Správa EKO daní celními orgány

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Registrace a nalézací řízení
Advertisements

EVROPSKÝ FOND REGIONÁLNÍHO ROZVOJE
Podpora KVET v novele zákona o hospodaření energií
Vedení správního řízení
Správa EKO daní celními orgány
ZÁKON O ROZPOČTOVÉM URČENÍ DANÍ č. 243/2000 Sb..  upravuje rozpočtové určení daně z přidané hodnoty, daní spotřebních, daní z příjmů, daně z nemovitostí.
Finanční soudnictví Mgr. Michal Kozieł.
Blanka Mattauschová MFČR – Odbor nepřímé daně
Státní energetická inspekce Vliv novely energetického zákona na činnost Státní energetické inspekce Ing. Petr Holoubek Žofín
Právo pro podnikatele II
Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Žádost rozhodnutí odvolání
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
24. října 2007Robert Pelka legislativa spotřebních daní, MF ČR Ekologické daně (zákon č. 261/2007 Sb.) AEM, SVS.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 1. prosince 2014.
Správa daní a daňové řízení
Právo na informace Tereza Danielisová,
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část Právnická fakulta MU Brno říjen 2011 zpracoval: Petr Průcha.
Správní dokumenty Rozhodnutí, Odvolání
1 Soudní ochrana v oblasti správy věcí veřejných Jitka Bělohradová.
Přednáška Správní řízení 4 M. Horáková
Systém kontrolní činnosti SEI
Přednáška Správní řízení 6 M. Horáková
NOVÉ DANĚ V NA ENERGIE 27. listopadu 2007 Seminář AEM „Panelová diskuse ke spotřebním daním na energie“ JAN KANTA ředitel sekce Pravidla trhu.
Systém kontrolní činnosti SEI
Poplatkové právo Petr Mrkývka © 2011.
Ekologické daně.
Státní energetická inspekce
Propojení zákona o integrované prevenci a zákona o hospodaření energií Ing. František Plecháč Státní energetická inspekce.
Řízení o přestupcích M. Horáková.
Správní řízení M. Horáková Přednáška Správní řízení 5.
Správa místních poplatků
DAŇOVÝ ŘÁD Zákon č. 280/2009 Sb. Upravuje při správě daně:
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost přiznat DPH Právní úpravu této problematiky nalezneme v § 21 – 25 ZDPH, Daň na výstupu při dodání zboží, poskytnutí.
Lokální distribuční soustavy – nejdůležitější zásady
Řízení ve věcech důchodového a nemocenského pojištění
Kontrolní hlášení IFA 10. března 2015
Ekologické daně Michal Radvan.
DPH Je hlavní nepřímou daní v ČR, Upravena zákonem č. 235/2004 Sb., o DPH (dále ZDPH), přijatým v souvislosti se vstupem ČR do EU, Je vybírána plátci DPH.
Uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost přiznat DPH Právní úpravu této problematiky nalezneme v § 21 – 25 ZDPH, Daň na výstupu při dodání zboží nebo.
Uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost přiznat DPH Právní úpravu této problematiky nalezneme v § 21 – 25 ZDPH, Daň na výstupu při dodání zboží, poskytnutí.
Právo sociálního zabezpečení Řízení ve věcech sociálního zabezpečení.
Uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost přiznat DPH
Nevládní neziskové organizace pro HEN 4. Přednáška / seminář, Registrace občanského sdružení.
Správní řád -vybrané instituty
Proces správy daní Michal Radvan.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 30. listopadu 2015.
Změny v průběhu kontrol (kontrolní řád) kpt. Mgr. Blanka Kliková Oddělení stavební prevence, kontrolních činností a ZPP HZS Karlovarského kraje kpt. Mgr.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Opravné prostředky v daňovém řízení. Obecná úprava rozhodnutí – ust. § 32 ZSDP -Právní moc -Vykonatelnost -Poučení o opravných prostředcích.
DAŇOVÝ ŘÁD Zákon č. 280/2009 Sb. Upravuje při správě daně:
Správní řízení ve věci oprávnění k poskytování zdravotních služeb
Zákon 417/2009 Sb. Mgr. Pavel Herman.
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Obecný daňový proces.
Novelizace Zákon č. 417/2009 Sb. a č. 179/2010 Sb. a další novelizace
Uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost přiznat DPH
DPH Je hlavní nepřímou daní v ČR,
DAŇOVÁ SOUSTAVA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Uskutečnění zdanitelného plnění a povinnost přiznat DPH
Mgr. et Mgr. Michal Tuláček 7. prosince 2017
Daň z přidané hodnoty 20. listopadu 2017 doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D.
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) II. část
Vrchní vodoprávní dozor rok 2016
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Spotřební a energetické daně
SPRÁVNÍ ŘÍZENÍ – vybrané aspekty
Činnosti správce poplatku
Transkript prezentace:

