlenek: - Nové základní dovednosti pro všechny - Více investic do lidských zdrojů - Inovace ve vyučování a učení - Oceňovat učení - Přehodnotit poradenství - Přiblížit učení domovu

MU Brno, Strategie rozvoje lidských zdrojů v ČR Rozvoj lidských zdrojů – celoživotní vzdělávání - Učení formální i neformální - Učení z praxe (informální) - Kontinuita vzdělávání

MU Brno, Příprava lidí pro informační společnost Informační gramotnost Občanská gramotnost Gramotnost jazyková, ekonomická … Dne usnesením č. 210 schválila vláda ČR novou verzi Strategie

MU Brno, Národní systém knihoven Knihovní zákon č. 257/2001 Sb. - Spolupráce paměťových institucí - Spolupráce všech prvků systému i okolí

MU Brno, Celoživotní vzdělávání Knihovní zákon č. 257 Sb., § 15, odst.1 (j) zabezpečení dalšího odborného vzdělávání pracovníků knihoven Strategie rozvoje knihoven zajistit odbornou přípravu a celoživotní vzdělávání pracovníků knihoven

MU Brno, Celoživotní vzdělávání Zásadní koncepční změna v pojetí vzdělávání Změna organizačního principu vzdělávání Všechny formy chápány jako propojený celek

MU Brno, Celoživotní vzdělávání Strategie celoživotního učení České republiky (červen 2007) Implementační plán Strategie vypracovat do

MU Brno, Projekt DECIDoc Evropská rada informačních asociací se pokusila definovat základní kompetence informačních pracovníků v projektu DECIDoc (od roku 1998 do roku 2001) Vznikl tak návrh Směrnice kompetencí knihovnických a informačních pracovníků

MU Brno, Průvodce dovednostmi Kompetence – soubor znalostí a dovedností potřebných pro vykonávání odborné praxe a pro profesionální chování Průvodce znalostmi a dovednostmi evropských odborných pracovníků v oboru knihovnických a informačních služeb. Praha, SKIP s. – Aktuality SKIP.

MU Brno, Eurosměrnice KIS Diferenciace okruhů odborných znalostí: 1. Znalosti specifické pro KIS 2. Komunikační a příbuzné znalosti 3. Řídící a informační znalosti 4. Další oblasti znalostí Úrovně kompetencí a kvalifikací

MU Brno, Projekt CERTIDoc Zahájen roku 2002: - Revize a aktualizace - Vazby projektu na profesní vzdělávání v oboru v ČR (SKIP) - Evropský systém certifikace KIS

MU Brno, Mimoškolní vzdělávání Profesní kompetence tedy odborné znalosti a dovednosti Evropský standard počítačové gramotnosti

MU Brno, Mimoškolní vzdělávání Určeno knihovníkům v pracovním procesu Umožňuje prohloubení, rozšíření i doplnění odborné kvalifikace Nedílnou součástí knihovnické praxe ve všech typech knihoven

MU Brno, Úkol krajských knihoven Zajistit vzdělávání pro všechny knihovny v krajích Koncepce vzdělávání v krajích přehled o situaci a zajištění systematičnosti ve vzdělávání Pasivní i aktivní vzdělávání

MU Brno, Mimoškolní vzdělávání v praxi Odborné vzdělávání - Rekvalifikační kurz pro knihovníky - AACR2/UNIMARC (obecná pravidla) - Nové trendy ve věcné katalogizaci - Kurzy - Semináře

MU Brno, Mimoškolní vzdělávání v praxi Práce s informačními technologiemi Vzdělávací centra krajských knihoven projekt VISK (VISK2) Základní kurzy práce s ICT - prioritou 1 pracovník veřejné knihovny z menších měst a obcí (grant MK ČR)

MU Brno, Počítačová učebna MZK

MU Brno, SEKCE VZDĚLÁVÁNÍ SKIP Nástupnická organizace Výukového centra MOLIN Vznikla v roce 2002 Prezentace vzdělávacích aktivit knihoven ČR Spolupráce a koordinace

MU Brno, Sekce vzdělávání SKIP Spolupráce s oborovými školami Spolupráce se zahraničními partnery Získání grantu na projekty Analýza vzdělávacích potřeb v instituci/knihovně a Lektorské dovednosti

MU Brno, Strategický cíl sekce vzdělávání Vybudovat a prosadit systém ! dalšího vzdělávání knihovníků v ČR Vytvořit standardy vzdělávání, prioritně odborných kurzů Iniciovat distanční oborové vzdělávání s využitím nových elektronických forem

MU Brno, Důvody ? Zvyšování nároků na odbornou činnost Rozšiřování a zkvalitňování služeb Rychlost informačních služeb Asistenční služby při využívání ICT Služby uživatelům i občanům

MU Brno, Kde získáme informace konsorcia/skip konsorcia/skip/SekceVzdel.htm

MU Brno, Kde získáme informace? Webové stránky krajských knihoven Odpovědnost za své vzdělávání má každý knihovník