Správa EKO daní celními orgány Ing. Naděžda Slavíková Odbor spotřebních daní GŘC

Správce daně celní úřady Informace www.cs.mfcr.cz

Místní příslušnost Místní příslušnost – řídí se § 4 odst. 1 ZSDP, nejčastěji dle sídla firmy - místní šetření na odběrních místech na dožádání Místní příslušnost jednotlivých celních úřadů je stanovena přílohou 2 a 3 zákona č. 185/2004 Sb. o celní správě České republiky, v platném znění. Při změně místní příslušnosti se nevydává nové povolení

Přijímání návrhů návrhy na vydání příslušných povolení lze podávat již nyní nezávazný vzor návrhů na vydání povolení a další informace jsou zveřejněny a budou doplňovány na webových stránkách celní správy

Výzvy k odstranění vad návrhů § 21 odst. 8 ZSDP návrh na vydání povolení musí obsahovat náležitosti dle příslušných ustanovení zvláštního zákona. neobsahuje-li návrh všechny stanovené náležitosti, vydá CÚ výzvu dle § 21 odst. 8 ZSDP, v níž stanoví lhůtu, v níž má navrhovatel chybějící, neúplné náležitosti doplnit. současně poučí o následcích nevyhovění výzvě.

Lhůty pro vydání povolení nejsou zvláštním zákonem stanoveny správce daně má v daňovém řízení postupovat bez zbytečných průtahů – ustanovení § 34c ZSDP – ochrana před nečinností. podpůrně Pokyn MF č. D – 308 – pro vydání rozhodnutí v daňovém řízení jsou stanoveny lhůty od 30 dnů do 6 měsíců je zde upraveno i přerušení, stavení lhůt v případě vydání výzvy k doplnění návrhu, shromažďování podkladů apod.

Registrace Při splnění podmínek pro registraci Přihlášky k registraci – celní úřad provede registraci po nabytí účinnosti zákona obratem Přihlášky k registraci celní úřady webové stránky CS Není podmínkou pro vydání povolení Souvisí s první daňovou povinností

Informace o plátcích ekologických daní: identifikační údaje o subjektu údaje o typu registrace Informace o typech povolení: typ povolení identifikační údaje datum účinnosti / zániku / zrušení povolení registrační číslo odběrného místa (u daně z elektřiny) typ a výrobní číslo měřícího zařízení, kterým je osazeno odběrné místo (u daně ze zemního plynu)

Měření – DS povinnost prokázat Měření stanoveným měřidlem dle zákona 505/1990 o metrologii Měření pracovním měřidlem kalibrovaným dle zákona 505/1990 o metrologii Odhad znalce Propočet dle instalovaného příkonu spotřebičů a průměrné doby využití

Elektřina nezbytná pro výrobu a k udržení schopnosti vyrábět elektřinu výrobnou elektřiny energetické zařízení pro přeměnu různých forem energie na elektřinu, zahrnující technologické zařízení pro přeměnu energie, stavební část a všechna nezbytná pomocná zařízení § 2 odst. 2 písm. a) bod 29 energetického zákona přečerpávání vody – vodní elektrárna

Daňová přiznání celní úřady webové stránky CS Pozor na lhůty pro dodatečná daňová přiznání

Kombinovaná výroba elektřiny a tepla ELEKTŘINA PEPO KVET TEPLO PLYN od daně osvobozeno

Výroba tepla PEPO Bez osvobození TEPLARNA PLYN od daně osvobozen

Držitel povolení k nabytí EP osvobozených od daně Účel osvobození 70 % osvobozené Držitel povolení Bez osvobození EP 30 % Zdanit 30 %

Držitel povolení k nabytí EP osvobozených od daně Účel osvobození osvobozené Držitel povolení EP Bez osvobození Zdaněné EP méně pravděpodobné

Držitel povolení k nabytí EP osvobozených od daně i bez daně Účel osvobození EP  Držitel dvou povolení  Účel prodej bez daně osvobozená Zdanit Bez daně

Nejistota vyplývající z přechodných ustanovení – možné řešení Vrácení daně Odběratel od 1.1.2008 Předložení povolení Zdaněné EP Dodavatel Dodatečné daňové přiznání Zdaněné EP Dodavatel Dodavatel Dodatečné daňové přiznání Dodatečné daňové přiznání

Nejistota vyplývající z přechodných ustanovení – možné řešení od 1.1.2008 podá návrh do 15.1.2008 Nezdaněné EP Zdaněné EP Dodavatel Dodavatel Dodavatel Odběratel Nezíská povolení Vynaložil úsilí ????? Zdanit

Ztráty při dopravě a skladování Prokázání skutečných ztrát Posouzení zda jsou obvyklé

Zákaz dodání plynu, pevných paliv, elektřiny - § 16 č. 45., 46., 47 dodavatel (osoba definovaná v § 2 příslušných částí zákona o stabilizaci veřejných rozpočtů) nesmí na daňovém území dodat energetické komodity fyzické nebo právnické osobě, která není držitelem povolení k jejich nabývání jako osvobozených od daně. dodavatel nesmí na daňovém území dodat energetické komodity bez daně fyzické nebo právnické osobě, která není držitelem povolení k jejich nabytí bez daně. v případě porušení zákazu dodání energetických komodit osvobozených od daně, bez daně se právnická nebo podnikající fyzická osoba – dodavatel dopustí jiného správního deliktu, za nějž celní úřad uloží pokutu do 200 000 Kč.

Zákaz dodání plynu, pevných paliv, elektřiny - § 16 č. 45., 46., 47 při porušení zákazu dodání energetických komodit bez daně, a to opakovaně – celní úřad povolení k nabytí energetické komodity bez daně zruší (§ 15 odst. 2 písm. c) v případě zrušení povolení z důvodu porušování zákazu dodání energetické komodity bez daně nelze témuž navrhovateli povolení po dobu jednoho roku vydat

Zrušení povolení k nabývání EP osvob Zrušení povolení k nabývání EP osvob. od daně s důsledkem nemožnosti podání nového návrhu v případě zrušení povolení k nabytí energetických komodit osvobozených od daně z důvodu použití osvobozených energetických komodit k jiným účelům, než na které se osvobození od daně vztahuje a nepřiznání daně odpovídající jinému účelu použití, nebo opakovaného uložení pokuty za spáchání jiného správního deliktu – nevedení evidencí nelze témuž navrhovateli povolení po dobu jednoho roku vydat (§ 10 odst. 2 písm. d)

Podávání dodatečných daňových přiznání obecně platí ustanovení § 41 ZSDP DoDap na daň vyšší – plátce daně je povinen předložit DoDaP do konce měsíce následujícího po zjištění, že jeho daňová povinnost za určité zdaňovací období má být vyšší než poslední známá daňová povinnost DoDaP na daňovou povinnost nižší proti poslední známé daňové povinnosti lze platně podat jen tehdy, nejsou-li splněny podmínky pro uplatnění mimořádných opravných prostředků, a do lhůty stanovené § 47 ZSDP, není-li zvláštním předpisem stanoveno jinak.

Podávání dodatečných daňových přiznání V případě plátců daně z EP je zvláštním zákonem stanovena kratší lhůta pro možnost podání DoDaP na nižší daňovou povinnost – 6 měsíců ode dne, kdy uplynula lhůta pro podání daňového přiznání za zdaňovací období, jehož se dodatečné daňové přiznání týká. Př. Za zdaňovací období leden měl plátce daně podat (řádné) daňové přiznání do 25. února Zjistí-li důvody pro podání DoDaP na nižší daňovou povinnost, může je platně podat nejpozději do 25. srpna

Odvolání proti vyměření / dodatečnému vyměření daně zákon o stabilizaci veřejných rozpočtů definuje v příslušných částech, týkajících se daní z EP plátce daně a vznik povinnosti daň přiznat a zaplatit – kromě dodání EP na daňovém území konečnému spotřebiteli např. spotřebou EP osvobozených od daně k jiným účelům, než na které se osvobození vztahuje plátcem daně se tak může stát i jiná osoba než dodavatel

Odvolání proti vyměření / dodatečnému vyměření daně zákon o stabilizaci veřejných rozpočtů definuje v příslušných částech, týkajících se daní z EP plátce všichni plátci daně, jimž vznikla povinnost daň přiznat a zaplatit, jsou povinni předložit daňové přiznání a zaplatit daň do 25. dne po skončení zdaňovacího období, ve kterém tato povinnost vznikla ve stejné lhůtě – pro podání řádného daňového přiznání – může plátce daně podat tzv. opravné daňové přiznání (§ 41 odst. 3 ZSDP)

Odvolání proti vyměření / dodatečnému vyměření daně správce daně vyměří daňovou povinnost tzv. konkludentně, bez pochybností - § 46 odst. 5 ZSDP – vyznačí tuto skutečnost na daňovém přiznání po provedení tzv. vytýkacího řízení - § 43 ZSDP – vydá platební výměr proti platebnímu výměru se lze odvolat ve lhůtě 30 dnů ode dne, který následuje po jeho doručení podané odvolání nemá v případě platebního výměru nebo konkludentního vyměření odkladný účinek odvolání se podává písemně nebo ústně do protokolu u správce daně, jehož rozhodnutí je odvoláním napadeno

Odvolání proti vyměření / dodatečnému vyměření daně správce daně může řízení doplnit a nemůže-li o odvolání sám rozhodnout nejsou důvody pro zamítnutí dle § 49 odst. 2 ZSDP neshledal důvody ani pro částečné vyhovění odvolání (autoremedura - § 49 odst. 1 ZSDP) postoupí odvolání spolu s výsledky doplněného řízení a předkládací zprávou odvolacímu orgánu k rozhodnutí.

Odvolání proti vyměření / dodatečnému vyměření daně odvolacím orgánem je celní ředitelství nadřízené celnímu úřadu, který napadené rozhodnutí vydal (§ 50 odst. 1 ZSDP) dodatečné daňové přiznání lze platně podat až poté, co existuje poslední známá daňová povinnost – tj. částka daně ve výši, jak ji naposled stanovil pravomocně správce daně (§ 41 odst. 1 ZSDP) bylo-li by tedy podáno dodatečné daňové přiznání v době, kdy poslední stanovení daňové povinnosti (konkludentně nebo platebním výměrem) není dosud pravomocné, posoudilo by se jako odvolání